Gå til innhold

[Løst]WLAN kobler seg til og fra hele tiden!

Anbefalte innlegg

En venn av meg har et problem med wlan hjemme hos seg.. Pc'n kobler seg til og fra hele tiden når han sitter på internett, og når han er koblet til så går nettet VELDIG tregt mens jeg sitter på sammen wlan og er koblet til med normal hastighet hele tiden. Og når han er hjemme hos meg så fungerer alle pc-ene helt normalt. Noen som vet hva som er galt???

Endret av Toreferrari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags operativsystem og nettverkskort (evt type laptop) har han?

Han har Windiws 7 64 bit, Intel Wifi link 5300 AGN og Pc'n heter Clevo M570RU

Han har oppdatert netverkskort driveren, reseta routeren til fabrikkinstillinger, oppdatert firmware.

Problemet startet i går

Endret av Toreferrari
Lenke til kommentar

Er det flere trådløse nett i nærheten?

Bruk feks. Network stumbler til å finne ut av hvilke kanaler disse nettene bruker, og velg en kanal som enten ikke er i bruk eller en der nettet har lav dekning. Hold deg til kanal 1, 3, 5 9 og 11. Dette fordi frekvensen til de forskjellige kanalene overlapper hverandre.

Lenke til kommentar
Er det flere trådløse nett i nærheten?

Bruk feks. Network stumbler til å finne ut av hvilke kanaler disse nettene bruker, og velg en kanal som enten ikke er i bruk eller en der nettet har lav dekning. Hold deg til kanal 1, 3, 5 9 og 11. Dette fordi frekvensen til de forskjellige kanalene overlapper hverandre.

Det er bare ett netverk i nærheten, og den har veldig dårlig signalstyrke. Det programmet fant ingen netverk. Han har prøvd alle kanalene du opplyste...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...