Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nissan 300zx, noen erfaringer?

Flimzes

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å kjøpe 300zx fra tyskland, virker som en billig (rundt 3500€) bakhjulstrekker med en 3liters v6 på ca 250hk, bor i sverige, så eneste avgiften blir 2000kr i omregistrering (go eu).

Vil bare høre om noen har erfaringer med en slik bil, er z32 modellen jeg ser på.

Slik jeg ser det er det en pen (subjektivt) bil, med avtagbart tak, 250hk og bakhjulstrekk, for under 50 000, høres vel flott ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah oki, sånt er veldig greit å vite :)

Noe annet som er viktig å se etter?

Etter hva jeg kan se er det en veldig teknisk og avansert bil, men det er lite som går i stykker på den, eneste er at advarsler for tørkende gummiforinger i fjærene. Og at det er bare å kjøre en tur og kjenne etter slark og ulyder.

Lenke til kommentar

Ulyder fra motor, olje i vann/vann i olje, rust, høre etter ulyder, sjekke servicehefte vis det finnes, spørre om kvitteringer på ting som er byttet, vite når reim skal skiftes(temmelig viktig syns jeg iallefall, er ikke gøy å kjøre rundt å frykte at reimen ryker hvert øyeblikk), se etter lekkasjer fra motor/gir/diff osv. Er noe mye mer også, men det er bare det jeg kommer på fort ;)

Lenke til kommentar

Etter rask søking:

-Elektriske problemer: Dynamo, jordingen, vindusviskere, fronlys, ventilene for varm og kald luft slutter å virke/låser seg, maf-sensor tar kvelden,

-Mekaniske problemer: automatkassene

Ser ut som dette er biler man kan stole på at virker, og de bruker faktisk rimelig lite bensin i forhold til motoren :D Lykke til sier bare jeg! En flott bil, uten tvil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...