Gå til innhold

6-strengsbass / barytongitar ønskes, vanskelig å finne.

Carpe Dam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt enig. Samme hvordan det låter, bare det ser bra ut..

Samme hvordan det ser ut, bare det låter bra?

Hvis jeg må velge mellom de to, så ja. :)

Utgangspunktet er vel at hvis man velger bort en seks-strengs bass som instrument "fordi det ser danseband ut", så blir det helt feil.

(Dessuten- danseband er en god og lønnsom skole. Det er nesten ingen musikere i Norge som tjener så mye på spillingen sin som danseband. Hvorfor er det mindre cred å spille 50-70 giger i året, enn å spille to konserter a 45 minutter, og selge pølser i 8 timer om dagen fem dager i uken resten av året? Vel- til saken igjen.)

Velger man bort instrumentet fordi man ikke trenger seks strenger, eller fordi man ikke liker spillbarheten, blir det noe helt annet. Jeg er mer opptatt av hva et instrument kan brukes til, enn om jeg ser barsk/kjekk/kul/etc. ut med det.

Lenke til kommentar

Så absolutt spennende ut den der. Jeg har som sagt en Danelectro baryton, og selv om den er enkelt bygd av kjøkkenbenkeplate og plast, er den likefullt et spennende instrument som stemmer i båndene, bra strengehøyde, men er helt enig i at den ikke oser av luksus, for å si det slik. Skulle jeg ha valgt i dag, hadde jeg sjekket ut den Gretchen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...