Gå til innhold

Lost 6x1-2:"LA X, Part 1 & 2" (USA)

Anbefalte innlegg

Aaagh! mindføkc ja! :D SmokeLocke, kan han ikke klekkes snart, så jeg slipper å se en fremmed, misbruke gode gamle Locke sin kropp! :C

For noen Hippier altså, disse nye Othersa.. Er det ganja han asiateren driver å klipper på i tempelet? :p

Disse othersene får Richard sin gjeng til å virke som outcasts / Hobby-others! xD Kler seg ut, bor i en speiderleir i skogen / stranda..

Isabel fra sesong 3, dama fra Hydra island passer inn blandt disse nykommerne. Mye mer seriøs og proff.. Ho hadde hvertfall skikkelig peiling

HVA SKAL i-Locke med Richard nå, hva i helllllllveeeettteee :D

"I want to go home" :cry:

Christian Shephard sin kiste er jeg litt spent på! Kanskje de smelter handlingene sammen på en elegant måte etterhvert :p Noen ser på de 2 handlingene som alternative historier. tror de heller er ment som paralelle handlinger. Begge er faktiske :D

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kongeepisode! Faktisk er den episk. Helt episk.

Så bare den første episoden, før jeg traff på denne tråden. Så sov jeg 3 timer mens "jeg får tak i" den andre episoden, så den før jobb.

Førsteepisodene har alltid vært bra. Håper ikke det går så mye nedover utover sesongen. Det har de ikke råd til. Syntes episodene fløt fint, og det er få feil å spore. Jeg fant ingen feil. Jeg mener tekniske feil. Alt er liksom så gjennomtenkt, og den oppfatninga har jeg fremdeles.

Men vi snakker fortsatt om to tidslinjer.

Men jeg lurer på om vi vet noe om tidslinja med flyet uten endringer?

"We have to go back!" er jo i øy-tidslinjen...

Lenke til kommentar

Mye jeg har lagt merke til før, og i disse to episodene som er av gammel egyptisk tro!

- Ankhs merke (livets symbol)

- Egyptiske hieroglyfer på vegger og pidestaller

- Statuen av Tawaret (egyptisk gud)

- Richard Alperts eyeliner, noe de brukte i det gamle Egypt

Begynner å lure på om kanskje øya, og Jacob er nøkkelen til livet eller noe sånt.

Blir morsomt å følge med videre. To knakende gode episoder dette her.

Lenke til kommentar

Herlig start på den nye sesongen! Totally awesome med hele gjengen samlet igjen da! Skjønte ikke så veldig mye først, men som med alle dere andre, så har også jeg skjønt mye mere nå i ettertid... Men nå må de da ha brukt opp all verdens muligheter av forskjellige tidslinjer :p

Var vistnok denne sesongen "vi skulle få svar på alt", vel sitter igjen med bare spørsmål etter disse 2 ep'sene. Dog, vi har jo fått vite mere om Locke-nemisis-jacob greia (noe som var ganske opplagt), det beryktede tempelet, Hurleys gitarkasse osv. Som forventet i grunn da. Svarene på de store spm. kommer vel senere...

Hvorfor hang Kate oppi det treet der etter at Jughead gikk av, alle de andre var jo fortsatt der de var før den gikk av... snodig :hmm:

Vi fikk jo også noen S01-relasjoner. Alle skuespillerne har jo sagt at S06 minner veldig om S01.

-I templet, da Jack prøvde å gjennopplive Sayid, mens Kate bad han slutte. Bytter vi ut Sayid med Charlie, får vi nesten den eksakt samme scenen som i S01 (ca. ep. 11-12), da Jack & Kate fant Charlie hengende fra et tre (etter han ble fanget av Ethan...). Jack prøvde forgjeves da også, ga aldri opp, og vi vet jo resultatet av det...

Første gangen jeg følger med Lost real time nå, hoff, tortur å vente 1 uke mellom hver eneste episode :yucky:

Lenke til kommentar

Imotsetning til (tydeligvis) alle sammen her, likte jeg virkelig ikke episode 1. Det var ingenting som overrasket meg noe særlig og jeg synes egentlig det gikk litt lett for seg alt sammen. Episode 2 gikk det ihvertfall oppover!

Flocke som Smokemonster var ganske ventet egentlig, og det var Kates lille rømning også, men den var vel nødvendig, visst ikke måtte det ha kommet en god del Prison Break inn i bildet.

Slik jeg hadde håpet sesongstarten:

Jack og de starter akkurat som i Sesong 1/2004 i den helt orginale tidslinjen i sine egne kropper (føler jeg måtte legge det til - det er LOST!) vell viten om hva som har skjedd/vil skje med de, også må de ta utgangspunktet derifra.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Åh, denne starten var så fantastisk, jeg klarer egentlig ikke si så mye, det er bare helt herlig å ha Lost tilbake, og så mye som skjedde!

Ser en del er overrasket over at Flocke er røykmonsteret, dette hadde jeg egentlig forutsett lenge, men det var jo greit å få det bekreftet. Elsket scenen hvor han herjet inne i statuen der, og Ben i sjokk, fantastisk.

Alternativ tidslinje hvor flyet lander, det kan jeg like, selv om jeg er litt usikker på hvor begeistret jeg er for at det eventuelt skal fortsette noe videre. Kommer helt an på hvordan de gjør det egentlig, men jeg har tro på at de får det til bra. :)

Og så fikk vi jo endelig se tempelet i denne episoden, det har vi jo ventet lenge på, og det var like storslått som forventet. Gøy å se Cindy og barna igjen også.

Og "åpningsscenen", når kameraet stuper ned fra flyet og mot vannet, og vi ser øya nedi der: episk, rett og slett. En helt fantastisk scene som vil bli husket lenge.

Lenke til kommentar

Første episode var OK, andre var hakket bedre. Synes det ble billige visuelle løsninger på fremstillingen av øya under vann og plasseringen av Juliet i metallhula si. Er ellers enig med folk om at det er fint å ha Lost tilbake, relativt spent på hvordan de har planlagt avslutningen av denne serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...