karakas Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Windows Phone 7 Series er nå lansert: Lanseringsvideo Gammel tekst er lagt inn i spoilertags Tenkte vi kunne lage en liten tråd hvor vi kunne samle diverse rykter og forhåpninger frem mot MWC. Vet at mange har mistet troen på Microsoft på mobilmarkedet, selv har jeg aldri hatt en Windows-mobil, så jeg vet ikke hvor ille det er, men etter det jeg leser så sliter de mye med at de har dratt med seg for mye av det gamle inn i dagens versjoner. Men en ting vi ikke må glemme er at HD2, en av de beste mobilene på markedet ifølge tester, faktisk kjører WM 6.5, så den underliggende teknologien kan ikke være så ille selv om det originale UIet i WM ikke er noe å skryte av. Foreløbig er det blitt bekreftet at WM7 blir ett tema både på MIX '10 og Energize IT 2010, og det heteste tipset pdd er at vi får den første presentasjonen på MWC i Barcelona 15-18 februar. Noen av ryktene så langt: - WM 7 blir basert på Windows CE 7 i motsetning til WM 6.5 som vel er basert på Windows CE 5. (http://forum.xda-developers.com/showthread...036#post5393036) - WM 7 kommer i to utgaver, "Business" og "Media Edition" (Forkortelsen ME lover dog ikke så godt rent historisk ) (http://htcpedia.com/news/two-versions-of-windows-mobile7/) - WM 7 får Zune integrering. (http://wmpoweruser.com/?tag=zune-for-windows-mobile-7) - WM 7 får støtte for FlashLite, Silverlight, XboxLive, Facebook/twitter (bør være en selvfølge) og Mediaroom. (Mange av tingene vil bare finnes på ME-telefonene.) - Business modellene vil være en mer nedstrippet versjon fra MS, noe som åpner for større muligheter for tilpassning fra produsentenes side. (http://www.wmexperts.com/barcelona-and-wm7...-we-are-hearing) - Microsoft skal presentere WM 7 sammen med Nvidia, lukter Tegra 2 lang veg, og det er bra (http://msftkitchen.com/2010/01/microsoft-t...r-business.html) Noen Microsoft Zune Phone kommer vi nok aldri til å få se, men selv så tror jeg at Project Pink rett og slett er neste versjon av SideKick telefonene. Ellers så vil MS jobbe tettere sammen med produsentene og stille høyere krav til HW med WM7, og dette tror jeg er en god ting. Da slipper vi å se en telefon som HTC Hero som ikke har HW som matcher SW. Selv har jeg stor tro på at MS kan slå kraftig tilbake med WM7. Endret 15. februar 2010 av karakas Lenke til kommentar
tbar2112 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Selv har jeg stor tro på at MS kan slå kraftig tilbake med WM7. Jeg kan ikke bidra med rykter, fordi jeg helt har mistet interessen. Jeg har akkurat lagt min HTC Tytn II med WM 6.1 på hylla for en Google Nexus One med Android. Det jeg heller lurer på er hvorfor du skal vente på et nytt OS og at leverandørene og applikasjonsutviklerne skal ta i bruk dette systemet en gang i fremtiden, når det allerede idag finnes så ypperlige telefoner? MS ligger allerede veldig langt bak, hvorfor skulle de kunne catche opp med Android eller iPhone? Den eneste grunnen jeg kan forstå er at du ikke trenger ny telefon det neste året. Og selv da er jeg temmelig overbevist om at de to andre nevnte vil tilby noe mye mer attraktivt enn MS. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Du har helt rett i at jeg ikke behøver noen ny per dags dato, jeg er dog på utkikk etter en ny telefon, men det er ikke noe hastverk enda Er forkjellige grunner til at jeg ikke ønsker hverken Iphone eller Android. Iphone, pga jeg ikke ønsker å sette meg fast i deres nettverk av produkter, og pga mangelen på støtte for Flash som er en svært viktig de sidene jeg bruker mye. Android, pga at jeg ikke liker å gi Google mer info om meg selv enn absolutt nødvendig, jeg bruker de kun på områder hvor de har ett klart bedre produkt, og i dag bruker jeg de bare på Chrome og Google Hosted Services. Jeg stoler rett og slett mer på MS som har andre inntektskilder enn jeg gjør på Google som har hovedinntektene sine fra "informasjon". Nå har vel ikke Flash kommet til Android enda heller, men de har i det minste planer om det etter det jeg har fått med meg. Når det kommer til WM7, så tror jeg faktisk at denne vil bli minst like god som det Apple og Google kan by på når den lanseres, og jeg ser for meg at denne vil kunne integreres langt bedre med det Windows nettverket jeg har i dag og vil ha da, i hovedsak ved hjelp av Homegroups, Xbox og Zune, men dette er selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side, om WM7 skuffer så kommer jeg nok til å ende opp med enten en Android eller en Maemo telefon. Men jeg tror som sagt att MS verper på ett aldri så lite gullegg her. Endret 3. februar 2010 av karakas Lenke til kommentar
tbar2112 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Iphone, pga jeg ikke ønsker å sette meg fast i deres nettverk av produkter, og pga mangelen på støtte for Flash som er en svært viktig de sidene jeg bruker mye. Android, pga at jeg ikke liker å gi Google mer info om meg selv enn absolutt nødvendig, jeg bruker de kun på områder hvor de har ett klart bedre produkt, og i dag bruker jeg de bare på Chrome og Google Hosted Services. Jeg stoler rett og slett mer på MS som har andre inntektskilder enn jeg gjør på Google som har hovedinntektene sine fra "informasjon". Nå har vel ikke Flash kommet til Android enda heller, men de har i det minste planer om det etter det jeg har fått med meg. Vel, jeg har akkurat samme begrunnelse for å holde meg unna Apple, de er værstinger på det proprietære og lock-in. Det er smart business de driver, men de får ikke min (med unntak av et par iPoder da). DRM-saken på musikk var vekkeren for min del. Nå kommer samme teateret på e-books. Hadde jeg trodd de ville overleve, ville jeg holdt meg til Palm som jeg mener har laget fantastiske produkter de siste 10-12 årene. Så er jeg ikke naiv, jeg tror vel ikke Google har så mye bedre hensikter enn Apple. Men foreløpig er de et mye bedre alternativ for meg. Jeg kan tilpasse telefon og tjenester slik jeg vil og Android er blitt veldig bra. Jeg bruker ikke Gmail og de andre tjenestene, tror ikke jeg sender fra meg informasjon jeg ikke vil. Jeg er definitivt opptatt av personvern. Googles hovedinntekter er forøvrig reklame. Når det kommer til WM7, så tror jeg faktisk at denne vil bli minst like god som det Apple og Google kan by på når den lanseres, og jeg ser for meg at denne vil kunne integreres langt bedre med det Windows nettverket jeg har i dag og vil ha da, i hovedsak ved hjelp av Homegroups, Xbox og Zune, men dette er selvfølgelig bare spekulasjoner fra min side, om WM7 skuffer så kommer jeg nok til å ende opp med enten en Android eller en Maemo telefon. Men jeg tror som sagt att MS verper på ett aldri så lite gullegg her. Vel, jeg har altså ikke tro på det. Mye fordi de har mistet grepet og mange av håndsett-leverandørene de har arbeidet tett med før går over til Android. Det er billigere for dem. Jeg er også svært usikker på MS' evne til å rekruttere apllikasjonsutviklere og økosystem rundt den nye plattformen deres. Derfor så jeg ingen grunn til å vente når Nexus One kom. Er kjempefornøyd med den etter 3 ukers eierskap. Jeg har ellers Win plattform på PC, og kan ikke se noen grunn til at Android blir en ulempe ift. det. Mulig det er annerledes for deg, men jeg ser ikke helt hva det skulle være. Det blir antagelig lenge til jeg bytter mobilt OS igjen. Endret 3. februar 2010 av tbar2112 Lenke til kommentar
karakas Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Når det kommer til Apple/Google så synes jeg det er litt forskjellige problemstillinger. Apple er den gamle grisen som "lokker" en inn med godsakene for så å snurpe igjen sekken når du er inne. Google er en terapeut som du forteller alt til, foreløbig holder han dette for seg selv, med unntak av noen innbrudd på kontoret, men han kan fort finne på å tjene seg noen ekstra grunker. Men tilbake til WM7, så ser jeg noen av poengene dine, men de er ikke så store problemer for meg. De har fortsatt gode bånd til store produsenter som SE, HTC og Samsung. Om man ser bort fra disse og Nokia/Iphone/Palm som driver for seg selv så er det vel bare Motorola igjen av de store, her i vesten ihvertfall, som står utenfor. Men jeg om mine følere for WM7 får rett så skal man ikke se bort fra at Motorola også kommer sluntrende når de ser hva MS leverer. Når det kommer til applikasjoner så ser jeg ikke det store problemet med det heller. WM er ifølge Bryan Lunduke den plattformen det er lettest å utvikle for i dag og om de kommer med støtte for Silverlight i tillegg så blir det jo enda lettere. Ellers så trenger man vel strengt tatt ikke så mange apps, det jeg ser for meg er en app for Twitter/Facebook. Og så har de selvfølgelig stjerna blandt mobilapps i Office. Jeg vil heller ha en butikk med 50 apps som jeg synest er spennende enn en med 200.000 apps som jeg synest er dritt. Utviklere rømmer jo Apple til fordel for Android for tiden, og om MS klarer å levere gode telefoner så tror jeg det finnes nok av utviklere som kaster seg over den også, en skal ikke glemme at det er mer fristende for utviklere å være en av få, enn en av mange på en plattform. Lenke til kommentar
karakas Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Da er det tid for lansering. Livestream: http://www.microsoft.com/presspass/presski.../liveEvent.aspx Liveblog: http://www.engadget.com/2010/02/15/live-fr...&refresh=30 Synest første presentasjonen ser veldig lovende ut, og ikke minst annerledes enn andre ting på markedet. Endret 15. februar 2010 av karakas Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Her er hele visningen til WM7 lanseringen!: http://www.microsoft.com/presspass/presski..._contentListTop Ser nydelig ut! Endret 15. februar 2010 av HDlover Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Jeg er litt usikker på hvordan dette blir, jeg tenker på at det ser ut som om at OS'et ikke passer i telefonen. Liker det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå