Flimzes Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei! Vurderer å kjøpe 300zx fra tyskland, virker som en billig (rundt 3500€) bakhjulstrekker med en 3liters v6 på ca 250hk, bor i sverige, så eneste avgiften blir 2000kr i omregistrering (go eu). Vil bare høre om noen har erfaringer med en slik bil, er z32 modellen jeg ser på. Slik jeg ser det er det en pen (subjektivt) bil, med avtagbart tak, 250hk og bakhjulstrekk, for under 50 000, høres vel flott ut? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 bare pass deg for rust som ofte er under hjulbuene på 200zx og 300zx, samt en ofte satans høy forsikringspris Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Hehe, jeg vet om forsikring ja, men forsikring i sverige ligger gjerne godt under halvparten av den i norge, heldigvis. 200sx er plaget med rust, men 300zx er vel helforsinket, og dermed "rustfri"? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 har lest om rust på 300zx også, men som du sier er 200 den verste Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Ah oki, sånt er veldig greit å vite Noe annet som er viktig å se etter? Etter hva jeg kan se er det en veldig teknisk og avansert bil, men det er lite som går i stykker på den, eneste er at advarsler for tørkende gummiforinger i fjærene. Og at det er bare å kjøre en tur og kjenne etter slark og ulyder. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 ellers er det jo også en eldre turbo bil så er greit å teste den ved å gi på litt.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å unngå å "teste gassen litt" om jeg skal kjøre den hjem fra tyskland, det er jo tross alt autobahn, etterfulgt av 100mil snorrett svensk betongmotorvei med 120km/t grense Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Teste den før et kjøp. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 You don't say.. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ulyder fra motor, olje i vann/vann i olje, rust, høre etter ulyder, sjekke servicehefte vis det finnes, spørre om kvitteringer på ting som er byttet, vite når reim skal skiftes(temmelig viktig syns jeg iallefall, er ikke gøy å kjøre rundt å frykte at reimen ryker hvert øyeblikk), se etter lekkasjer fra motor/gir/diff osv. Er noe mye mer også, men det er bare det jeg kommer på fort Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Men vet du noe mer spesifikt om 300zx? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Etter rask søking: -Elektriske problemer: Dynamo, jordingen, vindusviskere, fronlys, ventilene for varm og kald luft slutter å virke/låser seg, maf-sensor tar kvelden, -Mekaniske problemer: automatkassene Ser ut som dette er biler man kan stole på at virker, og de bruker faktisk rimelig lite bensin i forhold til motoren Lykke til sier bare jeg! En flott bil, uten tvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå