hiluxeirik Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei! lurer på hva farten er på hopperne når de lander(i svevet) kontra når de er på hoppkanten. Man får jo alltid se farten dems på hoppkanten, men ikke i svev eller når de lander...Mister de fart, eller øker farten?? Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei!lurer på hva farten er på hopperne når de lander(i svevet) kontra når de er på hoppkanten. Man får jo alltid se farten dems på hoppkanten, men ikke i svev eller når de lander...Mister de fart, eller øker farten?? De mister nok fart ja... ihvertfall fremdrift. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 I skiflyvning ligger de på opp til ca 100km/t når de tar av, aner ikke hastigheten når de lander. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Husker tilsvarende spørsmål ble tatt opp på NRK under et hopprenn for et par år siden. Jeg mener og huske at de sa at farten var nogen lunde den samme i avsatsen som når hopperen lander. Endret 4. februar 2010 av bruno99 Lenke til kommentar
Asmodeanx Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Jeg synes og å huske det, Bruno. Forskjellen er jo som noen sier Nasci sier fremdriften. På hoppkanten går det 100km/t rett frem, mens ved landing er det for eksempel 70 km/t rett frem og 40 km/t ned, som tilsammen gir rundt 100 skrått nedover (dette er totalt fiktive tall, bare for å illustrere poenget. Det kan like gjerne være 85 rett frem og 20 rett ned , eller 60 rett frem og 50 rett ned for alt jeg vet ) Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 det kommer helt an på oppdriften.. tror bredesen sa på NRK fra planica en gang at uten oppdrift akselererer dem nedover i svevet og at de gikk fra 100km/t på kanten til oppmot 130km/t ved landing.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå