bengtkenneth Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Kjøpte en HTC tattoo fra Chess for et par uker siden. Problemet mitt er at det ALDRI er dekning på telefonen. Har måttet gå tilbake til SE K810i (ikke gøy). Når jeg ringer Chess ber de meg slå av 3G og sette sim-kortet inn i en annen telefon for å se om dette funker. Når jeg så forklarer at dette er gjort sikkert nå 20 ganger med samme resultat hver gang (full dekning på annen telefon og null effekt av 3G eller ikke 3G), får jeg beskjed om at telefonen har svak antenne og at dette ikke går under garanti. Dette er bare noe jeg må regne med. Har også kjørt full tilbakestilling på telefonen uten resultat. HTC på sin side mener det er noe galt med telefonen (hovedkortet?) og gikk så langt som å si at hvis jeg tok kontakt med salgssted og forklarte feilen, ville jeg mest sannsynlig få ny telefon ettersom jeg ikke har hatt den så lenge. Hva skal jeg gjøre? Noe jeg personlig kan gjøre med telefonen for å fikse feilen? Jeg kjøper ikke en ny telefon for å synes det er kjempegøy med wifi for å si det slik. Så nå ligger den på bordet og ler av meg mens Sonyen er tilbake i lomma. Bittert. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Du hører på HTC og leverer den inn. Lenke til kommentar
jic Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hvor lenge har du hatt denne telefonen, hvis det er under 14 dager så får du ny telefon som DOA så lenge salgspakke er komplett. Lenke til kommentar
darket Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 HTC har mulig 30 dagers doa tid, vet ikke hvilken avtale chess har.. men mange andre opererer med 30 dagers doa. det betyr innlevering komplett i eske, alt skal være med. Tydelig en mangel på din telefon, hvis den ikke har gsm dekning. skal være dekning i omtrent alle områder i norge, bortsett fra etpar veldig avsidesliggende steder. 3G nettet derimot, kan være verre å ha dekning på hele tiden. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Du forteller Chess at telefonen ikke fungerer da den aldri kobler seg til mobilnettet, at du har testet med andre telefoner, og at det ikke er så dårlig dekning hos deg at det kan forklares med at telefonen har "svak dekning". Videre viser du til at en telefon skal kunne brukes til å ringe og sende sms, og at telefonen har en "mangel" i forbrukerkjøpsrettslig forstand når dette ikke kan dette. Til slutt sier du at du regner avhjelpsforsøket som påbegynt første gangen du tok kontakt med dem, da deres kundefiendtlige inkompetanse ikke skal gå ut over deg, at du ander alt over tre ukers total avhjelpstid er utenfor rimelig tid, og at du dersom det tar lenger tid vil kreve heving. Helt til slutt krever du tilsvarende lånetelefon dersom avhjelp vil ta mer enn en uke. Lenke til kommentar
bengtkenneth Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Tusen takk for gode svar Prøver fortsatt å få kontakt med chess uten noe videre hell. Virker som de prøver å gjemme seg for meg. Tv2 hjelper deg er konaktet og fant saken interessant, men den måtte gjennom screeninger. Bare å håpe videre. FTU er jo bare å utsette et problem med et år eller noe så må nesten ordne opp selv. Men takk igjen. Håper det ordner seg. Lenke til kommentar
bengtkenneth Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Hey! Fant plutselig et hue i helpdesken som var interessert i å hjelpe :-) De sender meg alt jeg trenger for å levere den inn. Da jeg sa at jeg regner avhjelpsforsøket som påbegynt den første gangen jeg tok kontakt slik NgZ forklarer over og at jeg krever enten heving eller overgang til en bedre modell (selvfølgelig mot et lite mellomlegg), fikk jeg beskjed at jeg skulle sende dette kravet med telefonen som brev. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå