Gå til innhold

Lost 6x1-2:"LA X, Part 1 & 2" (USA)

Anbefalte innlegg

Likte de nye karakterne. Dogen virker sær, og Lennon han er veldig John Lennon-ish og rolig. Samt at jeg digger skuespillern som spiller sistenevnte.

Han var med i Deadwood også Eastbound And Down som begge er bra serier fra HBO. Også så jeg også i Rush Hour her en dag hvor han er med i en liten del, og Ken Leung som spiller Miles er en av badguyene.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har endelig sett de to førte episodene og har svært blandete følelser. Får ta det punktvis mens jeg husker det.

- Musikken: Det ble alt for mye irritasjon for min del. Spesielt når de gikk ned i templet og fant "hovedtemplet" irriterte vettet av meg.

- Smoke/Locke? Smocke? :p Var forberedt på det ganske lenge. Husk det var en sirkel med ett eller annet rundt hytten, noe som ofte brukes for å holde ånder osv på avstand. Aner ikke hvordan han første fyren forstod det, men røykmonsteret var heldigvis smart nok til å unngå det. At de i tillegg plasserer ut mye av det samme stoffet i templet tyder på at det ikke er et direkte fysiskt vesen vi har med å gjøre. Da ryker teorien om at det er avansert teknologi.

- Hvor befinner øyen seg? Aner ikke, men da Jack så ut av vinduet og vi så foten til statuen under vann tenkte jeg med en gang på Atlantis. Greit de har mange egyptiske greier der, men det trenger ikke å bety noe. Egypterne kunne jo for eksempel ha blitt inspirert av Atlantis.

- To tidslinjer: Logisk nok. Hadde blitt kjipt om alt de gjorde i forrige sesong var forgjeves, og å bare gå tilbake til nåtid hadde blitt for dumt. Jeg hadde håpet de gikk tilbake i tid til da statuen ble bygd, og siden templet eksisterer har jeg nok ikke helt feil. Men ikke helt rett heller, sannsynligvis.

- "Normal" tidsilnje: Alt ser ut til å være som det skal, men husk dette er andre gang de kommer seg bort fra øyen. Forrige gang gikk det til helvete, men de kom seg tilbake likevel. Denne gangen er øyen under vann, så da sliter de litt... ;)

- Kisten: Da de dro tilbake forrige gang måtte de ta alle med seg, men Locke var død. Dermed måtte de ta med seg kisten hans i stedet. Denne gangen er Locke i live, så kanskje de ikke finner kisten fordi den ikke eksisterer?

- Sayid: Hadde det vært meningen at han skulle dø hadde han nok blitt drept av bomben, evt dødd i starten. De kunne kanskje hatt en liten vri og la ham bli skutt utenfor templet, men tvilte sterkt på det.

- Vannet i templet: Jacob er død, så vannet er ikke friskt slikt det skulle være. Tempelfolkene ante ikke hvorfor vannet var skittent, men de ante ikke at Jacob var død.

- Richard: Han er evig ung pga Jacob og Smoke-Locke sa det var morsomt å se ham uten lenkene. Kanskje han var ment å vokte Smoke-Locke så han/det ikke kom seg løs? Nå da Jacob endelig er død er Richard den eneste som står i veien for Smoke-Locke, så om Smocke-Locke klarer å fange ham igjen er veien åpen for ham selv.

- Smoke-Locke: "I want to go home." Hjem hvor? Aner ikke, men tviler på at det er sted på øyen. Men jeg vil tippe øyen er et fengsel, så om han klarer å flykte har vi jo et problem... :)

Lenke til kommentar
- "Normal" tidsilnje: Alt ser ut til å være som det skal, men husk dette er andre gang de kommer seg bort fra øyen. Forrige gang gikk det til helvete, men de kom seg tilbake likevel. Denne gangen er øyen under vann, så da sliter de litt... ;)

De er jo i 2007 da, sammen med Sun, Frank osv. Sånn jeg forsto det i hvertfall. raketten som blei skutt opp blei jo sett av gjengen nede ved statuen.

Lenke til kommentar
- Smoke/Locke? Smocke? :p Var forberedt på det ganske lenge. Husk det var en sirkel med ett eller annet rundt hytten, noe som ofte brukes for å holde ånder osv på avstand. Aner ikke hvordan han første fyren forstod det, men røykmonsteret var heldigvis smart nok til å unngå det. At de i tillegg plasserer ut mye av det samme stoffet i templet tyder på at det ikke er et direkte fysiskt vesen vi har med å gjøre. Da ryker teorien om at det er avansert teknologi.

Bram og Iliana ble jo sent av Jacob så de veit nok hva som stenger smokey ute. Derfpr Bram lagde sirkelen rundt seg. Og ville ikke akkurat sagt "heldigvis" om at smokey drepte Bram.

- Hvor befinner øyen seg? Aner ikke, men da Jack så ut av vinduet og vi så foten til statuen under vann tenkte jeg med en gang på Atlantis. Greit de har mange egyptiske greier der, men det trenger ikke å bety noe. Egypterne kunne jo for eksempel ha blitt inspirert av Atlantis.

Øya ble vel sprengt under vann, eventuelt at øya ikke klarer å flytte seg lenger og derfor havner under vann, noe skjedde i alle fall.

- To tidslinjer: Logisk nok. Hadde blitt kjipt om alt de gjorde i forrige sesong var forgjeves, og å bare gå tilbake til nåtid hadde blitt for dumt. Jeg hadde håpet de gikk tilbake i tid til da statuen ble bygd, og siden templet eksisterer har jeg nok ikke helt feil. Men ikke helt rett heller, sannsynligvis.

Som sagt før så er de i 2007 sammen med Sun, Ben og co, Jacob sa han døde for 1 time siden, Cindy er der osv.

Den andre tidlinja, der de ikke styrta er i 2004. dermed fortiden.

Vannet i templet: Jacob er død, så vannet er ikke friskt slikt det skulle være. Tempelfolkene ante ikke hvorfor vannet var skittent, men de ante ikke at Jacob var død.

Helt enig, vannet har nok ikke healing kraft fordi Jacob er død, men syntes det er rart at ingen av hostiles tenkte på det.

- Richard: Han er evig ung pga Jacob og Smoke-Locke sa det var morsomt å se ham uten lenkene. Kanskje han var ment å vokte Smoke-Locke så han/det ikke kom seg løs? Nå da Jacob endelig er død er Richard den eneste som står i veien for Smoke-Locke, så om Smocke-Locke klarer å fange ham igjen er veien åpen for ham selv.

Noen teorier om at at han var en fange på The black rock, noe som kan støttes med at han som egentlig skulle spille Richard skulle være svart, noe som slavene på the black rock mest sannsynelig er.

- Smoke-Locke: "I want to go home." Hjem hvor? Aner ikke, men tviler på at det er sted på øyen. Men jeg vil tippe øyen er et fengsel, så om han klarer å flykte har vi jo et problem...

Mitt tips er at "hjem" er tempelet, eventuelt "hjem" er det å være fri fra Jacob.

Lenke til kommentar
Noen teorier om at at han var en fange på The black rock, noe som kan støttes med at han som egentlig skulle spille Richard skulle være svart, noe som slavene på the black rock mest sannsynelig er.
Sannsynligvis, men ikke nødvendigvis.

Jeg mener å huske at Black Rock havnet på øya på 1840-tallet. Ja, på den tiden var det overveldende flertallet av slaver svarte, men det foregikk fortsatt slavehandel av hvite menn.

Lenke til kommentar

De er enten asiatiske eller afrikanske. Skipet skulle til Thailand, så muligens skipet hadde vært der før. Uansett er det alltid mulig for at Alpert og evt. flere av de han kom på båten med kom fra annet sted enn alle andre slavene.

Mulighet for at Dogen også er en av slavene, og han kanskje også er som Alpert. Siden han også er en form for leder.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

De er jo i 2007 da, sammen med Sun, Frank osv. Sånn jeg forsto det i hvertfall. raketten som blei skutt opp blei jo sett av gjengen nede ved statuen.

De er i nåtiden på øyen, ja. Men jeg mener den andre tidslinjen der de sitter på flyet, og vi får se foten til statuen under vann. Med tanke på hvordan de andre sesongene har vært og at dette er siste sesong hadde det blitt enkelt om de bare kunne sprenge bomben i forrige sesong, og vips er alt normalt igjen. Om de er i fortiden, hvordan hever de øyen igjen? Det er også en mulighet for at de er i nåtid eller fremtid. De kunne for eksempel ha blitt sendt tilbake til flyet, men i nåtiden. Er en litt komplisert teori, men hva om fortiden "flyttet seg frem" til nåtiden, så fortid og nåtid er den samme? Jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Det kan forklare hvorfor det meste ser ut til å være normalt, men det er en rekke forskjeller fra "originalen". Tenk for eksempel på "The butterfly effect". Om faren din blir drept i en bilulykke kan du gå tilbake i tid og redde ham, men til gjengjeld dør moren din og søsteren din i en annen ulykke. ;)

Dessuten har vi foreløpig kun sett flyet og flyplassen så langt. Vi vet ingenting om hvordan resten av verden er. For alt vi vet kan det ha skjedd katastrofale endringer rundt omkring som gjør at de blir nødt til å dra tilbake for å rette opp ting. Og hvor ble det for øvrig av Desmond? Jeg fikk med meg at han flyttet på seg i flyet, men vi så han jo ikke igjen selv om alle gikk av flyet samtidig. Dessuten burde han vel ha gått tilbake til plassen sin når de skulle lande? Jeg begynte å lure på om han "forsvant" fordi han ikke var med flyet som styrtet på øyen. Livet kan ha gått videre for alle de andre passasjerene, men ikke for de som var med i styrten (Jack, Kate osv). Desmond kunne ha forsvunnet fordi han var for viktig for øyen, for eksempel.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg tror også Jacob har gjenoppstått i kroppen til Sayid. Sayid døde - det var tydelig.

Ellers er det åpenbart at "falske Locke" er røykmonsteret. Det kan tilsynelatende "bli" hvem som helst - i alle fall så lenge vedkommende er død. Som andre tror jeg røykformen er "falske Lockes "virkelige form. Mannen i svart som vi så i slutten av sesong 5 var en annen (død) person det hadde "blitt".

Forøvrig veldig spennende å se hvordan tvisten med to alternative virkeligheter løses (en på øyen, og en der flyet kom frem). Tror dette er en mesterplan som har vært klar siden starten, så har store forventninger her.

Uansett blir den en utrolig spennende vår. Kan knapt vente på å vite konklusjonen på det hele. Men samtidig blir det litt trist også... Har aldri spekulert mer over en TV-serie.

Lenke til kommentar
Men hva er da Jacobs virkelige form?

Vel, når Locke og Eko en gang snakket om monsteret, at de begge hadde sett det, og Eko nevnte "black smoke", så sa jo Locke at det var ikke det han hadde sett, at han hadde sett " a bright light". Er jo mulig at det Locke møtte på i jungelen den gangen var Jacob i sin virkelige form, som da er det motsatte av den svarte røyken (hvit røyk/lys/etc.?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...