Sanchez_ Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Omg, for en sesongstart! Helt sykt å se Jack i flyet, og så etterpå se at øya er under vann. Synes ikke noe spesielt om cliffhangeren, var helt grei. Og hvordan har det seg at han er i "live" når han er der med hurley? Det er vel fordi Hurley kan snakke med de døde, det.. xD Må si det er ganske forvirrende med de to forskjellige handlingene som foregår på en gang, fordi det virker som om begge er "nåtid" for alle som er på begge plassende, i motsetning til slik det var før, da en plass var nåtiden, og en plass var fortiden. Litt usikker på hva som egentlig er greia og hvilken som "stemmer" liksom... Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Begge er nåtid fordi de er i parallelle universer, ikke forskjellige tider (selv om tidspunktene også er litt off) Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Litt merkelig den flyturen og. I piloten så var Rose den personen som var urolig på flyet, spesielt ved den "luft-lommen". Men i denne episoden er det Jack som er urolig. Hmmm... Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg tror det er fordi de alle har i underbevisstheten at "noe" egentlig har skjedd. Hvis vi da tenker tilbake på deres tid på øya, så var Rose bare bekymret for mannen sin, ellers ville hun gjerne leve på øya for alltid. Jack derimot har siden første stund prøvd å finne en måte på å komme seg vekk fra øyen. Da når vi ser dette på flyet, blir Jack redd og frykter dette kan skje igjen (fra underbevisstheten) og Rose er derimot trygg, fordi hun vet mannen er trygg. Eller noe i den duren Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ikke helt bak mål det nei, kan sikkert hende de har fått noe i underbevisstheten. Det at Jack fant noe kjent med Desmond kan jo tyde på noe sånt, og det er tydelig at Desmond er konstanten mellom de to universene. Jeg ble litt skuffa over at historien til Boone ble endret. Jeg var i ekstase over at han og charlie var tilbake, de var blant favorittene mine, men Shannon ble jo overtalt til å bli med på flyet hjem, ellers hadde hun jo ikke endt opp på øya, så hva er det som har endret seg enda tidligere i fortiden enn når flyet krasjer? Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vi må jo ikke glemme Hurley som nå plutselig er blitt heldig, og ikke uheldig. Gikk frysninger nedover ryggen min da han sa det.. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 'Overraskende' at det var Claire som satt i taxien Kate tok.. Og John er vel død, mens røykmonsteret har tatt hans plass, eller omvendt? Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) John er hvertfall død i nåtiden, det vet vi. Ingen overlever å bli kvælt til døde, selv på Lost og liket hans danser ikke heller for å si det sånn. Endret 3. februar 2010 av Mahavishnu Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Likevel, på de close up-scenene av ansiktet hans ventet jeg bare på at øynene skulle åpnes. Lost er creepy vet dere. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ikke helt bak mål det nei, kan sikkert hende de har fått noe i underbevisstheten. Det at Jack fant noe kjent med Desmond kan jo tyde på noe sånt, og det er tydelig at Desmond er konstanten mellom de to universene. Jack og Desmond møtte hverandre før de krasjet på øya. Lenke til kommentar
Gebby Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Ja, rightyo. Liker denne episoden bedre og bedre etterhvert som jeg tenker tilbake på den (+ litt lesing på lost-forum). Scenene hvor du ser hvordan karakterene har det i den alternative verden der flyet ikke krasjer er jo det beste. Hurley har ikke uflaks fordi tallene hans ikke var skrevet på hatchen, så de var ikke cursed. Desmond reiste verden rundt og endte ikke opp på øya fordi den var under vann, derfor er han på flyet istedet. Hvorfor jack, rose, sawyer og charlie var så annerledes fra det de opprinnelig var får vi sikkert en forklaring på seinere, samtidig som hvorfor boone ikke klarte å overtale shannon denne gangen. Kanskje Locke også fikk lov til å gå på walkabouten sin denne gangen? Jeg tenkte først han bare sa det fordi han ikke ville innrømme at han var disabled, men han virket litt mer "at peace" generelt. Lenke til kommentar
Seisi Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Ikke helt bak mål det nei, kan sikkert hende de har fått noe i underbevisstheten. Det at Jack fant noe kjent med Desmond kan jo tyde på noe sånt, og det er tydelig at Desmond er konstanten mellom de to universene. Jack og Desmond møtte hverandre før de krasjet på øya. Greit nok, men hvordan har det seg at Jack ikke klarte og plassere Desmond med en gang på flyet, mens han plasserte Desmond med en gang i "hatchen". Kanskje de ikke har møttes i denne tidslinja og dermed kan det være at Jack husker noe fra den andre tidslinja. Som vi så i denne episoden så var det mange som hadde levd et helt annet liv enn de gjorde "før". Endret 3. februar 2010 av Seisi Lenke til kommentar
OpAmp Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tror det må være noe i underbevisstheten hans fra 1977 ja. Det med Desmond, og helt i starten etter at han hadde kikka ut vinduet Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Må si jeg ble litt forvirret på begynnelsen, er nok fortsatt litt forvirret. Men, slutten var bare helt fantastisk. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Forvirret ja, dette er mindfuck av ypperste klasse. Skal se episoden på nytt seinere i kveld. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Fantastisk sesongstart, men hvordan skal man klare å vente en hel uke til neste episode? Lenke til kommentar
Bella86 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Herregud, så lenge jeg har ventet på dette! Forvirret men likevel en fantastisk sesongstart! Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Så Alpert er faktisk en overlevende av Black Rock, og faktisk en av slavene. Litt wow, der har de godt materiale til en Alpert-sentrert episode(dog de hadde jo det veldig fra før og). Er det bekreftet at han er en slave fra Black Rock? En ting jeg lurer på, hvorfor var vannet farget brunt inne i tempelet? Kan det være fordi Jacob var død? Og hvordan har det seg at han er i "live" når han er der med hurley? Og hvorfor ser vi to forskjellige virkeligheter? Det virker som om Jack enser at han kjenner mange av de andre folkene på flyene, det samme med noen av de andre. Hurley kan jo snakke med døde. Og Jacob er vel en eller annen slags gud. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er det bekreftet at han er en slave fra Black Rock?Locke/monsteret sa jo til han "Good to see you out of those chains." eller noe i den duren. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det kan jo bety så mangt. Det kan være billedlig ment, f.eks. at Richard var Jacobs tjener, men nå som Jacob er død er han fri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå