Mulleman Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har 3 disker i maskinen, men i dag finner jeg ikke de to som jeg har OS på, kun den tredje som brukes til lagring. Har en med win7 og en med xp. Kommer inn i bios som viser kun 1 disk, alt funket i går.. Noen som vet hva som kan være feil? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 om ikke diskene viser i bios så er det normalt enten et rent tilkoblingsproblem eller evt. jumperinstillinger. Du kan ihvertfall utelukke alt som har med software å gjøre. -Stigma Lenke til kommentar
Mulleman Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 om ikke diskene viser i bios så er det normalt enten et rent tilkoblingsproblem eller evt. jumperinstillinger. Du kan ihvertfall utelukke alt som har med software å gjøre. -Stigma Enig, men har ikke gjort noe med innmaten (hardware) siden jeg slo den av i går. Må nevne at det er kun disken som er koblet til med gammel flat ide-kabel som vises i bios. De to andre er nyere sata-disker koblet med sata-kabler. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Da bør du uansett sjekke om kbalene har god kontakt. Og du bør også sjekke i BIOS om noe har slått av støtte for SATA-harddisker. I og med at det er to er det lite sannsynlig at begge skal bryte sammen samtidig (og bli usynlige i BIOS). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå