Bandidos-Pelle Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hoi, Har en del fartstid innenfor videoredigering osv. men har lyst til å begynne å lage egne remixer av låter osv. Noen som har noen anbefaling på hvordan man begynner, hvilke programmer som er å anbefale og evt. nyttige sider osv. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Først må du nok velge et DAW (Digital Audio Workstation) å jobbe i. FL Studio Ableton Live Renoise Cubase Reason Selv bruker jeg FL Studio, og kan anbefale det (har ikke testet noe annet). Når du har gjort ditt valg trenger du nok noen instrumenter. Her har du en liste over noen som er gratis: Link For å lære å bruke alt dette blir du nok nødt til å søke etter tutorials på rundt omkring. Endret 1. februar 2010 av Lande Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Hjertelig takk for hjelpen, Lande. Du satte meg på rett spor. :] Lenke til kommentar
implo Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Hjertelig takk for hjelpen, Lande. Du satte meg på rett spor. :] Les denne: http://www.tanum.no/product.aspx?isbn=1598632515 Utvilsomt den beste boken jeg har lest om å mikse, uansett hvilket system man bruker (digital, analog). Grunnlegende kunnskap om prosessene og effekt bruk. Anbefaler også Owsinkis 'Recording Engineer's Handbook ' hvis du har tenkt å ta opp ekte instrumenter. Veldig nyttige bøker å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå