Gå til innhold

Gaming pc - ca 10k (i5)

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

1. Gå heller for det kabinett vist du vil, har det selv og er veldig fornøyd.

2. Den Kingston er en harddisk som er x antall ganger raskere enn en vanlig harddisk. For å installere den må du bruke medfølgende sett for å få plass til den i kabinettet, ellers dukker den opp i software som en vanlig harddisk. Planen med denne disken er at du skal ha operativsystem og spill på den for at de skal gå litt bedre.

3. Kan ikke si den Chieftec PSUen er bedre for den har høyere watt, den har en litt mer ustabil linje med strøm, samt den er ikke nær så støysvak som coolermaster sin. Den Corsair PSUen er ikke modulær slik som Coolermasteren,at en PSU er modulær vil si at du kan ta av de kablene du ikke bruker og dermed mindre rot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@henrik

Dette var morsomt å lese.

Hvordan kan du stå for den anbefalingen vs hva veslengen anbefalte.

Legg på SSD disken u anbefalte og det er fortsatt under i pris. Men rette SSD disken ¨å anbefale her er ifølge SSD guruen Gullars, intesl 40 gb ssd, som sytemdisk.

Ok at du ikke liker CF

Men hvorfor i himmelens navn anbefaler du det hk der ovenfor gigabyte 770-ta som har både usb 3.0 og sata 6 og i tillegg er rimeligere.

Du sa et det er bedre å skifte skjermkort, når det blir for svakt, les nå litt tester om cf av 5870, så ser du hva dette er godt for, og 5870 er nok en meget rimelig oppgradering i cf om et par års tid, og såvidt meg beksjent er ikke etterfølgeren til direct x11 ennå anonsert på de neste 3 åra.

I seg selv er radeon 5870 uten cf godt nok for alt ..bortsett fra eyefinety, som er det enhver gamer kommer til å sikle etter.

Det er fint at du prøver å gi råd om AMD rigger, men da bør du vite om forskjellene og hvorfor cf selv her can være nyttig.

Ønsker du å spille på en skjerm, da går du for ca 550-600w god psu, 770 chipset, dette gir deg rom for SSD disk, er eyefinety noe en kan tenke seg, ja så sløyfer en ssd og sørger for god cf støtte.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Dette var morsomt å lese.

Det driter jeg i, stay on topic.

Ok at du ikke liker CF

Men hvorfor i himmelens navn anbefaler du det hk der ovenfor gigabyte 770-ta som har både usb 3.0 og sata 6 og i tillegg er rimeligere.

Bedre SB, SB750. USB 3.0 enheter er det det ytterst få av, du kan få et pci-e kort med USB 3.0 for 200 kroner når det skulle bli nødvendig. sata 3.0 med 6gbps er strengt talt ikke nødvendig når de raskeste SSD-diskene går på 3gbps (sata 2.0).

Du sa et det er bedre å skifte skjermkort, når det blir for svakt, les nå litt tester om cf av 5870, så ser du hva dette er godt for, og 5870 er nok en meget rimelig oppgradering i cf om et par års tid, og såvidt meg beksjent er ikke etterfølgeren til direct x11 ennå anonsert på de neste 3 åra.

I seg selv er radeon 5870 uten cf godt nok for alt ..bortsett fra eyefinety, som er det enhver gamer kommer til å sikle etter.

Igjen, teknologi går ut på dato. Selv om 5870 blir billigere og det blir en billig upgrade til CF i senere tid, så vil det være et mye bedre kjøp på sikt den gang og kjøpe et nytt kort, enten det gjelder støtten for ny directX eller noe enda mer spennende alternativ til Eyefinity. Husk dessuten at 5000-serien er første generasjons DX11-kort, skal nok se fremover at det kanskje kommer et nytt GPU-killer spill som Crysis bare med DX11 og da må du kanskje opp i 2 eller 3. generasjons DX-11 kort for å få spillet spillbart på høy oppløsning med god grafikk. Da vil kanskje ikke både et og 2 5870 strekke til, selv om det virker umulig at noe sånn skulle skje pr. dags dato og du må ut og handle nyeste uansett.

Poenget er, hva er vits å kjøpe et gammelt kort og sette i CF når du før eller siden må kjøpe et nytt med bedre teknologi uansett. Eksempel, ytterst få ville med et 8800gt eller 4870 ville per dags dato kjøpt et nytt et og pare det gamle med istedenfor og kjøpe et nytt 5850? Kan vel og nevne at 32nm's teknologi er god på vei innenfor cpu og gpu bransjen.

Eneste gangen jeg faktisk kan si det har lønt seg pr. krone og kjøpe noe i CF var når 4770 kom ut. I budsjettes området trådstarter er det omtrent bevist at du bør satse på det dyreste skjermkortet du har råd til i budsjettet (innenfor rimelighetens grenser) og heller kjøpe nytt et når det blir for gammelt.

Det er fint at du prøver å gi råd om AMD rigger, men da bør du vite om forskjellene og hvorfor cf selv her can være nyttig.

Hakke hakke, stay on topic.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Nok engang overser du eyefinety, er det noen spesiell grunn for dette.

Ja, trådstarter har ikke vist noe spesiell interesse for eyefinity.

Eyefinity er ikke et "must", kan derfor fint "overse" det.

Lenke til kommentar

Forslag til AMD-oppsett med HD5870 og SSD-disk fra Pixmania..

AMD Phenom II X4 955 - 3,2 GHz, cache L3 6 Mb

1 149 NOK inkl. MVA.

Corsair Strømforsyning PC CMPSU-650TXEU - 650 W

690 NOK inkl. MVA.

SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 5870 - 1 Gb GDDR5

2 999 NOK inkl. MVA.

Intel Solid State Disk (SSD) X25-M MLC 2.5? - 80 gB

1 849 NOK inkl. MVA.

Samsung SpinPoint HD103UJ F1 serie - 1 Tb - 32 Mb

680 NOK inkl. MVA.

SAPPHIRE TECHNOLOGY PURE CrossFireX 790GX - Socket AM3

852 NOK inkl. MVA.

OCZ PC-minne Gold Low Voltage 2 x 2 GB DDR3-1333

847 NOK inkl. MVA.

ASUS Intern brenner DVD±RW 24x DRW-24B1ST

235 NOK inkl. MVA.

Cooler Master PC-kabinett CM 690 II Advanced

840 NOK inkl. MVA.

Totalbeløp

10 141 NOK inkl. MVA

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Jeg går for pcen med i5, som jeg først linket.

Amd er altfor ustabilt og dårlig, har sett, opplevd og testet oppsettet dere gav meg. Ytelsen er 10% bedre, men mister 30% ytelse med en gang du har 2 programmer oppe. Synes det er synd folk anbefaler meg dette når i5 faktisk er SÅ mye bedre :(

Lenke til kommentar

kan du være mer spesifikk her, for dette høres ut som tullball delux. Du opplever iallefall noe som selv ikke profisjonelle testere gjør.

Og ja jeg husker din tidligere tråd, høres mest ut som fanboy tullball du holder på med.

Lenke til kommentar
Jeg går for pcen med i5, som jeg først linket.

Amd er altfor ustabilt og dårlig, har sett, opplevd og testet oppsettet dere gav meg. Ytelsen er 10% bedre, men mister 30% ytelse med en gang du har 2 programmer oppe. Synes det er synd folk anbefaler meg dette når i5 faktisk er SÅ mye bedre :(

Dette må være det dummeste jeg har hørt på lenge. Her utgir du påstander om ting du overhodet ikke har greie på. Du tror så mange folk her anbefaler AMD fordi at du skal få dårligere maskin? Nei, de gjør det for at du skal få best ytelse for pengene dine. Du trosser anbefalingene og gjør som du selv vil, så hvorfor poste her og be om hjelp i det heletatt?

Det er reinspikka tøv at AMD er ustabilt og dårlig, kan du vennligst si meg hvor du har dette fra? Vent, la meg gjette, en kompis som har Intel ja! Ja det forklarer jo saken.

Lykke til med et system som er dyrere og yter dårligere til dine behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...