Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Helvetesild på armen!

Gjest Vannkoppen

Anbefalte innlegg

Gjest Vannkoppen

For en uke siden (søndag) fikk jeg en klump på håndleddet og veldig store smerter i hånden. Det utviklet seg i løpet av kvelden til å bli kjempe vondt, og dagen etterpå var det dobbelt så vondt. Jeg dro på legevakten og fikk beskjed om at jeg hadde betennelse i armen. Jeg spurte hva klumpen kunne være men fikk beskjed om at dette ikke var noe å bekymre seg over; Men hvis det skulle bli rødt og irritert skulle jeg ta pencelin. Jeg skulle nok være tilbake på jobb i løpet av en dag.

Dag 3 (tirsdag) fikk jeg enda flere klumper, mer vondt og ble hjemme fra jobb. Dag 4 var det kommet klumper oppe på overarmen, noe jeg fant svært rart hvis dette var ett utslett, og "betennelsen" hadde flyttet seg kjentes det ut som, for jeg hadde nye vondter.

Dag 5 (torsdag) bestemte jeg og samboeren min oss for at dette var snålt, så vi tok enda en tur til legevakten (fastlegen hadde ikke noe tid før neste uke) Legen udersøkte og sa jeg hadde fått Helvetesild, men siden det var oppdaget så sent så vare det nok ikke noe å gjøre med det. Men det så til å være i sluttfasen siden vondtene hadde holdt seg på samme sted i armen og utslettet så til å "trekke seg tilbake".

I dag kjenner jeg større smerter enn tidligere, flere utbrudd med utslett har dukket opp og jeg kjenner at jeg har vondt i lymfekjertelen (?!) ved amhulen.

For å komme til spørsmålet mitt etter bakgrunnsinfo: Har noen andre hatt dette, hvordan behandlet dere det, hvor lille var det og har dere hatt noen ettervirkninger? Gode råd, alt setter jeg pris på.

Hadde blitt veldig gald hvis noen kunne gitt meg tilbakemeld på dette, har det ikke godt med meg selv og har veldig vondt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...