aseco Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Diskuterte med en kompis som har en pioneer 50 plasma skjerm. Pioneer tv har jo nå utgått på markedet, men han anbefalte plasma for ps3, xbox osv, og at innbrenning på de nyeste tv er på høyde med lcd skjermer, samtidig som plasmaer skal være bedre for de som liker film og tv titting. Derfor lurer jeg på om det er noen her, som har plasma og spiller konsoll, som kan bekrefte dette, at det ikke er noe innbrenning på tv sin etter noen timers spill. 50" plasma skjerm er jo halv pris av det lcd er, så hvis det skulle stemme, så sparer man utrolig mye penger. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er ikke noe stort problem lenger, det blir gjerne litt midlertidig innbrenning, men det går bort ved å se på en annen kanal en stund. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 I begynnelsen var dette en stort problem med plasma. På den tiden var det også et system for den dedikerte. De siste årene har Plasma blitt mer vanlig blant folk flest og det skal svært mye til før du klarer å få en innbrenning som ikke lar seg fjerne. Midlertidige innbrenninger kan du regne med i større eller mindre grad. Særlig hvis du spiller mye… Pioneer har de sterkeste skjermene når det kommer til dette og på de skjermene får du nesten ikke retention heller. Det samme gjelder de NeoPDP panelene til Panasonic. Jeg har en PX80 og den får en del retention, men alt har forsvunnet til nå. Jeg spiller ganske mye PS3 og til det er tv-en helt super. Riktignok tar jeg litt pauser innimellom og det har skjedd fra tid til annen at jeg har måttet hvitvaske skjermen etter noen harde spillrunder. Da er det snakk om timer med mange faste metre i bildet... Som regel fjerner jeg HUD eller gjør det transparent om det er mulig. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Har en NeoPDP-skjerm. Når du slår den på og skjermen er helt sort, kan du se spor av retention fra det forrige som ble vist, f.eks. logoen til Discovery, NRK, eller hvis du har brukt den som PC-skjerm kan du se bakgrunnsbilde, ikoner, start-meny etc. Så snart du får opp bilde på skjermen synes det ikke i det hele tatt lenger, så det er ikke noe problem. Kanskje man vil kunne merke det en stund hvis man umiddelbart setter på en film som bare utspiller seg i bekmørke... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 jeg har hatt en 42" plasma noen år, den var "best of the best" når jeg kjøpte den. eneste jeg har merket er at hvis jeg f.eks ser en film som ikke bruker hele skjermen, så har jeg mørke striper oppe og nede, disse forsvinner etter en stund. har også spillt en god del der, heller ikke noe problem der. kan f.eks ha på en kanal halve dagen uten at det brenner seg fast for godt, ser bare logo`n såvidt i en annen farge når skjermen er svart. aldri hatt noe plager med det utenom at jeg ser at slikt henger igjen en stund etterpå. Lenke til kommentar
aseco Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Takker for svar, men dere som svarte, hvilke plasma modeller har dere? Tenkte å sjekke dem opp på nett. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Panasonic TX-P50G10E. Men jeg ser ikke den hos verken MPX eller Komplett, så kanskje det er noe utskifting på gang??? Lenke til kommentar
aseco Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Panasonic TX-P50G10E. Men jeg ser ikke den hos verken MPX eller Komplett, så kanskje det er noe utskifting på gang??? Så ut som jeg fant den på elprice via teknofil prisliste, men den har visst utgått fra deres sortiment. Prisen var ca 11 000 og ut fra bilder fra nettet og youtube klipp så den ganske fancy ut, men jeg var nok sent ute med å få sett den selv i butikken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå