Gå til innhold

Hjelp til og lage egen rail.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått litt snowboard dilla i vinter, og tenkte lage en egen rail jeg kan ha i hagen.

Tanken var og lage den som en "stige", hvor jeg har en stålramme rundt, og flate jern på tvers, så vil det ligge en plate oppå de flate jerna som ligger butt i butt med stålrammen, og så noe som man kan raile på over der igjenn.

Så da kommer srørsmålene, hvor brede burde dette være, hvor lang er det greit og starte med, (jeg er noob på rail).

Hvilke matrialer burde jeg bruke? hva er greit og skli på? hva er greit og ha på jerna i stålrammen? treverk vil vel ikke tåle så mye fuktighet?

Takker for alle svar, og gjerne noen bilder fra andre som har gjort dette :)

Endret av Fribbern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første ligger det mange gode guider ute på nettet, både på diverse sider og på youtube. Hadde jeg vært deg ville jeg søkt litt rundt :)

I parker finner man jo som oftest 3 m og 6 m bokser. Jeg synes 3 m er for kort, spesielt når du først skal bruke tid og penger på å lage én. Du kan jo f.eks. prøve å lage en 5 meter, men dette har jo også noe med om den skal være mulig å transportere, hvor mye fart du får og rett og slett hva du vil ha. Hadde jeg vært deg hadde jeg laget en boks, ikke rail. Breddemål er jeg usikker på, husker ikke hvor bred "standard-bokser" er.

Hvis du er ute etter mål kan du jo også sjekke på sider som northernrails.com eller lignende. :) Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...