Gå til innhold

Lost 6x1-2:"LA X, Part 1 & 2" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg kan ikke annet enn å sitte med en følelse av at vi på mange måter kanskje blir lurt til å holde med feil side her. Vi ser alle på Jacob som den gode, og Flocke som den onde nemesisen, men som det har vist seg tidligere i Lost så er ikke verden så svart/hvit. Tror vi kan vente oss mange gode twister på den fronten fremover.

 

Tror kanskje han sier han er skuffet fordi de fortsetter å støtte Jacob selv etter at han er død, Flocke sa jo til Bram og gjengen at de nå endelig var frie fra ham.

Lenke til kommentar

Husker jeg så en skandinavisk serie for en del år siden med det onde mot det gode. En dame i hvitt rekruterte en drøss folk til å sloss for de gode, mens tvillingen hennes gikk kledt i sort og rekruterte en drøss folk for å sloss for det onde. En liten tvist der var at ond og god bare er ord som ikke har noe betydning i den store sammenhengen. Og Jacob sa jo at ingenting betyr noe. Etter første gang er alt bare konsekvenser. Kanskje han og Flocke er to guder eller udødelige som er dømt til å sloss mot hverandre helt til en blir drept, før den drepte står opp igjen og kampen starter på nytt? Av og til vinner Jacob, og av og til vinner Flocke. Resultatet blir uansett det samme i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar
Forresten, er det Jacob eller Nemisis som har vært Christian?

 

Det vet vi ikke, for alt vi vet kan det være en tredje "skapning" som jobber for en av dem.

Vært innom tanken om 3 stykker selv.

 

Men Nemisis kan vel ikke være Christian når jeg tenker meg om.For Christian har vel vært i hytta samtidig som det svarte pulveret ligger rundt. Det gjør vel også at Nemisis ikke var den inni hytta, da smokey har vært utenfor. Hvis da ikke bare den menneskelige som er fanget. Kan ikke vente til 23 mai...

Lenke til kommentar
Noen som har tenkt på hvorfor "Locke" i slutten sier; "I am very disapointed ... in all of you!"

 

 

MiB sier jo i starten av The Incident at han ikke liker at det kommer folk til øya fordi det eneste som skjer er vonde ting. Kanskje det er derfor han sier at han er veldig skuffet over dem?

 

Jeg har tro på 3 ting rundt Jacob/MIB som en av dem sikkert er sant.

 

- Det er en tredje part

- MIB`s fiende er virkelig ikke Jacob

- Jacob og MIB er samme person, men to sider derfor kan de ikke drepe hverandre

 

Har registrert at du er veldig aktiv i spoiler tråden, har ikke vært der inne på en stund så kan ikke si sikkert at det er slik fortsatt. Uansett, det får meg til å lure på om du leser spoilerer og legger det i ettertid frem som dine egne teorier?

Lenke til kommentar
Forresten, er det Jacob eller Nemisis som har vært Christian?

 

Det vet vi ikke, for alt vi vet kan det være en tredje "skapning" som jobber for en av dem.

Vært innom tanken om 3 stykker selv.

 

Men Nemisis kan vel ikke være Christian når jeg tenker meg om.For Christian har vel vært i hytta samtidig som det svarte pulveret ligger rundt. Det gjør vel også at Nemisis ikke var den inni hytta, da smokey har vært utenfor. Hvis da ikke bare den menneskelige som er fanget. Kan ikke vente til 23 mai...

 

Hvordan ser Jacob egentlig ut? Hvordan vet vi at han ikke er et annet røykmonster? Mener Ben tilkalte monsteret for å ta seg av noen folk, og han ville vel tilkalt Jacob i stedet for Nemesis?

 

Og btw, vi trenger definitivt et navn på "han andre". Er litt forvirrende når noen kaller ham Nemesis, noen kaller ham MIB og noen kaller ham Flocke.

Lenke til kommentar
Og btw, vi trenger definitivt et navn på "han andre". Er litt forvirrende når noen kaller ham Nemesis, noen kaller ham MIB og noen kaller ham Flocke.

 

Hehe, ja forståelig at det kan bli forvirrende. Den mest riktige betegnelsen på ham akkurat nå må vel sies å være MIB/Man in Black, da dette er den som brukes både av ABC.com i episodesynopsisene, imdb.com og også av Damon og Carlton selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...