Hillebillys Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ser det er endel med varmeproblemer. og har sjekket ut de fleste tråder om emnet her. (og andre steder) Jeg har en Compaq Presario A900 med Vista og dual Opensuse. Jeg har speedfan på den og gitt speedfan admin, og dermed fikk speedfan tillatelse til og kontrollere vifter. Pc'n går idl på 82 grader ved normal rom temperatur. (vel yahoo er på da) Ved kaldt rom har pc'n kommet ned i 72 grader. litt på youtube og jeg passerer 93 grader på ett blunk. maskinen har vært sånn siden den var ny, men jeg hadde ikke temp kontroll før en stund etter. Snakket med expert og svaret var. slå pc'n av. ikke bruk den så lenge av gangen. Jeg har tatt av lukene under og lokalisert minne, hdd, vifte og cpu. Ser støvfritt ut og har blåst rent. cpu'n har slik firkanta "original" pasta under kjøleføringen. (heter det det?) Men jeg får ikke av nok deksler til og ta ut vifte og kjøleføringen, kunne tenkt meg og bytta ut kjølepastaen. Eller aller helst om mulig bytte ut hele vifta og kjøleføringen. Skrudde ut alle skruene jeg så, også dem under batteriet, men dekselet kom ikke av. Men merka plata rundt tastaturet blei løs. Men er vel dekselet under som skal av vel? Så jeg håper egentlig att det er noen her som faktisk har skrud på Compaq Presario A900 og som vet hvordan dekselet tas av. Og om det er mulig og skifte vifte og kjøling, hele enheten. Generelle ekspert triks er også godt og få. Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Google: Compaq Presario A900 manual Første treff: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01295803.pdf Les på kapittelet "Removal and replacement procedures". Lykke til! Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Takk. vet ikke helt hvorfor jeg ikke fant det selv. Men ser ikke ut som det er mulig og skaffe bedre kjøling, bare bytte til akkurat samma som jeg har Og utrolig nokk så må alt med unntak av kameraet demonteres for og få ut vifta... Men men..... Regner med att det eneste jeg kan gjørra som kanskje vil ha noe betydning er og bytte kjølepastaen. Eller fikse den gamle pc'n.... Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 uhm.... var liten gleppe mellom kjølegreie og cpu uhm.. men det hjalp bare 8C grader Trur jeg hvis jeg gidder handler meg noe god kjølepasta og skraper vekk det originale og bytter ut. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Er det en ny maskin? Isåfall så ikke skru mer på den, lever den heller inn til service for når pc'en er så varm så er det noe gale. Lenke til kommentar
Hillebillys Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Er det en ny maskin? Isåfall så ikke skru mer på den, lever den heller inn til service for når pc'en er så varm så er det noe gale. Har snakket om det hos expert. Løsningen dem's var: Ikke ha flere programmer oppe samtidig. Og ikke ha den på så lenge av gangen. Ja jeg hadde med pc'n og slo den på der. Speedfan var ikke godkjent som temperatur kontroll sa dem også. (Du kan jo trossalt klokke maskinen mildt med speedfan) Har merket att selv med OpenSuse går pc'n varm. Maskinen er rett og slett ubrukelig. Ikke er det mulig og installere bedre kjøling heller. er bare snakk om og bytte til samme kjøling. Men mulig jeg finner frem kvitteringa og går til en annen expert butikk. Men samtidig, kan ike gå mange timene uten pc.. Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Om du er usikker på hva rettighetene dine er, så kan du jo ta en titt på forbrukerportalen - kjøp fra butikk. Bare vær obs på at når du har skrudd på PC'n selv, kan det ha gått utover garanti og reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå