Carpe Dam Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg er på jakt etter en gitar med 6 strenger som en vanlig gitar, men stemt en oktav lavere (til bass(?)). Jeg vet Fender hadde en slik en som de sluttet å lage i 2006, Fender Jaguar Baritone Custom. Er det noen som vet om noen som har en fetter som vet om noens far som skal selge noe slikt? Eller er det mulig å få tak i i en butikk? Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Fender hadde også en Jaguar Baritone HH, da med humbuckere. Jeg tror Danelectro har en type. Og disse: Agile Argus Toast og Agile Argusser jævli kule ut da, og kvaliteten skal visst være bra. Jeg vurderer dem selv! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=12914&artno=139368 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Jaguar HH'en er ikke helt det jeg er ute etter, den går B-B. Jeg vil ha lav E-E. Den Gretschen så lovende ut, er det et merke som vanligvis er til å stole på? Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 PRS Mike Mushok skulle vel greit kunne stemmes så lavt med litt skikkelig tjukke strenger. Lenke til kommentar
Pigeon Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jaguar HH'en er ikke helt det jeg er ute etter, den går B-B. Jeg vil ha lav E-E. Den kommer jo med .011-strenger...det er bare å sette på tjukkere strenger. Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Fender har jo en gitarbass kalt "VI". Utrolig morsom sak! http://www.vintagegitar.no/content/view/614/50/ Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 "Hadde". Både den og Jaguar Baritone Custom har gått ut av produksjon, og å finne slikt til en grei penge på eBay ser jeg på som litt for vanskelig... Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 "Hadde". Både den og Jaguar Baritone Custom har gått ut av produksjon, og å finne slikt til en grei penge på eBay ser jeg på som litt for vanskelig... På forumet til vintage står det at VI er i bestilling I svart, riktignok. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg skulle klart å leve med en sort en, men det stod at de bare hadde én, og jeg tviler på den går billig. Dessuten dukket den ukjente faktoren "kona" opp og begrenset min handlefrihet. Blir nok ikke før leiligheten er ferdig pusset opp. Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg skulle klart å leve med en sort en, men det stod at de bare hadde én, og jeg tviler på den går billig.Dessuten dukket den ukjente faktoren "kona" opp og begrenset min handlefrihet. Blir nok ikke før leiligheten er ferdig pusset opp. Hehe, det er en svært begrensende faktor, ja Synes å huske at den forrige gikk for rundt 23 laken.. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Hoy... Fikk stygge blikk da jeg nevnte den til rett over fem... Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg har en Danelectro baryton. artig gitar, riktignok ikke fra øverste hylle kvalitetsmessig, men bra nok til at den glatt kan brukes. Den er som du nevner, stemt H-H, men kan strenges opp E-E, en oktav lavere med tykkere strenger. Står det i bruksanvisningen. Ellers kan du jo bare kjøpe deg en vanlig sekstrengs bass? Rondomusic har noen om ikke koster allverden, etter det jeg vet. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Problemet med vanlige seksstrengs basser er at gripebrettet er stort som et stupebrett. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 .. og det ser ut som om du spiller i danseband når du bruker dem. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Stupbrättpojkarna! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Helt enig. Samme hvordan det låter, bare det ser bra ut.. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Nå har jo størrelsen på gripebrettet også litt å si for hvordan den er å spille på. Jeg er hovedsaklig ute etter en e-e baryton, ikke en seksstrengsbass. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Helt enig. Samme hvordan det låter, bare det ser bra ut.. Samme hvordan det ser ut, bare det låter bra? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Helt enig. Samme hvordan det låter, bare det ser bra ut.. Samme hvordan det ser ut, bare det låter bra? Så lenge man klarer å få frem sjarmen (eller tilsvarende), så ja. =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå