Bjarnemann Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Lurer litt på ny mobil, og har blinka meg ut to som ser fete ut. Nokia N900 har herlig nettleser, er åpen og har bra tastatur. Til gjengjeld er den feit, har ikke multitouch, og kunne hatt bedre batteri og større skjerm. Nexus One har deilig skjerm, 1ghz cpu, 512mb ram, multitouch og Android. Til gjengjeld har den ikke tastatur. Hva tenker dere? Hvilken ville dere kjøpt, og hvorfor? Lenke til kommentar
skankyass Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hadde valgt Nexus One. Har mer tro på Android som OS. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Jeg bruker n900. Synes det er nydelig. Mest fordi jeg synes den er meget god å surfe på. Kjapp og god opplevelse som en fullverdig erstatter for pc, når jeg ikke har det tilgjengelig(ikke java enda, til nettbank, men jobbes med). Tastaturet er meget bra og jeg skriver meldinger meget kjapt. Kan kjøre 6 programmer samtidig uten særlig ytelsetap, og etterpå åpne ti programmer/meldinger/mail eller hva det måtte være. Så enkelt å samle eller sett sammen info fra forskjelliger meldinger, nettsider,bilder osv. Det føles veldig likt pc egentlig. Tastaturet gjør at den er veldig digg å holde å surfe og skrive meldinger, fin balanse. Det gjør den jo også tykkere og tyngre, og det er jo det som er det som trekker ned på denne telefonen. Men litt må man ofre for å ha det beste . Men android har jo mye mer apps, uten at jeg savner noe nevneverdig. Føler alikevel det er litt bedre muligheter i maemo som ikke er særlig utnyttet enda. Kjekt med oppdateringer av codecs og slikt, stadig forbedringer. Endret 31. januar 2010 av anordne Lenke til kommentar
Timster Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 N900 fordi har sjeldent OS Android får du til billigere telefoner enn Nexus One Lenke til kommentar
program Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 N900 fordi har sjeldent OSAndroid får du til billigere telefoner enn Nexus One Emm, kremt kremt. Mener du det der seriøst? Det er på mange måter en fordel at OSet er "vanlig". Da finnes det flere programmer til det. Begge er fantastiske telefoner. To av de aller råeste, og beste (subjektvt) telefonene du får tak i. Uansett hvem du velger så kan du ikke bomme. Men du må prioritere hva du vil ha på telefonen. Lenke til kommentar
hjkl123 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hei Jeg vurderer selv en av disse to; Nokia har kart som ligger på tlf og ikke må lastes ned hele tiden, kjekt f.eks i utlandet. (vil anta at Nokia kommer med gratis veibeskrivelser til N900 etter hvert). Men så bruker jeg Google Calender og Google Mail. Og vil ha en tlf som synkroniserer mot disse to. Så er det kamera da. Bedre kamera på N900 vil jeg tro. Og så er det linsedeksel som jeg ser på som et stort pluss... Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Mm. Men 3.7" er bedre enn 3.5", AMOLED er bedre enn lcd og multitouch er bedre enn ingen multitouch Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg har akkurat solgt min N900 til fordel for Nexus One. Jeg syns det var for liten aktivitet i Maemomijøet. Ja, jeg vet det er tidlig ennå, men jeg tror det blir vanskelig for Maemo når android kom først på banen..Selvfølgelig bare tipping fra min side. For at man skulle kunne få noen særlig programmer på tlf, var man nødt til å laste ned uferdige programmer som ihvertfall gjorde min tlf ustabil og treig. Ovistore er jo en vits..Hvor blir det av programmer og spill? Syns også tlf var litt for stor og klumpete og man var avhengig av å bruke 2 hender stort sett. Det jeg kommer til å savne på den var den utrolige nettleseren og integrering av skype, msn, facebook etc inn i kontaktene. Tastatur merker jeg også at jeg savner litt, syns det er litt vanskelig med kun touch, men er vel en vanesak kanskje. Kan ikke si så mye om Nexus One ennå, men systemet er jo ikke nytt. Er nok en smule dårligere kamera og camcorder dessverre, men helt ok. Lenke til kommentar
mreggen Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 Jeg har akkurat solgt min N900 til fordel for Nexus One. Jeg syns det var for liten aktivitet i Maemomijøet. Ja, jeg vet det er tidlig ennå, men jeg tror det blir vanskelig for Maemo når android kom først på banen..Selvfølgelig bare tipping fra min side. For at man skulle kunne få noen særlig programmer på tlf, var man nødt til å laste ned uferdige programmer som ihvertfall gjorde min tlf ustabil og treig. Ovistore er jo en vits..Hvor blir det av programmer og spill? Syns også tlf var litt for stor og klumpete og man var avhengig av å bruke 2 hender stort sett. Det jeg kommer til å savne på den var den utrolige nettleseren og integrering av skype, msn, facebook etc inn i kontaktene. Tastatur merker jeg også at jeg savner litt, syns det er litt vanskelig med kun touch, men er vel en vanesak kanskje. Kan ikke si så mye om Nexus One ennå, men systemet er jo ikke nytt. Er nok en smule dårligere kamera og camcorder dessverre, men helt ok. Hvilke programmer var det du følte at du manglet på N900? Hva syns du om voip mulighetene på Nexus? Har hørt mange si voip på nexus er elendig. Skype integreringen på n900 får meg til å helle mot den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå