Laffe Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Harvard/oxford university? Regner med at man må ha mer enn bare seksere i alle fag? Endret 31. januar 2010 av laffe Lenke til kommentar
operg Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Sannsynligvis må du også skrive et svært godt "personal statement" og/eller ha mye "extra-curricular activities", avhengig av land og universitet. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) www.studyacrossthepond.com for studier i UK. Om du tenker på å søke nå for å komme inn til neste høst er du rimelig seint ute. Endret 31. januar 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Ja. Det er jeg klar over. Har tenkt å bruke denne tiden på å ta opp diverse ekstrafag.. Takk for linken. Lenke til kommentar
Pezzonovante Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det er ingen spesifikk grense for å komme på de nevnte skolene. Man kan ha 5,00 i snitt og komme inn, og ha 6,00 i snitt, og ikke komme inn. For å komme inn på f.eks Harvard må du ha referanser fra tidligere lærere (el. professorer o.l.), søknadsessays osv. Lykke til, det trenger du xD Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg er temmelig sikker på at det er en viss fordel å kunne stave Harvard også. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Haha.. my fault Bra at vi har folk som retter her på forumet. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Det er vanskelig, men du kan jo si at Oxford ville mest trolig vært mer interessert i deg, da du må betale en del mer enn en britisk student ville. Du må skrive personal statement, og spørst på studie, komme inn til (jeg skulle til å skrive avhør meen ..) intervju. Jo mer extra curicullar activities du har jo bedre. Tror at Harvard krever 2 skrytebrev fra lærere, men vet ikke på Oxford. De har ofte også opptakstest. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Å skrive personal statement er nesten en måneds jobb i seg selv om du er perfeksjonist som meg. Begynn med tankekart. I England så liker de at du har jobberfaring i samme felt som det du skal studere. Jeg gikk IKT-drift og har jobbet litt på egenhånd etter, så hadde ingen problemer på den fronten. 5 i snitt er et rent minimum, og det uten noen form for norske tilleggspoeng. Endret 1. februar 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Å skrive personal statement er nesten en måneds jobb i seg selv om du er perfeksjonist som meg. Og hvis du ikke er perfeksjonist på en eller annen front kommer du neppe inn ... Det er ikke uoverkommelig å komme inn på toppskoler – gode karakterer, gjennomarbeidet søknad og solide forberedelser til intervju gir deg best mulig sjanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå