Gå til innhold

Lost 6x1-2:"LA X, Part 1 & 2" (USA)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lost sesong 6 - So it Begins

Mai 2009 satt mange millioner av Lost-fans med hakeslep etter hva jeg vil si er den største cliffhangeren i Lost. I finaler får vi som regel en forståelse over hva som skal skje i den kommende sesongen. Etter sesong 1 visste vi at vi endelig skal ned i den mystiske luken og at Michael må prøve å komme seg til Walt, som nettopp har blitt kidnappet. Etter sesong 2 visste vi at vi endelig skal se hjemmet til The Others og hva som skjer med Locke, Desmond og Eko etter implosjonen. Etter sesong 3 visste vi at noen folk fra en fraktebåt var på vei mot øya, at Desmond må bringe beskjeden videre om Charlies død og at det er en stor historie vi kommer til å lære vedrørende framtiden til våre karakterer. Etter sesong 4 visste vi at Jack og Ben skal nå få Oceanic 6 tilbake på øya og at vi skal se hva som skjer med karakterene våres på øya etter øy-flyttingen. Etter sesong 5 hadde vi ingen anelse. Hva som helst kunne ha skjedd, siden cliffhangeren var tross alt en hydrogenbombe som går av. Joa, vi laget teorier, men vi hadde mye mindre materiale å gå på for den kommende sesongen. Med andre ord, den beste cliffhangeren, fordi det er ikke lett å forutsi hva som blir neste års «greie».

I denne pausen har jeg tenkt mye på utviklingen av Lost og hvor mye den har hatt å si for TV-verden. Jeg liker godt at markedsføringen i år har fokusert på Lost som et «global phenomenon that changed the world». Det finnes Lost-fans på alle kanter av verden (til og med på Antarktis). De har vist promoer med kjente øyeblikk fra hver eneste sesong.

Jeg håper at Lost vil bli TVens «Star Wars»

«Star Wars» var det mange som kalte for en revolusjon for kino. Det var den første blockbusteren (hvis ikke du teller med Jaws, som kom 2 år før, men «Star Wars» var den virkelig store). Den introduserte oss for en helt ny kino-opplevelse. «Star Wars» fulgte ikke de typiske reglene, og alt sammen så ut som det merkeligste fantasi-virvarret noensinne, men nå er sagane milepæl i historien, har blitt et globalt fenomen og har forandret filmverdenen.

Jeg liker godt dette bildet fra «Wired Magazine»: http://www.biofusiondesign.com/images/127.jpg

Det er kanskje litt drøyt å si at «Star Wars» endret film, siden den som gjorde det var D.W. Griffith og det han gjorde som fremdeles blir brukt i dag, men likevel, må vi gi æren til «Star Wars».

Nå tenker sikkert du: «Hva er dette for en idiot!? Hvis det er noe som er TVens Star Wars så må det være Star Trek, eller X-Files, eller The Simpsons,» som alle har vært gigantiske globale fenomener.

Jeg tror heller ikke Lost kommer til å få så stort og massivt univers som Star Trek og det kommer jo ikke til å vare i så mange sesonger som «The Simpsons», men det er ikke dette denne serien vil bli husket for.

Lost har kommet på det mest perfekte tidspunktet. 2000-årene var årene for Reality-TV. Lost kommer på banen og endrer dette.

Til å begynne med er dette TV-historiens dyreste pilot. Man legger godt merke til en blockbuster-følelse på serien. Den er cinematisk, god produksjon og filmet på en øy utenfor USA. Det er tydelig at Piloten vil vise fram at denne serien. Serien har funnet den perfekte balansen mellom en mytologisk og karakter-basert serie. Serier som fokuserer mer på mytologi eller karakter kan feile. Det har ikke Lost gjort.

Lost har også banet i vei en ny måte å se TV på. Der seeren må gå dypere inn i serien og finne hints om hva som skjer videre. Et screencap her og du skjønner at DHARMA eksperimenterte på haier, et recording-program og du vet hva Walt hvisket osv. Bare å se på en bok-tittel, så kan du trekke inn paralleller med serien.

Lost har også banet i vei ARG-feberen, og flere andre serier følger Lost-sporene med å legge clues inn i episodene og ekspandere universet.

Til og med på produktplassering-delen gjør Lost noe annerledes. De kunne tjent mye penger med å ha kjente merkevarer inne i Dharma-stasjonene, men istedenfor skaper de sitt eget univers med egne merkevarer, egne logoer, som bidrar til et stort og ekte univers.

Og det som Lost mest sannsynlig får til, som Star Trek, X-Files eller The Simpsons ikke fikk til/får til er å ha en planlagt kanonslutt der serien ikke har gått rundt grøten. Å slutte serien på det beste tidspunktene. De neste månedene blir episke. Slik Jacob sa det: «It only ends once».

Hva jeg visste om LA X fra før av:

- Claire og Kate har en scene sammen.

- Locke blir veldig irritert på Richard.

- Sayid dør.

- At en del karakterer kommer tilbake igjen.

Og det var det. Sayid-spoileren så jeg på som en alvorlig stor spoiler, men det gjorde ingenting, fordi han døde i denne episoden, og ble bragt til live igjen litt senere.

Målet er å holde seg spoilerfri, og jeg overlevde pausen. Nå overlever jeg definitivt resten.

LA X, Parts 1 & 2

Sesong 6 – Episode 1

Det første vi ser er en gjenkjennelig scene. Det er nemlig seriens første flashback. I Piloten kommer det etter første akt, mens her dukker den opp igjen, flere år senere, som intro. Med en gang ser man en forskjell.

Dette er Piloten gjennom «the looking glass».

normal_lost6x01-0035.jpg

Jack sitter ikke ved vingen og jeg ser på lyssettingen at dette her er filmet på nytt. Fantastisk gjenskaping av samme scene. Koselig at Kimberley Joseph er tilbake også.

De lander på riktige replikker og har gjenskapt mange kroppsbevegelser veldig bra.

Hovedtanken min var: «Husker Jack noe fra øya, kommer han til å huske eller er det ingen nye minner?» Jeg liker godt de små detaljene som gjør alt annerledes; Jack søler vodkaen.

Turbulensen kommer og jeg tror virkelig at det neste bildet kommer til å være den ikoniske øye-åpneren til Jack, men det skjer ikke. Bernard kommer tilbake fra toalettet, Jack går til toalettet og blir ikke avbrutt av Charlie. Og det er herfra det mystiske starter, akkompagnert med litt av «Achara, Glad to See Me»-scoret, som er Jacks tema. Jack har et kutt på halsen. Kan det være noe med Jughead-detonasjonen å gjøre. Kan det kuttet være noe han får på øya mye senere i denne sesongen? Som jeg sa litt tidligere, dette er piloten «through the looking glass» så hvor perfekt er det ikke at vi ser dette kuttet først når Jack ser seg selv i speilet.

Desmond

Alt blir skikkelig merkelig med at Desmond sitter på flyet. Et gigantisk «whaaaaaaaaa....?» kom fra meg da. Kan det hende at Desmond husker hendelsene fra den andre tidslinjen? Eller at han blir som en Jacob i denne tidslinjen, dukker opp på disse forskjellige hendelsen. For det ble ordentlig merkelig med at han var borte fra setet senere. Rose og Bernard fikk ikke med seg han. Det kan sies at han gikk tilbake til det originale setet, eller var han kanskje ikke på flyet i det hele tatt? Han er unik, spesiell og tid gjelder ikke han. Og en annen ting. Er han sammen med Penny? Eller går de helt mindblowf**kplotwist og viser at han er sammen med f.eks. Libby, Sarah Shephard eller Charlotte.

Øya under vann

normal_lost6x01-0077.jpg

Vi stuper ut av flyvinduet og Giacchinos sinnsyke score bomber inn. Akkurat som det bombet inn i begynnelsen av sesong 2 med «Peace Through Superior Firepower». Begge hendelsene er like. Vi har nettopp opplevd første scene og så beveger kamera (vel, egentlig er alt CGI) og vi får en stor avsløring når kameraet snur seg. I sesong to snur det seg og viser Jack og Locke, mens her snur det seg og viser statuen. Øya er under vann! Nok en referanse til Atlantis, som forfatterne liker å leke med. Og det at øya er under vann, kan det knyttes opp mot The Black Rock som er inne i jungelen? Og jeg elsker når serien viser disse små trivialitetene slik som Ezra James Sharkington, haien fra «Adrift». Sjekket på Wikipedia angående hvor lenge haier lever, og hvithai, som Ezra er i følge bombedørkartet fra sesong 2 episoden «Lockdown», lever de fra 30 til 100 år.

Flash-sideways

Dette er en ny måte å fortelle en historie på, og jeg elsket det. Derimot, kan jeg være litt skeptisk til det. Hva blir meningen med det til syvende og sist? Skal vi ha en sesong som viser oss hva som ikke skjedde i denne tidslinjen? Jeg håper at denne sesongen blir litt som «Flashes before your eyes». At de kommer til å få minner tilbake fra den forrige tidslinjen slik som Desmond husket the hatch og Charlie når han var i London.

Jeg har ingenting i mot alternative tidslinjer i Lost, selv om Faraday sa at tiden er som en vei. Vi kan bevege oss fram og tilbake, men aldri skape en ny vei. Vel, det er aldri vært sant, siden Desmond skapte en ny vei mye før, da The Swan imploderte og han reiste i tid.

- I den originale tidslinjen spiller Charlie gitar, det regner.

- I den alternative tidslinjen spiller Charlie gitar, Desmond snakker med Charlie og sier at de har vært på en øy sammen, det regner.

Uansett var det et herlig gjensyn med noen karakterer. Stemmen til Greg Grunberg som kaptein Norris for eksempel.

Man ser sesong 1-magien i alle. Locke leser flybrosjyren og sitter på mye kunnskap rundt et flykrasj. Akkurat som da han fortalte Boone om Michelangelos far. Og midt i mellom dem sitter Frogurt og sover.

Mange små sesong 1-referanser her i deres samtale. Boones «pulling my leg»-kommentar og at han holder seg ved Locke om flyet krasjer. Aah, memories. Boone har jeg virkelig savnet. Han var som Lockes Padawan, og var en minneverdig død.

normal_lost6x01-0299.jpg

Sayid: Fremdeles badass i alle tidslinjer. Elsket at han sparket inn toalettdøra. Det at han ser på bilder av Nadia får jeg til å tenke på at, er det dette livet han møter Nadia? Som hun sa: «You'll find me in the next life, if not in this one». Vil han få en lykkelig slutt i denne tidslinjen?

Hurley: Hva har skjedd? Han er den heldigste personen i live? Siden øya forsvant i 1977 finnes det ingen forbannelse over disse tallene?

Arzt: Åh, har savnet han. Moro hvordan han lo seg i hjel av Hurleys australske aksent, som for å være ærlig, ikke var morsom i det hele tatt.

Charlie: De to første replikkene han har er: «Am I alive?», som stod på hånda hans under Comic-Con og «Terrific», første replikk til at det er et monster i jungelen. Charlie holdte på å dø i på flytoalettet, og uansett hva som skjer, er Charlie ment til å dø. I dette universet eller i det andre. Når Jack tar ut heroinet av munnen hans og Sayid plukker det opp, var det på samme måte som i The Greater Good. Skulle nesten tro at han kom til å åpne det og si: «Heroin».

Sun og Jin: Det var veldig troverdige scener, tatt rett utfra sesong 1-flashbacks. Og Jins kommentar: «Button your sweater» var perfekt. Jeg har savnet dette paret snakke koreansk sammen. Og hvordan Jin ble irritert på den ene flyagenten i LAX. Jin endte opp med håndjern, noe han gjør i sesong 1 også. Det var også med tilknytning til Paiks klokke.

Sawyer: Han er den samme som i sesong 1. På samme måte som han grep tak i armen til Kate i piloten, så hjelper han Kate i heisen. Hans smil er det samme, det liker jeg.

Kate: Hun gjør det hun er født til å gjøre. Å komme seg unna. Moro at uansett hva som skjer må Edward Mars slå hodet sitt på det samme stedet. Enten en koffert faller på hodet hans i Piloten eller at han slår hodet i vasken her. Siden han var «alltid ment til å slå hodet», vil det si at alle kommer til å få liknende skjebner i denne tidslinjen. Hadde det ikke vært interessant om Boone faller ned fra en bygning og knuser benet. Men tilbake til Kate. Morsom måte å flette inn Claire inn i taxien sammen med Doyle fra «Heroes». Jeg lurte på hvor hun ble av i flyet, men antar at vi bare ikke så henne der.

Locke: Hans samtale med Jack var veldig minneverdig. «They didn't loose your father, they just lost his body». Dette tar meg tilbake til deres White Rabbit-samtale. Og Jack etterpå: «Nothing's irreversible». Dette var en flott samtale.

Men jeg lurer på hva som er «constant» i begge tidsreisene. For vi vet noen ting som er det som f.eks. at Bernard er på toalettet og Hurley sitter ved den samme asiateren som i Exodus. (Det er utrolig, men de gikk så langt at de tok den samme statisten igjen). At kista til Christian er borte er veldig interessant. Og da kan vi spørre oss, skjedde dette i denne tidslinjen bare? Eller skjedde det også i den originale tidslinjen?

normal_lost6x01-0648.jpg

Et fantastisk øyeblikk når flyet lander i LAX. Giacchino kommer med et helt nytt piano/stryker-tema som kommer til å bli husket. Alle karakterene går av flyet og jeg håper at Locke ikke er lam i denne tidslinjen. Han sa tross alt at han var på en Walkabout, men var det en løgn? Eller dro han tidligere i Australia og fikk ikke noe problemer med forsikringsselskapet som faktisk lot han bli med på denne turen. Men han var den samme mannen, og livet til John Locke er trist som bare det.

Jeg må si jeg savnet noen karakterer i denne flash-sidewaysen. Det hadde vært fint å se noen tailies. Eko hadde vært et fint gjensyn.

Er disse tidslinjene med tilknytning til det store temaet sort og hvit? En hvit og en sort tidslinje? Og det som er flott med disse flash-sidewaysene er at nå har vi denne character-connections temaet tilbake. Noe vi elsket de to første sesongene, som var hvordan våres karakterer bumpet inn i hverandre. Det kan jo skje nå og med hvem som helst. Keamy, Anthony Cooper, Abaddon, Lapidus og alle andre karakter vi har blitt kjent med.

On-Island

Ut av det blå (eller det hvite rettere sagt) åpnes øyet til Kate. Hvorfor våknet hun opp i treet? Var det fordi de alle trenger å våkne opp på et sted som er ikonisk for dem slik Jack våknet opp i jungelen etter begge flyturene? Uansett, herlig med at hun mister hørselen i et øyeblikk, akkurat som Charlie i «Live Together, Die Alone». Jeg skjønte ikke helt hvorfor de viste Juliet slå bomben to ganger? Er det slik at hver og en karakter havner på ulike steder? Jack havner på Flight 815, mens Kate på øya? Svaret fikk vi fort. Det viser seg at alle karakterer flytter i tid til 2007

Jaja, tredje gang vi ser hatch-hullet og det forandres hver gang vi ser det.

Men du store, aldri har vi sett Sawyer så rasende. «You were wrong!» roper han over hatch-hullet, en liten vri på Lockes «I was wrong» som han sa under hatch-ødeleggelsen. Sawyer var rasende.

Juliet:

Jeg hadde allerede sagt farvel til denne karakteren i finalen, jeg forestilte meg at hun kom til å dø i premieren slik Naomi døde i «The Beginning of the End». Men det var en veldig fin scene mellom Sawyer og Juliet. Og som Miles sa: «It worked». Juliet må vel ha krysset over til den andre tidslinjen og forhåpentligvis er sammen med Rachel og sønnen hennes. En veldig fin tanke.

normal_lost6x01-0609.jpg

Hurley som peker med pistol var hilarious. Eller når han skulle lade den, haha. Men så kommer Jacob og musikktemaet hans følger med. Jacob er som alltid, altvitende. Og når han sa at de skal ta med Sayid til tempelet tenkte jeg: «Jøss, tempelet, allerede». Det er tydelig at vi er i sesong 6. De holder ikke tilbake med svarene.

Tempelet

«Who brings a book into a cave». Nok en gang, Hurleys replikker gjør dagen. Likte godt at vi så Montand en gang til. Det er gode minner til et veldig langt mysterium som vi endte opp med å få et svar på.

Så er Kate borte og Jack leter etter henne slik som i «Man of Science, Man of Faith». Vi hører hvisking før vi kommer ut og blir plukket av noen Others vi aldri har sett før.

Da vi fremdeles teoriserte på hvem The Others var hadde jeg en teori om at det fantes to fraksjoner. En som bodde på sørsiden og en som bodde på nordsiden av øya. Den ene siden var det såkalte båtfolket som tok Walt. De er smarte og går i normale klær slik Ethan gjorde. Den andre gruppen er de som går barbeint, ikke lager spor og er skikkelig skitne.

normal_lost6x01-0809.jpg

Endelig er det en viss sannhet. De menneskene som gikk forbi Eko og Jin i «...And Found» ser ut til å være tempel-others. De som går barbent og har mer innsikt i øyas mysterier enn de som Ben ledet. Ben gjorde ting som han ville og The Others endte opp med å leve i Dharma-brakkene. Flocke poengterte nettopp dette i «Dead is Dead», før vi visste at han var Man in Black. «It just doesn't seem like something the Island would want.»

Jeg er ikke sikker på hvor lurt det er å introdusere så mange nye folk nå. Da snakker jeg om de to viktige karene i tempelet, Lennon og Dogen. Vi har tross alt Lapidus, Claire, Richard og Ilana som er nye i Main Cast i år. Jeg tenker at Lennon og Dogen er viktige i begynnelsen, men blir drept etterhvert. Uansett, flott å se tempelet. Et mysterium siden «Through the Looking Glass». Og musikktemaet der var utrolig. Veldig mørkt.

Dette tempelet er vel bygget av øyas tidligste befolkningen. Den har en religiøs og gammel aura. Men i Bens kart er det en Dharma-logo ved tempelet. Var det fordi Dharma hadde tenkt til å bygge en stasjon der, men feilet pga motstand fra the others? Dharma var interessert i de delene av øya med mystisk energi. Slik som den eksotiske materien under The Orchid eller den elektromagnetiske lommen under The Swan.

Temple-others ser på Hurley som en leder visstnok? Det er litt passende fordi Hurley er en viktig brikke i serien. Utrolig mange ganger prøvde skjebnen å hindre ham i å havne på flyet, men han greide det, og på øya har ingenting skjedd han fysisk. Han er intakt hele tiden. Han er også spesiell. Christian (som jeg tror var Man in black før han gikk inn i Lockes døde kropp) kommuniserte med Locke slik som Jacob kommuniserte med Hurley. Han var på The Others sin liste, men fikk gå fri. Hurley kan ikke dø, fordi øya vil ikke skade han i det hele tatt. Det at han har nummerenes forbannelse (eller som Jacob sa det: velsignelse) over seg gjør han viktig.

Interessant hvordan ting går i loop for livene til Ben og Sayid. La oss ta det kronologisk:

- Sayid og Ben møtes. Ben redder Sayid fra dødsdom, mens Sayid skyter Ben som leder til hans død.

- Ben dør heldigvis ikke, men blir reddet i tempelet.

- Bens far, Roger, skyter Sayid, noe som leder til hans død. Han blir reddet i tempelet (vel, ikke helt, men han gjenoppstår til slutt)

- Ben dreper han som skjøt Sayid, nemlig Roger.

- Sayid dreper nesten Ben i the hatch.

- Ben har makten til å drepe Sayid i sesongfinalen i sesong 3.

- Sayid dreper for Ben helt til de går fra hverandre fordi jobben er over, sirkelen har blitt oppløst.

Nå som vi er inne på Sayid er det flott at beskjeden kom via gitarkofferten. Selvfølgelig når Jacob gav den til Hurley, så endte Hurley opp med å se inni. Men han ville ikke ha ødelagt den, derfor la Jacob hans liste inne i Ankhen. Jacob er som Dr. Manhattan. Han er en gud og har kjennskap til alt før, nå og etterpå. Han er altvitende og forsvarte seg ikke fra Ben, fordi han visste at han kom til å dø, men han vil gi folk et valg. Han er mannen bak en stor plan. Han visste at Kate kom til å bli en rømling, men likevel sa: «You're not gonna steal again» til Kate i tilfelle hun tar et annet valg. Det sa han også til Ben i finalen: «You have a choice». Men han visste at han kom til å dø, så planen var gitarkofferten og Sayid.

normal_lost6x01-1294.jpg

Teoriene som er ute og går er: Er Jacob Sayid?

Jeg er usikker selv. Men en ting er sikkert, øya trenger Sayid. Er det Sayid som overvinner røykmonsteret? Fordi han kan drepe uten å være et ondt menneske, monsteret kan ikke dømme han og drepe han. Jeg håper litt at han er den samme, men at han våknet opp igjen med minner fra den andre tidslinjen. Det hadde vært kult. Eller var det en helt ny gjennoppståelse siden vannet var mørkt? Mulig det vannet var mørkt fordi Jacob var død eller fordi MIB har overtaket.

Zach og Emma, et flott gjensyn. De er «turned» til Others-siden. Noe sier meg at de ikke engang husker moren deres i Los Angeles.

Etter at de fikk vite om Jacobs død, spredde sjokk seg rundt omkring. De helte aske rundt tempelet. Det at vi endelig vet noe om asken er flott. Det holder Man in Black/monsteret ute. Asken var brutt ved hytta, dermed ble MIB unnsluppet eller kom det seg inn i hytta? Og derfor så vi aldri monsteret i 1974-1977 storyen, fordi asken var ikke brutt ennå? For Horace bygget hytta når han hadde kort hår (i følge Lockes drøm), så jeg antar at han bygget den før 1974 og de greide å fange monsteret inne i hytta da.

Men Terry O'Quinn som Flocke er fandens skummelt. Når han tørker av blodet på kniven eller når han sitter alene og sier: «Where's Richard». Ben er virkelig ikke den skumle lenger.

Så har du den samtalen mellom de to. «You're the monster». «Let's not resort to name calling». Haha, litt av et svar.

Men man føler enda mer for den avdøde Locke når vi vet at hans siste tanker var: «I don't understand». Så utrolig trist. Mens MIB vil kun en ting og det er å dra hjem, som han sier med et fryktelig skremmende blikk.

normal_lost6x01-1163.jpg

Hvor er hjem for MIB? Egypt tenkte jeg, men det kan være hvor som helst.

Og i det raketten ble avfyrt var Richard fryktelig redd. Og det å se Richard redd, vel, da vet man at vi står i mot noe forferdelig skremmende. «You?» sier Richard og vi spenner oss fast i stolen. Richard vil ikke at Ilana og dem skal skyte, fordi det vil ikke ha noe å si. Flocke kan ikke dø på den måten, fordi det er å skyte på røykmonsteret, og røykmonsteret kan ikke overvinnes slik.

En populær teori om Richard er at han er fra The Black Rock på grunn av at han laget et modellskip i «Follow the Leader» i forrige sesong og fordi Flocke sa: «It's good to see you out of those chains», slik som det var i båten. Men jeg er ikke fan av den teorien. For det første var det afrikanske slaver på båten. Klart det hadde vært en kul twist om at han, som hvit, var på skipet, men det vil miste effekten av hvor gammel han er. Da Locke spurte hvor gammel han var i «Jughead» svarte Juliet: «Old.» for å forsterke det at han mannen, er ordentlig gammel. Og det at han er kun ca. 150 år, er det litt kjedelig spør du meg. Jeg vil at han skal stamme fra en lang lang tid tilbake. Egypt hadde vært fantastisk.

Jeg vet ikke hvordan jeg føler om å ha Tery O'Quinn som antagonist i serien. Jeg vil gjerne ha den gamle Locke tilbake, og jeg håper det har noe med den andre tidslinjen å gjøre.

Men at røykmonsteret er antagonist, hovedfienden, er fantastisk. Selvsagt har vi store fiender som Widmore og noen ville også sagt Ben, men antagonisten siden piloten har alltid vært det giantiske mystiske monsteret på øya. Jeg tror serien slutter med overvinnelsen av MIB, den store krigen.

Uansett, elsket jeg episoden. Stiller litt skeptisk til noe, men det er fordi det er helt nytt og annerledes. Jeg håper og tror at de gjør tidslinje-historien, Flocke og on-islandhistorien blir til et sammensveiset fantastisk eventyr.

Lenke til kommentar

Kjempe, ja.. Thumbs up, Choekaas!! :w00t:

Men, en liten sak.. som jeg har sett flere kommenterer; Det at Jack kommenterer om han har sett Desmond før.. har han ikke det da?? Altså, var det ikke Desmond som Jack møtte under en løpetur på et tom sportsarena!? Som også var i et flashback tidligere i sesongene.. så slikt sett møttes de jo for lenge siden, før de noen sinne satte seg på flyet!? Så, da er det vel ikke så rart at de har møttes før? Og slikt sett så kan ikke den "dobble tidslinjen" ha noe å si hvorvidt Jack husker Desmond, eller ikke!? Eller husker jeg feil!? :ermm:

Lenke til kommentar

Jack og Desmond har mætt hverandre når de trente på den stadion. Desmond trente for å komme i form til jordomseilingen. En mulighet er at han aldri dro på den fordi konkuransen om å reise jorden rundt var av Widmore. Widemore blir vel drept siden han var på øya, dette gjelder også Faraday.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Stemmer, siden øya sank i havet så er det sannsynlig at både Charles Widmore og Eloise Hawking døde, dermed eksisterer verken Daniel Faraday eller Penelope Widmore. Altså er det ingen grunn til at Desmond skulle trene for "a race around the world". Så spørsmålet er dermed om Jack kjenner igjen Desmond fordi han har vage minner om livet på øya, eller om det er fordi de faktisk har møttes tidligere.

Forøvrig, Choekaas; utrolig lang oppsummering, skal gi meg selv tid til å lese gjennom hele etterhvert, jeg har elsket oppsummeringene og tankene dine tidligere, så jeg gleder meg. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Choekaas: Har du veldig lite å gjøre på fritida?

(:p)

Skal ikke si så mye du da, du har jo tross alt 104 ganger flere innlegg :!:

herlig lesing, men hvorfor drepe Juliet? Ser ikke hvorfor hun måtte vekk fra serien.

Hun hadde vel ny avtale med den nye serien, "V"...

Endret av tjotr
Lenke til kommentar
Choekaas: Har du veldig lite å gjøre på fritida?

(:p)

Skal ikke si så mye du da, du har jo tross alt 104 ganger flere innlegg :!:

Vell, men nå hadde han vell kanskje hundre av mine innlegg i ett (i lengde) her da! :p ( han har jo lagd en fuckings novelle!)

Men bra skrevet anyways :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Den holdt nok MiB ute fra hytta ja, jacobs cabin. Men når vi ser den brutt første gang er vel når Locke kommer inn og møter Christian og Claire (antakelig begge styrt av MiB), han ber Locke om at de må flytte øya, noe som setter igang alt. Sånn sett kan man kanskje forklare en del events med at MiB har brukt en død persons kropp for å lure noen, som har gjort at man kom nærmere til det som skulle bli Jacobs død.

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at MiB ikke kontrollerte Christian, og at det heller var Jacob hvis Christian ble kontrollert i utgangspunktet. Christian ville vel som Jacob ha tilbake de overlevende, mens MiB ville ha dem vekk fra øya siden de overlevende er nok siste sjanse for at Jacob sin side skal vinne. Og siden Widmore ville drepe eller kidnappe flere av de overlevende, evt. bare passe på at de ble der de ble(de vaktene som passa på Hugo på galehuset). Å hvorfor Smokey/MiB sin første illusjon av en levende person skulle bli Claire skjønner jeg ikke. Claire er jo ikke dau, da hadde de jo vist det. Og ikke avsluttet med at hun ligger i en hytte med faren å tar det med ro.

Widmore er jo garantert en disipel av MiB, fordi han virket jo til tider i de flashbackene til Ben og sånt nølende til besluttningen til Jacob.

Ganske sikker på selv at Jacob ikke er den store fienden til MiB, og at det heller er noen andre. Det er liksom en ting som burde bli avslørt litt senere enn siste episode av sesong

Lenke til kommentar

Hvordan veit du at Claire ikke er død? Når Locke så henne i hytta til Jacob var hun veldig kald og rar, virket ikke interessert i Aaron eller noe. Locke spurte henne hvorfor hun var her, og så svarte hun at hun var "with him". Kanskje mente hun at hun var med Charlie, død?

Hvordan du "vet" at MiB ikke kontrollerer Christian aner jeg ikke. MiB er den eneste vi veit at kan ta over døde folks form, og Jacob vet vi kan helbrede folk som han gjorde med Ben og Locke. Er ikke nødvendigvis sånn at de har like evner begge to?

Lenke til kommentar
Og det at øya er under vann, kan det knyttes opp mot The Black Rock som er inne i jungelen?

Øya var alltid under vann, og det var slik The Black Rock havnet midt inne på den? Altså er det som skjer nå noe som har skjedd uansett, og... Nei, jeg blir forvirret.

Black Rock ble vell skylt på i jungelen etter en orkan?? Nå er jeg også forvirret! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...