South_Bridge Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det jeg ønsker er å spytte ut hva slags objekt et objekt er. Si jeg har en liste med forskjellige objekter, feks Adult og Child. Jeg løper da igjennom lista og ønsker da å gjøre noe som if( OBJ.GetTypeName == "Adult" ) doAdultStuff(); else doChildStuff(); Noen som kan lede meg på vei? Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hva med å opprette en variabel i hvert objekt kalt objType eller noe? Denne kan man enkelt tildele en verdi fra en enum, som inneholder f.eks. Parent og Child. Første som dukker opp i hodet mitt, slett ikke sikkert det er noen god løsning. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Typeid Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Eksperimenterer du med "late binding"? Hvis ikke bør du kanskje ta en kikk på det! Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hvis du søker på "RTTI", bør du få noen interessante svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå