Isbilen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Da er det jo ikke det samme. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Helt enig. Samme hvordan det låter, bare det ser bra ut.. Samme hvordan det ser ut, bare det låter bra? Hvis jeg må velge mellom de to, så ja. Utgangspunktet er vel at hvis man velger bort en seks-strengs bass som instrument "fordi det ser danseband ut", så blir det helt feil. (Dessuten- danseband er en god og lønnsom skole. Det er nesten ingen musikere i Norge som tjener så mye på spillingen sin som danseband. Hvorfor er det mindre cred å spille 50-70 giger i året, enn å spille to konserter a 45 minutter, og selge pølser i 8 timer om dagen fem dager i uken resten av året? Vel- til saken igjen.) Velger man bort instrumentet fordi man ikke trenger seks strenger, eller fordi man ikke liker spillbarheten, blir det noe helt annet. Jeg er mer opptatt av hva et instrument kan brukes til, enn om jeg ser barsk/kjekk/kul/etc. ut med det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det var du som først antydet at man ikke kunne velge. Jeg påpekte bare et tilleggsproblem med 6-strengs-bass. Det er klart det går an å spille så tøft at det ikke gjør noe at du har en lett pyntet bærebjelke på kassa. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Haha! "Lett pyntet bærebjelke" skal jeg huske som kommentar til noen jeg kjenner. Jeg er bare redd jeg får den i retur, siden jeg eier en 7- strenger.. Lenke til kommentar
implo Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Gretsch lager en helt grei bariton. Det er en til salgs Finn for øyeblikket til 2700 spenn for øyeblikket. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20733923 Jeg vil har kjøpt denne før en Danelectro, byggekvaliteten på DE gitarer/basser er som regel ikke spesielt gode... Endret 10. februar 2010 av implo Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Så absolutt spennende ut den der. Jeg har som sagt en Danelectro baryton, og selv om den er enkelt bygd av kjøkkenbenkeplate og plast, er den likefullt et spennende instrument som stemmer i båndene, bra strengehøyde, men er helt enig i at den ikke oser av luksus, for å si det slik. Skulle jeg ha valgt i dag, hadde jeg sjekket ut den Gretchen! Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg får prøve å overtale diktatoren =P Den Gretchen så lovende ut, og til alt overmål er det i Stavanger jeg bor =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå