Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tolke signaler fra x'en

Gjest veldig_usikker

Anbefalte innlegg

Gjest veldig_usikker

Nå har det seg slik at forholdet tok slutt for en stund siden. Etter forholdet var vi ikke på talefot og det var anspent mellom oss. Etter som tiden gikk pratet vi litt sammen igjen og ble etterhvert venner, noe vi fortsatt er. Vi prater sammen og vi er gode venner (ikke noe mer enn det desverre). På nåværende tidspunkt er jeg singel og hun har en bedre halvdel. Jeg har fra sikre kilder fått vite at forholdet dem imellom ikke er veldig bra. Jeg ønsker ikke ødelegge for dem eller skape intriger ved å ta kontakt med hun, så det er ikke av den grunn jeg lager denne tråden (for å få vite hvordan jeg drar dem fra hverandre). Grunnen for denne tråden er at jeg kanskje skal vite hvordan jeg bør/skal tolke signalene hun sender meg.

I det siste har vi fått god kontakt og prater, basert på situasjonen, ganske mye sammen. Hun jobber ganske nære der jeg jobber så sjansen er stor for at vi ser hverandre. Hun tar kontakt med meg og jeg tar kontakt med hun. Jeg er ikke veldig flink til å tolke kryptiske signaler fra jenter og at dem kommer fra en eks som har en bedre halvdel gjør det enda vanskeligere. Min oppfatning er at hun driver med små-flørting noe jeg også tror pga litt erting og små-dulting. Det jeg ikke vet er om hun vil se om jeg svarer på signalene eller om hun ikke vil ha noe mer ut av det. Noen vil kanskje si at om hun virkelig vil mer vil hun gi klare signaler men om hun vil se hvor jeg står forstår jeg at hun ikke vil rope det ut da hun tross alt har mange venner der hun jobber. Og alle vet hvilken fortid vi har sammen. Spørre hun hva hun vil ønsker jeg å unngå før jeg vet noe sikkert da jeg ikke ønsker å ødelegge og skape uvennskap med en person jeg jobber så nær. Små-flørting kan hun jo avfeie om vennene spør.

Så hva er deres tanker rundt dette. Vi var et par en god stund så jeg burde kanskje vite svaret selv men det gjør jeg altså ikke. Har noen råd til hvordan jeg skal tolke signalene jeg får og hvilke andre signaler jeg bør se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er intressert regner jeg med?

Uansett, jeg tror kanskje at hvis du vil ha klarhet i tvilen din, kan du prøve sende _henne_ signaler. Ganske åpenbare flørte-signaler, men ikke for drøyt heller - noe midt i mellom, skjønner du? Og da merker du jo fort på responsen hennes om hun flørter tilbake, eller er avvistende.

Lenke til kommentar
Gjest veldig_usikker

Du er intressert regner jeg med?

Uansett, jeg tror kanskje at hvis du vil ha klarhet i tvilen din, kan du prøve sende _henne_ signaler. Ganske åpenbare flørte-signaler, men ikke for drøyt heller - noe midt i mellom, skjønner du? Og da merker du jo fort på responsen hennes om hun flørter tilbake, eller er avvistende.

Jeg er veldig interessert.

Vi har sendt hverandre sms og det har vært en lett tone og vi har tullet litt med hverandre. Jeg er ikke flink til å flørte men har gjort mitt beste. Det du sier om at jeg ikke skal overtre noen grenser er jeg veldig klar på at jeg må la vær. Så var det det med å vite hvor grensen går. Isen jeg beveger meg ut på er syltynn føler jeg, samtidig som jeg ikke ønsker å la frykten for å falle gjennom hindre meg. Alle trådene jeg har lest gjennom drar frem fysisk kontakt som en fellesnevner for å "eskalere" (som de kaller det) og hindre at man faller i "vennefellen" (som det kalles). Men jeg er redd for at min berøring skal feiltolkes (om dere forstår hva jeg mener? Kan tolkes til min fordel om hun også er med på notene, men skal også kunne bortforklares om vi ikke vil det samme). Jeg er mer komfortabel med å flørte via tekstmeldinger men om det skal gjøres er det vel best å gjøre det ansikt-til-ansikt. Altså forstår jeg hva du mener men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det og hva jeg skal gjøre.

Det kan kanskje være en fordel å være litt kostbar i en slik situasjon også? Bruke det som en måte å se hva hun ønsker? Men er det en slags tommelfinger regel jeg bør vite? For jeg vil ikke at hun skal tro at jeg ikke vil ha mer enn vennskap mellom oss.

Lenke til kommentar

Ja, skjønner. Men det der med å spille kostbar, der er jeg ikke helt enig med. Hadde det vært meg, hadde gutten hatt best sjangs hvis han faktisk _viste_ at han ville ha meg tilbake. Dette er selvfølgelig forskjellig fra jente til jente. Det kan jo være en slags start å flørte over tekstmeldinger. Kanskje "Hvis jeg har rett så skylder du meg en en laaang klem når vi møtes ;)" Eller noe i den duren, på den måten drar du flørten litt ut i virkeligheten også. Hva en jente ønsker kan være en vanskelig ting å 'finne ut av' uten å snakke med henne. Vi er litt avanserte på det området.

Endret av Madebyme
Lenke til kommentar
Gjest veldig_usikker

Jenter er altfor avanserte synes jeg. Prøve å dra det ut i virkeligheten er en god ide. Skal prøve å få til det du skrev eller lignende. Når du skrivet at å spille kostbar kan være en dårlig ide har du vel kanskje rett. Jeg synes slikt kan være veldig frustrerende så da bør jeg vel la vær å gjøre slikt mot andre. Har du noen råd til hva jeg absolutt ikke bør gjøre (foruten å ikke spille kostbar)?

Du fortjener også en takk for å hjelpe meg med dette.

Lenke til kommentar
Jenter er altfor avanserte synes jeg. Prøve å dra det ut i virkeligheten er en god ide. Skal prøve å få til det du skrev eller lignende. Når du skrivet at å spille kostbar kan være en dårlig ide har du vel kanskje rett. Jeg synes slikt kan være veldig frustrerende så da bør jeg vel la vær å gjøre slikt mot andre. Har du noen råd til hva jeg absolutt ikke bør gjøre (foruten å ikke spille kostbar)?

Du fortjener også en takk for å hjelpe meg med dette.

Ting du ikke børr gjøre:

- Snakke nedlatende om typen hennes.

- Snakke om typen hennes (det kan resultere i at hun vil ha din hjelp til å fikse demmes forhold)

- Ikke svar for fort på meldingene hennes, vent 5-10 min før du sender svaret ditt.

Ting du kan gjøre:

- Nevn en personlig ting fra når dere var sammen på en spøkefull måte (hun tar det seriøst uansett)

- Ta på deg en genser/skjorte som hun har sagt du er fin i. (noe i den duren)

- Nevn morsomme ''historier'' fra når dere var sammen. (eksempel: "husker du når jeg skulle hjelpe deg over gjerdet, åsså tryna vi?")

-> prøv å dra frem mye av det positive og morsomme dere gjorde. Det får hun til å tenke over hvor bra hun hadde det sammen med deg.

Bare hyggelig å hjelpe vet du :)

Lenke til kommentar
Gjest veldig_usikker

Jeg nevner han aldri og har ingen planer om å bli en samlivsterapaut for dem. Men hva bør jeg gjøre om hun sier noe negativt om han? Blir det da feil om jeg sier meg enig med hva hun sier? Når vi er inne på det å nevne han i samtaler. Hvis hun begynner å nevne han i positive sammenhenger, bør jeg da holde meg unna? Tenker det kan være greit å vite. Og samtidig, om hun prater negativt om han bør jeg ta det som et positivt tegn eller prøver hun å få meg til å hjelpe?

Vente med å svare er noe jeg prøver å være flink til å gjøre. Bør jeg ta det som positivt eller negativt om hun svarer raskt på meldinger jeg sender?

Det er tre ting jeg skal prøve på. Trodde kanskje det ville virke dumt om jeg dro frem positive ting fra forholdet, at jeg da ville virke desperat eller needy.

Lenke til kommentar

Når hun sier noe negativt om han, vær forstående og enig.

Når hun sier noe positivt om ha, burde du være litt fraværende, på den måten hinter du også litt til at du fortsatt er intressert.

Hvis hun svarer raskt på meldinger ville jeg tatt det som en positiv ting. Det betyr jo at hun sitter å venterpå svar fra deg, med mobilen i hånda.

Du skal ikke snakke _mye_ om det, nevn en ting eller to en gang i blandt, ikke hver dag! :)

Lenke til kommentar
Gjest veldig_usikker

Da er det notert ned. Skal huske på å være ekstra forsiktig når han blir nevnt.

Hun har svart veldig raskt et par ganger. Da er jo det et godt tegn. Når det gjelder fortiden skal jeg passe på å dra det frem om det passer inn i hva vi prater om (men gjøre det sjeldent som du nevner).

Da er jeg litt mer positiv merker jeg, samtidig som jeg ikke lager høye forhåpninger. Bedre å forstue ankelen enn bli pannekake av fallet om ting ikke går min vei.

Lenke til kommentar

Sant så sant. For store forhåpninger kan skade mer enn man tror (snakker av egen erfaring). Men ikke føl deg for håpløs heller, det som skjer, det skjer. Alltid lurt å huske; Livet er urettferdig, noen ganger går det din vei, andre ganger må du holde motet oppe :)

Lenke til kommentar
Gjest veldig_usikker

Det å holde motet oppe er det vanskeligste. Vet ikke helt hva jeg skal tro om situasjonen så langt, men jeg får bare gjøre som du sier og godta et nederlag. Det er hvertfall bedre å prøve og ta et tap om det kommer enn å ikke prøve og lure på hvordan det kunne ha endt.

Det er i slike situasjoner jeg skulle ønske jeg kunne lese tanker eller bære med meg kamera og mikrofon og ha noen jenter som fulgte med og ga meg tips underveis. Det er jo lov å drømme :p

Takk igjen for din tålmodighet og hjelp :)

Lenke til kommentar
Gjest veldig_usikker

Det er en ting jeg har begynt å lure på; på hvilket tidspunkt er det ok å spørre om vi skal finne på noe? Tenkte da på for eksempel bowling, kino, ta en tur på cafe/restaurant og lignende. Grunnen for at jeg lurer er at et slikt spørsmål kan rote ting til om hun ikke er klar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...