Rizzla Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei, vi har ett litt over 2 år gammelt plasma Panasonic TH-37PX70EA. Da tv var nykjøpt brukte vi SCART inngangen på tv med parabol som kilde. Da funket alt som det skulle. Senere fikk vi oss hjemmekinoanlegg med HDMI ut, kilden tv brukte ble da HDMI. Det var da problemene våre startet. Fra tid til annen kobler tv automatisk av HDMI over til vanlig tuner, der det ikke er koblet til noe som helst. Dette kan skje flere ganger i løpet av en time, eller bare en gang i løpet av dagen.. mao veldig random hendelse. Feilen skjer på begge HDMI innganger på tv. Dette har jeg gjort for å feilsøke problemet: Testet med to forskjellige HDMI kabler. - Feil kommer fortsatt. Testet med 3 forskjellige HDMI kilder (CanalDigital HD PVR-101-ST, PC, Hjemmekinoanlegg). - Feil kommer fortsatt. Testet med en annen TV (26" LCD) - Ingen problem oppstår. Vi kontaktet expert som kom og hentet tv med fjernkontroll og stømkabel i orginal eske den 1. desember 2009. Rett før jul får vi beskjed fra expert om at de hadde sendt tv inn til reperasjon, men at reperatør ikke fant noen feil med tv. Det kom frem under samtalen at de hadde sjekket om tv slo seg av automatisk, men det var jo ikke dette som var problemet. Jeg forklarte da igjen om hva som faktisk var problemet med tv, og expert skulle sende den tilbake til service. Den 28. Januar 2010 fikk vi tv tilbake med beskjed om at de ikke fant noe feil med tv, og at vi dermed måtte betale for hele greia. På service seddelen står det likevel at det er konstater feil i power og at kontaktfeil er reparert. Dessuten hardnektet betjening på expert på at de de hadde fått verken eske, fjernkontroll eller strømkabel, de påstod med andre ord at jeg sto å løy den rett opp i ansiktet. Jeg ble forbanna og krevde å få snakke med personen som hadde hentet tv hos oss. Denne karen var mer menneskelig og sa at han ikke husket, men at det kunne godt hende at de hadde fått det. Han kikket litt rundt, og selvfølgelig fant han esken med alt oppi. Fikk aldri høre noen unnskylding til personen som hadde blånektet for at vi hadde levert fra oss eske,fjernkontroll og strømkabel til dem, selv om personen hele tiden var med.. Når vi da kobler til tv hjemme igjen er faktisk feilen der tilstede fremdeles. Det tok vel bare 5 minutter før tv koblet seg av HDMI til tuner. Jeg har enda en gang feilsøkt i henhold til listen over, og fremdeles finner ut at det er feil på tv. Hva skal vi gjøre nå? Expert påstår at det ikke er noen feil med tv, men feilen er åpenbart der fremdeles... Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Lever den til utbedring 2 ganger til, dermed er du berettiget en ny vare om jeg ikke tar fullstendig feil. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Hvor har du dette fra? Er det en eller annen norsk lov som sier dette, eller Experts egne kjøreregler? Har du en link eller liknende? Andre som har gode tips for hva jeg skal gjøre, kreve eller si? Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg regner med du presiserte at feilen er sporadisk? Av erfaring vet jeg at mange som sender elektronikk med sporadisk feil til reperasjon glemmer å nevne det og når reperatøren da kjører en full test skjer ofte ikke feilen i løpet av testkjøringen og TVen blir da klasifisert som feilfri. Veldig viktig å beskrive feilkildene i korte presise detaljer. En lang avhandling fører til at noe ikke blir lest, mens en kort forklaring kanskje ikke får med seg nok. Det beste jeg så i min tid på serviceverksted var alle de som sendte inn noe og skrev "Virker ikke". Da er det ikke lett å finne en feil om feilen viser seg å kun oppstå dersom man trykker 4-9-2 på fjernkontrollen i den rekkefølgen. If you know what I mean. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Merk deg at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet. Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_fr...n_har_en_mangel Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg regner med du presiserte at feilen er sporadisk? Av erfaring vet jeg at mange som sender elektronikk med sporadisk feil til reperasjon glemmer å nevne det og når reperatøren da kjører en full test skjer ofte ikke feilen i løpet av testkjøringen og TVen blir da klasifisert som feilfri. Veldig viktig å beskrive feilkildene i korte presise detaljer. En lang avhandling fører til at noe ikke blir lest, mens en kort forklaring kanskje ikke får med seg nok. Det beste jeg så i min tid på serviceverksted var alle de som sendte inn noe og skrev "Virker ikke". Da er det ikke lett å finne en feil om feilen viser seg å kun oppstå dersom man trykker 4-9-2 på fjernkontrollen i den rekkefølgen. If you know what I mean. Det er godt mulig at det er kommunikasjon som er det største problemet her. Jeg har ikke skrevet noe som helts, men kun snakket med forhandler i butikk og over telefon muntlig. På serviceheftet står det også at feilsymptomer er at tv slår seg av. Dette er selvfølgelig ikke tilfelle... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Fikk du en kvittering ved innlevering hvor symptomene var beskrevet? Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Fikk du en kvittering ved innlevering hvor symptomene var beskrevet? Fikk ikke noen kvittering ved innlevering, men når jeg fikk tv tilbake fra reperasjon. Endret 1. februar 2010 av Rizzla Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Om du har gitt butikken informasjon om kva som var feil og dei ikkje ba om meir så har du ditt på det reine. Ein må forvente at butikken enten overleverer informasjon du har gitt, eller ber deg om å forklare på nytt, eventuelt skriftleg. Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Om du har gitt butikken informasjon om kva som var feil og dei ikkje ba om meir så har du ditt på det reine. Ein må forvente at butikken enten overleverer informasjon du har gitt, eller ber deg om å forklare på nytt, eventuelt skriftleg. Jeg sitter med samme oppfatning som deg. Lenke til kommentar
Badjoker Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Om du har gitt butikken informasjon om kva som var feil og dei ikkje ba om meir så har du ditt på det reine. Ein må forvente at butikken enten overleverer informasjon du har gitt, eller ber deg om å forklare på nytt, eventuelt skriftleg. Jeg sitter med samme oppfatning som deg. +1 Lenke til kommentar
Rizzla Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Skal snakke med expert folka på butikken i morgen. Håper bare de skjønner at tv'n faktisk fremdeles har feilen... Denne gangen har jeg også laget et lite skriv som beskriver feilen, samt hva jeg har gjort for å feilsøke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå