Gå til innhold

Hva er opptakskravene på Hardvard og Oxford?

Laffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen spesifikk grense for å komme på de nevnte skolene. Man kan ha 5,00 i snitt og komme inn, og ha 6,00 i snitt, og ikke komme inn.

For å komme inn på f.eks Harvard må du ha referanser fra tidligere lærere (el. professorer o.l.), søknadsessays osv.

Lykke til, det trenger du xD

Lenke til kommentar

Det er vanskelig, men du kan jo si at Oxford ville mest trolig vært mer interessert i deg, da du må betale en del mer enn en britisk student ville.

Du må skrive personal statement, og spørst på studie, komme inn til (jeg skulle til å skrive avhør meen :p..) intervju. Jo mer extra curicullar activities du har jo bedre. Tror at Harvard krever 2 skrytebrev fra lærere, men vet ikke på Oxford. De har ofte også opptakstest.

Lenke til kommentar

Å skrive personal statement er nesten en måneds jobb i seg selv om du er perfeksjonist som meg. Begynn med tankekart. :)

I England så liker de at du har jobberfaring i samme felt som det du skal studere. Jeg gikk IKT-drift og har jobbet litt på egenhånd etter, så hadde ingen problemer på den fronten.

5 i snitt er et rent minimum, og det uten noen form for norske tilleggspoeng.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Å skrive personal statement er nesten en måneds jobb i seg selv om du er perfeksjonist som meg.

Og hvis du ikke er perfeksjonist på en eller annen front kommer du neppe inn ...

Det er ikke uoverkommelig å komme inn på toppskoler – gode karakterer, gjennomarbeidet søknad og solide forberedelser til intervju gir deg best mulig sjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...