Gå til innhold

6-strengsbass / barytongitar ønskes, vanskelig å finne.

Carpe Dam

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en gitar med 6 strenger som en vanlig gitar, men stemt en oktav lavere (til bass(?)). Jeg vet Fender hadde en slik en som de sluttet å lage i 2006, Fender Jaguar Baritone Custom.

Er det noen som vet om noen som har en fetter som vet om noens far som skal selge noe slikt? Eller er det mulig å få tak i i en butikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle klart å leve med en sort en, men det stod at de bare hadde én, og jeg tviler på den går billig.

Dessuten dukket den ukjente faktoren "kona" opp og begrenset min handlefrihet. Blir nok ikke før leiligheten er ferdig pusset opp.

Hehe, det er en svært begrensende faktor, ja :) Synes å huske at den forrige gikk for rundt 23 laken..

Lenke til kommentar

Jeg har en Danelectro baryton. artig gitar, riktignok ikke fra øverste hylle kvalitetsmessig, men bra nok til at den glatt kan brukes. Den er som du nevner, stemt H-H, men kan strenges opp E-E, en oktav lavere med tykkere strenger. Står det i bruksanvisningen.

Ellers kan du jo bare kjøpe deg en vanlig sekstrengs bass? Rondomusic har noen om ikke koster allverden, etter det jeg vet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...