Gå til innhold

Dele printere i hjemmenettverket

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har to laserprintere (Canon LaserBase MF5750 og Canon Laser Shot LBP5200) og vil gjerne dele disse i det trådløse hjemmenettverket.

Etter litt research har jeg funnet ut at jeg trenger en printserver, men finnes det printservere til flere printere? Og hvordan fungerer en slik innretning? Er dette uproblematisk? For det burde være så enkelt som mulig OG fungere med Win7, Vista og XP (med tanke på at vi har et utall PC'er hjemme)

Begge printerne er USB-printere.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har tidligere brukt denne til et lignende problem hvor 2printere og en scanner skulle deles.

D-LINK Wireless 802.11g multifunction print server. 4x high speed USB 2.0 ports. 1x 10/ 100Mbps port. (DPR-1260)

ganske beint frem kontrolpanel, når jeg satte det opp tok ikke pcn med 64bit den out of the box men ellers ingen problemer.

Takk for kjapt svar!

Den virker jo helt grei. Men er litt usikker med tanke på støtte til skriverne og slikt, tror du det vil være noe problem med det?

Og D-LINK Wireless 802.11g multifunction print server. 4x high speed USB 2.0 ports. 1x 10/ 100Mbps port. (DPR-1260) , den er trådløs. Så den kobler seg trådløst opp mot nettverket, eller hur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...