Chief Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Chief veit ikke hva han snakker om.. Half/Full duplex-diskusjonen har vært oppe mange nok ganger nå, søk litt rundt, så finner du ut at ADSL fra telenor, ngt osv osv osv er FULL duplex. End of case BTW, jeg har NGT 2mbit og bor 4500 meter fra sentralen, funker fint nå men var tungt i vinter.. Da hadde jeg 64/512kbit :/ Mulig du har rett. Det er bare det at jeg har blitt fortalt ganske ofte at Telenor ikke kjører Full Duplex. Men det er uten betydning. For det er likevel et stort problem med for liten ut linje. For når man bruker opp ut linjen, kan ikke maskinen bruke ut linjen til å f.eks. sende ut request til en webserver om at siden skal lastes ned. Så da går ting på nettet treigt uansett. Når man spiller er det også en fordel å ha bra utlinje, da man ofte sender ontrent like mye som man mottar. Det som deriomot gjør største utslaget på høy ping med telenor linje er at av en eller annen grunn så går ganske mangen pakker 2 turer over atlanteren før de havner på riktig sted i europa. Noe som helt klart forverrer pingen. Dette gjelder jo selfølgelig servere som står på andre steder i europa enn Norge. -Chief- Lenke til kommentar
DoffeY Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Altså, dette har med routinga til Telenor og gjøre, og det har INGEN ting med hvordan duplex dette er.. Og det du sier med at 256kbit upload ikke holder er jo egentlig bare tull, for om du ikke skal drifte server, sette opp ftp etc. så trenger du ikke mer.. Kanskje litt, men ikke mye mer.. edit: og SEFF kan Adsl fra telenor sende og mota pakker samtidig! Glem alt du har hørt, dette ER riktig Lenke til kommentar
Chief Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Altså, dette har med routinga til Telenor og gjøre, og det har INGEN ting med hvordan duplex dette er.. Og det du sier med at 256kbit upload ikke holder er jo egentlig bare tull, for om du ikke skal drifte server, sette opp ftp etc. så trenger du ikke mer.. Kanskje litt, men ikke mye mer.. edit: og SEFF kan Adsl fra telenor sende og mota pakker samtidig! Glem alt du har hørt, dette ER riktig Har jeg sagt at dette har med duplex å gjøre? Og at 256 holder til online spill, er jo litt drøyt. Spillene blir mer og mer komplex, og f.eks. battlefield trekker noe sånn som 24KB/s på det meste. Det skal ikke mye til for at de resterende 8KB'ene blir brukt på et eller annet. Så klart det vil ha noe å si om ikke med en gang så ganske snart. -Chief- Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Hvor finner man ut langt man er i fra sentralen? Jeg bor sentralt i Oslo, men sliter likevel med hastigheten! Jeg prøvde meg på sommertilbudet på 4mbit og får bare 230kB/sec på maks. Kunne avbestille hvis jeg ville, men 230 er bedre enn 150 som jeg hadde tidligere... Problemet du beskriver trenger ikke nødvendigvis være linjelengden. Det kan godt henne at du sliter med dårlig linjekvalitet (jord og fremmedspenning på linjen din) Be NGT/Telenor måle linjen din du Er det en ting jeg har lært gjennom jobben min (Bravida) så er det at xDSL ikke liker jordfeil på linjeføringa. Gudene vet hvor mange feil på xDSL linjer jeg har rettet hittil i år. Hilsen Zuul Lenke til kommentar
bluescreen Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Helt klart! Få som tenker over hva ut linjen har å si. Og hos Telenor er faktisk ut linjen og inn linjen samme linje, eller half duplex. Du kan ikke sende 256kbit samtidig som du mottar 1024. Hos NextGenTel kan man derimot sende 512kbit og motta 1024kbit samtidig. Når man spiller online er det utlinjen som er begrensingen. Man sender selfølgelig like mye som man mottar. Det er jo litt logisk, man sender informasjon om hva du foretar deg til en server, som sender tilbake hva som er blitt foretatt i forhold til deg av de andre spillerene. I CS ligger vel DL og UL ganske likt mener jeg. Det er ikke rart det blir mye krøll på forumet, når folk legger inn innlegg i diskusjoner om ting man helt klart OVERHODE ikke har noe kjenskap til! Kanskje en idè å KUNNE det man skriver om, før man legger inn innlegg?? :-? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 LOL jeg hørte årets påstand hittil: En som har 1,5 MBit SHDSL (1,5 Mbit inn og ut) ligger jevnt på 20-25 ping !!(CS) Hvis serveren er i USA går pingen opp til 60-70.. og jeg sitter her med 100 på heldige dager *LOL* Mulig det har noe å si hvilket spill det er? Lenke til kommentar
Green Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 ...Det som deriomot gjør største utslaget på høy ping med telenor linje er at av en eller annen grunn så går ganske mangen pakker 2 turer over atlanteren før de havner på riktig sted i europa. Noe som helt klart forverrer pingen....-Chief- Dette synes å være "refrenget" ditt, men hvor har du denne påstanden fra? -Green- Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 hadde jeg vært deg hadde jeg lagt ett fugle hus og lagt en 200 meter lang kabel.. breebaaaaaaaaaaand is a MUST! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå