Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Min erfaring av KomputerCity i Oslo


Anbefalte innlegg

Synes dere skal få høre en advarsel mot å nærme dere denne butikken.

 

Søstra mi kjøpte en PC til 13 000 for et år siden hos dem og kjøpte i tillegg forsikring av dem.

 

5 ganger har hun vært hos dem uten at noen er der for å hjelpe. Og det er alltid samme feil: lader/PCens strømforsyning ryker. Og nå er det 5. gangen og de nekter for å ta tilbake PCen og betale oss pengene tilbake fordi de mener det er forskjellige feil. Ja det er sikkert en forskjellig bitteliten relé som ryker hver gang, men samlet er det strømforsyninga hver gang. Nå, den 5. gangen ga de oss en ny lader, og gjett hva. Laderen er ødelagt. Fungerer rett og slett ikke, 0 spenning kommer ut av den.

 

Dette er den 3. laderen vi får og PCen har vært inne på service 2 ganger tidligere fordi strømforsyninga ryker. Selv om søstra mi har forsikring, har hun betalt en egenandel på 800 kr for nye ladere.

 

De snakker til oss som om vi er dumme apekatter og kundebehandlinga der er det verste jeg har vært borti. Ikke bare det at vi ventet over 20 minutter for at han fyren skulle komme tilbake med en lader når det ikke var noen andre kunder der, men måten de prater med oss på, helt uforståelig.

 

Dette er ikke bare dårlig kundebehandling, dette er også ulovlig jfr. forbrukerkjøpsloven. De lurer søstra mi trill rundt som ikke har snøring på PC. Og hva skal jeg med forsikring når jeg må betale hver gang det skjer noe? En lader koster jo ikke stort mye mer enn 800 kr uansett. Og de registererte ikke at søstra mi var innom PCen denne gangen også fordi "problemet ble løst på stedet". Slik som de andre gangene.

 

Hun dro inn dit og skulle kjøpe seg studentpc, som altså endte på 13 000 kr. Ja søstra mi har delvis skyld i det, men jeg synes det er etisk dårlig å selge en "studentpc" til 13 000 kr. Det er som om jeg vil ha en pendlerbil jeg skal bruke to-tre ganger i året og får en SUV til 900 000 kr.

 

Håper alle tenker seg om to ganger før de selv nærmer seg eller lar noen i familien gå inn der. De lurer folk som ikke har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt en liknende opplevelse hos ComputerCity, vel og merke i Odense i Danmark.

 

Var ute og så etter en laptop, som jeg skulle bruke ganske fort. Dro da innom ComputerCity. Vi stod og snakket med en selger i minst 15-20min og valget falt til slutt på en Lenovo T500.

Her startet han med å påstå at maskinen hadde HDMI kontakt, noe den ikke har. Den har display port eller hva det heter. Jeg hadde ikke så mye greie på dette, så jeg trodde jo på det han sa. Videre spurte vi han om den var på lager, noe han bekreftet at den var.

Supert, da var alt i boks og vi gikk til kassa. Her kommer så det som får oss til å drite i hele dealen.

Han sier så, jo forresten, vi må formatere maskinen først. Så hvis dere venter i en time, så har vi maskinen klar. Wtf? Alt for ikke å nevne det når vi står og snakker om maskinen og spør om den er på lager. Men vi kunne jo få 100kr avslag.

Yeah right.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...