RS2000 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Skal bygge meg noen høyttalere til bruk om kvelden, ettersom mine dunrer for mye til kveldsbruk. Elementer har jeg skaffet. Noe jeg må tenke på, med tanke på kassevolum, materiale m.m.? Åpen for forslag! Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Ikke spesielt store. De er fra en Philips TV fra slutten av 70-tallet. Impedansen er 4 Ω. Effekten er jeg ikke sikker på, det er ikke oppgitt. Men de passer fint til kveldsbruk. Lenke til kommentar
snoopafella Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Sjekk om det var lukket kasse på dem da de sto i tv`n. (de fleste høyttalerelementene jeg har sett i gamle tv`er spiller uten kasse (i "free air")) Hvis ikke trenger du sikkert ikke no kasse på dem, bare bygg en ramme/boks som er åpen bak, så de står. 12mm spon plater holder sikkert. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Takk for svar folkens. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Blir sikkert dritbra høyttalere det der Hvis du skulle hatt optimalt volum måtte du visst T/S parametrene til elementene, men dette er vel ikke akkurat noe kjempeprosjekt. Bygg noen små lukkede kasser på rundt 3-5 liter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå