Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med bluescreen

Anbefalte innlegg

Hei. Nå trenger jeg virkelig hjelp her. har hatt en del problemer med forskjellige bluescreens i det siste. Og nå har det tatt av helt her.

Det varierer mellom 3 forskjellige.

- irql_not_less_or_equal

- memory_management

- Og en/noen uten navn

Det har som sagt holdt på lenge. Faktisk over et år, men har ikke tenkt så mye på det. Nå derimot har det blitt ille. Særlig etter at jeg oppdaterte ATI driveren min i går.

Specs er- ram, som er

Noen som vet om en måte jeg kan finne ut hva som ligger bak feilmeldingene evt noen som vet hva dette kan være?

Trenger virkelig hjelp nå :)

PolarBearKBG

Endret av PolarBearKbg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Memory management

Last ned memtest og test minnet.

Brenn på cd som image og boot maskinen fra cd.

irql_not_less_or_equal

Pleier som regel bety driverproblemer.

Siden du fikk større problemer etter å ha oppdatert skjermdriver så kan du prøve å installere en eldre versjon.

EDIT 3

Har du ikke tilgang på brennecd så kan du laste ned denne.

http://hcidesign.com/memtest/download.html

Den fungerer i windows.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Da har du en defekt brikke eller 2, det du kan gjøre er å ta ut brikkene hver for seg og teste de for feil.

Men om du bare har de brikkene så bør du få deg nye, evt reklamere på de, eller sende de inn på garanti, men er greit å finne ut om begge er defekt, eller bare den ene.

Lenke til kommentar

Nå har testen gått i 16 timer og funnet 13 000 errors...

Greia er at jeg hadde samme problem med bluescreen på de forrige ram brikkene også. Så kan det være hovedkortet som er defekt? Gikk fra de ram brikkene du ser på bildet til komplett linken. Og det ser jo ikke ut som at det hjalp noe særlig.

Lenke til kommentar

SSTL (auto) på DDR2 minne satt av hovedkort/BIOS er 1.8Volt -alltid .

Om disse skal ha 2.1Volt må du sette det manuelt selv.

Akkurat det samme gjaldt for de Crucial BallistiX brikkene du brukte tidligere (krever 2.0Volt) .

Sett opp spenningen manuelt i cmos settings - og kjør ny runde med memtest .

Lenke til kommentar

Har stoppet den nå.

Pc'en har blitt helt ubrukelig da jeg får en irql_not_less_or_equal vært 10 sec nå. Så har startet Killer Disk og legger inn Windows 7 på nytt. Håper noe løser seg da. Så får jeg kjøre en ram test igjen og se om hovedkort/ram må byttes.

Noen andre tester jeg kan kjøre som gir noen savr på problemet mitt?

Lenke til kommentar

Kan nok ikke si det nei. Har prøvd å innstalere Windows7 og XP nå. Begge får bluescreen under innstalering.

Får noen nye typer nå:

- Driver_corrupted_mmpool

- Bad_pool_caller

- Driver_irql_not_less_or_equal

Så nå fungerer ingen ting her.

Help :o

Endret av PolarBearKbg
Lenke til kommentar

Defekte brikker kan gi utslag i mange forskjellige feilmeldinger.

Det jeg ville gjort er å bestille nye minnebrikker, eller reklamere på de du har og få nye, og når de er montert, ta en sjekk med memtest for å sjekke at brikkene er ok, bare for å være sikker.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Da lurer jeg faktisk på om jeg skal betille hovedkort, ram brikker og en hardisk bare for å løse det en gang for alle.

Hardisken er noen år gammel og IDE. Så hadde sikkert vært greit med en oppdatering.

Noen som har noen idder til et hovedkort som passer LGA775 og Radeon 3870?

En god SATA disk (250 er sikkert nok) og noen ram brikker 4gig?

Helst rundt 2000kr, ikke mye mer.

:)

Btw: Skal ikke clocke, så ikke tenk på det. Men vil ikke ha problemer med varme da :)

Endret av PolarBearKbg
Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt prøvd å sette Volten til rambrikkene manuelt? Dytt disse opp på 2.0 eller 2.1 og sjekk memtest igjen.

Så kan du også teste en og en rambrikke av gangen med memtest, kjør ca en komplett test på hver brikke og se om du får 0 feil, får du det så kan du legge den til siden for OK brikker og teste neste til du finner hvilken som gir deg feilen.

Er dette crucial ballistix ram forresten?

Edit : Nevermind, ser det er Corsair, disse har forsåvidt livtidsgaranti så det bør la seg å få disse byttet om de er defekte.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

DDR18V står på 2.128V

Regner med at dette er rammen, og da står den vel der den skal være.

Tror bare jeg kjører en feilsøk på begge brikkene jeg. Ser i komentarfeltet på koplett at mange har problemer med disse brikkene. Hvis det viser seg at de er ødelagte sender jeg dem inn. Så kjøper jeg meg en SATA disk.

Tror det ligger noe feil der og. Har hatt den disken lenge, og kjørt Kill Disk på den 5 ganger eller noe. Så er mulig den er litt rusten nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...