RasmusKRiis Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Pianist: Aslak Grøseth Pedersen Hva synes dere? 1/5 sec f/5.0 ISO 100 180 mm Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 syns det ble litt for mørkt og blurry Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Blurry var vel planen om man benyttet 1/5 sekund lukkertid Men enig i at det ble noe mørkt. Lenke til kommentar
RasmusKRiis Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Blurry var vel planen om man benyttet 1/5 sekund lukkertid Men enig i at det ble noe mørkt. Ja er selvfølgelig meningen at det skal være blurry Lenke til kommentar
weebl Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 såklart forsto jeg det skulle være blurry men ble litt vel uklart syns jeg. men konseptet er kult. kunne vel være gjort med flere bilder i serie "oppå" hverandre dette eller hva? Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ja er selvfølgelig meningen at det skal være blurry Fint motiv og bra ide. Gjennomføringen er også ok. Likevel synes jeg man får mer ut av bildet ved å få det litt lysere som nevnt her. I tillegg så er tangentene i forkan litt ute av fokus. Når hendene likevel skal være "blurry" hadde jeg prioritert å få tangentene i forkan i fokus slik at de har blitt knivskarpe, i dette bildet ser det ut som fokus ligger på hendene. Ved fokus på tangentene i forkant hadde nok effekten blitt bedre. Uansett... ett veldig fint bilde! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 pianoet er sort, tangentene er sorte, ermene på dressen er sorte, det er ikke mye her som kan bli lysere. jeg synes videre det er en selvfølge at fokus skal ligge rundt hendene og nødvendigvis tangentene der.. det er jo der det skjer. "blurry" hender er ikke nødvendigvis ute av fokus. man ser f.eks en skarp øvre linje på den ene hånda i nederste posisjon. bevegelsesmotivet blir verre (tør jeg påstå) om man i tillegg tar det ut av fokus. T. Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 pianoet er sort, tangentene er sorte, ermene på dressen er sorte, det er ikke mye her som kan bli lysere. jeg synes videre det er en selvfølge at fokus skal ligge rundt hendene og nødvendigvis tangentene der.. det er jo der det skjer. "blurry" hender er ikke nødvendigvis ute av fokus. man ser f.eks en skarp øvre linje på den ene hånda i nederste posisjon. bevegelsesmotivet blir verre (tør jeg påstå) om man i tillegg tar det ut av fokus. T. Likevel er det en fordel om man får litt mer lys, ellers blir bildet alt for flatt. Meningen med bildet tolker jeg som å få bevegelse i hendene, det gjør man med å få kontrast mellom det som beveger seg og det som står stille. Da vil jeg tro at den effekten forsterkes ved å fokusere på tangentene i forkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå