BW89 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har nettopp kjøpt en 40D, men sliter med å få intern blitz til å fungere. Når eg går inn på menyen under blitzkontroll, og skal gå inn på menyen for intern blitz, kommer det opp at menyen ikke kan vises pga at ekstern blitz er montert. Dette skjer selv om eg ikke har noen ekstern blitz på kameraet. Når eg trykker låseknappen for blitz (den som normalt får blitzen til å "poppe" opp) så skjer det ingen verdens ting. Med andre ord eg har aldri fått popup-blitzen til å fungere siden eg kjøpte kameraet. Noen som vet noe om dette? Er det noe eg gjør galt? eller er dette et vanlig problem? hva kan eventuelt gjøres for å fikse det? Har ekstern blitz så det er ikke et stort problem, MEN liker å ting på stell Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Tenkte med en gang at kanskje dette, som jeg leste i en annen tråd, kan være ditt problem. Du får sjekke det, og se om det kan være en slik tapp som ET beskriver. Hvis blitskoen har en liten tapp under det ene "båndet" så kan du forsiktig prøve å bøye dette litt opp slik at tappen ikke hele tiden er presset ned. Du må selvsagt huske å ta av strømmen på kameraet før du gjør dette (or go on and electrocute yourself) Lenke til kommentar
BW89 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Tenkte med en gang at kanskje dette, som jeg leste i en annen tråd, kan være ditt problem. Du får sjekke det, og se om det kan være en slik tapp som ET beskriver. Hvis blitskoen har en liten tapp under det ene "båndet" så kan du forsiktig prøve å bøye dette litt opp slik at tappen ikke hele tiden er presset ned. Du må selvsagt huske å ta av strømmen på kameraet før du gjør dette (or go on and electrocute yourself) Takk for hjelpen! skal se om det kan være problemet, men har du linken til den tråden? slik at eg kan lese resten som står der! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Om du trykker på den lille pila inni quotens "overskrift" så kommer du til tråden den er hentet fra. Eller her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry15085204 Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 På min 30D sitter denne knappen på venstre side av blitsskoa. En bitteliten hvit eller grå tapp der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå