Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen fryser ved spill/film

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et rart problem her. Hver gang jeg prøver å starte et spill som for eks: CoD og WoW så får jeg rare farger på hele skjermen og kan rett å slett ikke gjøre noe(litt flimring også faktisk). Maskinen er i gang, og alt kjører men kan ikke gjøre noe. Dette skjer også når jeg prøver å åpne en film i VLC eller Windows Media Player.

Jeg trodde det først det var noe med skjermkortet, men etter å unistallert skjermkort driverne, for å deretter installere samt oppdatere dem så var problemet der enda. Jeg har også prøvd å formatere, men fortsatt det samme.

Har sjekket tempraturene og dem ligger på 30-40 og har grei kjøling.

Skjermkort: NVIDIA Geforce GTX 280

RAM: 4GB

CPU: Intel® Core2 Quad CPU Q9400 @ 2,66GHz

Jeg har også hatt dette problemet før, men det var bare når jeg hadde hatt PCen av en stund(en hel natt), og deretter slo den på - for å så prøve å åpne et spill. Det jeg gjorde da var bare å restarte, så var det "fikset" men nå skjer det hver gang og nå hjelper ingenting.

En annen ting jeg kan nevne når det skjer, er at om jeg setter på en film - og da når alt fryser så kommer den en fæl lyd(bare fra høytalerne/headsettet). Dette skjer også når den fryser ved at jeg åpner et spill.

Noen som vet hva som kan være problemet?

Noen som har en anelse om hva det kan være?

Endret av Eucalypz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er det jeg frykter men forstår ikke hvordan det plutselig kan være gåent. Har bare hatt PCen i maks 1 år nå.

Her var det jeg fant i Event Viewer:

Windows Logs (-> Application)

Error:

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

Denne går igjen ganske ofte der.

Noen andre plasser jeg burde sjekke?

Lenke til kommentar
Ja, det er det jeg frykter men forstår ikke hvordan det plutselig kan være gåent. Har bare hatt PCen i maks 1 år nå.

Her var det jeg fant i Event Viewer:

Windows Logs (-> Application)

Error:

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

Denne går igjen ganske ofte der.

Noen andre plasser jeg burde sjekke?

http://support.microsoft.com/kb/950375

Lenke til kommentar
Les denne tråden og sørg for at du får analysert dmp fila :

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=919442

Og at et skjermkort tar kvelden etter 1 år er ikke uvant, spesielt med Nvidia :( , men for å bekrefte dette så er det lurt å sjekke kortet hos en venn eller i en annen pc.

Jepp, skal ta å gjøre det. Men i dag skjedde noe, jeg var ute en tur og PCen hadde stått på i flere timer mens jeg var ute. Når jeg kom tilbake så kunne jeg plutselig se på film, og plutselig spille. Jeg kan ikke unngå å tenke litt på hvorfor akkurat når datamaskinen har stått på en stund at det plutselig skal funke. Dette har også skjedd før, altså når den står på en stund så kan jeg plutselig spille/se film. Men om jeg slår den av, og da skal slå den på igjen så vil den fryse med en gang jeg prøver å åpne et spill eller en film etter oppstart.

Noen som klare å tenke noe rundt dette? For jeg står helt fast akkurat der.

Lenke til kommentar

Hvorfor dette skjer er vanskelig å si, men det kan ha noe med driveren eller biosen på skjermkortet å gjøre.

Vet at ati hadde et lignende problem og det finnes jo muligheter for at du også har det men har ikke hørt om det på nvidia med mindre det er direkte vista relatert?

Kan du huske når sånn ca problemet oppstod? Sjekk om det ble lagt inn en windows update i den tidsperioden også.

Lenke til kommentar
Hvorfor dette skjer er vanskelig å si, men det kan ha noe med driveren eller biosen på skjermkortet å gjøre.

Vet at ati hadde et lignende problem og det finnes jo muligheter for at du også har det men har ikke hørt om det på nvidia med mindre det er direkte vista relatert?

Kan du huske når sånn ca problemet oppstod? Sjekk om det ble lagt inn en windows update i den tidsperioden også.

Sant nok, har prøvd så mye i dag - holder på å bli gal. Men nå tester jeg "Driver Verifier". Kjørte testen på alle drivere som ikke tilehører Microsoft, og til nå står det:

Faults injected: 14118

Mens Driver Verifier gikk fikk jeg en blå skjerm:

Problem signature:

Problem Event Name: BlueScreen

OS Version: 6.0.6001.2.1.0.768.2

Locale ID: 2068

Additional information about the problem:

BCCode: 1000008e

BCP1: C0000005

BCP2: 8BFAC611

BCP3: 9D89E6A4

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6001

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Edit:

Glemte å svare på spørsmålet ditt.

Uhm, husker jeg rett så var dette 2 måneder siden, og da var det som sagt bare ved oppstart rett etter at den hadde vært avslått i en liten periode(over natta). Når jeg da skulle starte et spill ville den fryse med masse dotter\prikker og striper med forskjellige farger overalt. Da reboota jeg bare, og så var det "fikset".

Endret av Eucalypz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...