DDDD Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei! Har prøvd PS3 på en 46" Samsung og 52" Phillips, begge er LCD. Merker at responstiden er veldig treig, nesten på grensa til uspillbart. Er det på noen måter å få gjort noe med dette? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vet an en del Samsung modeller har en "Game Mode", tror den skal redusere "latency". Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har selv samsung 46" led 7 serien. Bruker den både til spilling på pc og xbox360. Det lagger litt om man ikke bruker "Game mode" som topguy beskriver. Men har ikke hatt noen problemer med "game mode" on. Lenke til kommentar
McKack Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Det du opplever er kanskje input lag - forveksles en del ganger med responstid, siden man egentlig ikke "føler" responstid som en delay like mye. Om du Googler merke + modelnr. + "input lag" så får du kanskje gode resultater som kan hjelpe deg Lykke til. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 Det du opplever er kanskje input lag - forveksles en del ganger med responstid, siden man egentlig ikke "føler" responstid som en delay like mye. Om du Googler merke + modelnr. + "input lag" så får du kanskje gode resultater som kan hjelpe deg Lykke til. Takk men jeg ble ikke akkurat noe klokere av dette. Ellers har jeg fått fikset "problemet" mitt. Valgte "Game Mode" på innstillingene. Da lurer jeg på hva er det som forusaker denne "laggen" i første omgang, og hva er det "Game Mode" gjør? Lenke til kommentar
McKack Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Input lag er som oftest pga. at TV'en behandler bildet med diverse innebygde filter for farger, belysning, støy etc, som ikke er av samme sorten som de du har tilgang til i menyene. Dette kan ta en god del milisekund å utføre så da ender du opp med denne "laggen" før du får se det behandlede bildet. "Game Mode" som noen TV'er tilbyr skrur av denne behandlingen av bildet siden det rett og slett ikke trengs når man har en så direkte kilde (konsollen) og liten sjans for "dårlig" signal i utgangspunktet. Endret 9. februar 2010 av McKack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå