StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg er en mann på 31 år. Jeg har egentlig alltid opplevd at livet er en underlig opplevelse. Jeg har aldri vært forelska i damer. Jeg har et ideal om hvordan damer bør være, men har aldri opplevd å treffe slike damer. Når det er sagt, har dette gjort at jeg gjennom livet har blitt mer og mer fokusert på meg selv, mitt liv og mine drømmer. Jeg klarer alt selv. Jeg får meg god jobb, utdannelse, eiendom, hus, sydenleilighet og alt uten å måtte dele det med noen. Jo mer jeg lever desto mindre vits ser jeg at jeg har av å være med ei dame. Dette er underlig for meg når jeg ser hvordan andre har det. Likevel er jeg svært lykkelig i min tilværelse. Jeg har mange gode venner og venninner. Tiden min går med til trening og jobb. Mitt spørsmål er vel om det er flere som opplever livet slik? Lenke til kommentar
runela Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har samboer som jeg har bodd sammen med i 3 år snart. Men har du det bra slik, og en kvinne og dele livet med ikke er noe stort savn så er det vell ikke noe og gruble over? Men kan jo hende en dag du møter på ei som du forelsker deg i? Man vet jo aldri hva morgendagen bringer? Men eneste jeg kan tenke meg, er at det kan føles litt rart etter hvert og ikke ha noen barn/ etterfølgere. Men har mann god kontakt med andre mennesker, venner og familie. Så blir man nå ikke ensom ut livet i hvertfall Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har samboer som jeg har bodd sammen med i 3 år snart. Men har du det bra slik, og en kvinne og dele livet med ikke er noe stort savn så er det vell ikke noe og gruble over? Men kan jo hende en dag du møter på ei som du forelsker deg i? Man vet jo aldri hva morgendagen bringer? Men eneste jeg kan tenke meg, er at det kan føles litt rart etter hvert og ikke ha noen barn/ etterfølgere. Men har mann god kontakt med andre mennesker, venner og familie. Så blir man nå ikke ensom ut livet i hvertfall Jeg har det veldig bra slik. Jeg er onkel da, og vil jo på den måten ikke ha stort behov for egne barn. Og det å få barn virker fjernt når jeg ikke har funnet ei dame som er ok og tviler på at jeg finner ei. Damer er jo et resultat av det samfunnet vi lever i og samfunnet vårt er ikke optimalt for å generere damer som jeg liker tror jeg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg kan godt forstå at det kan oppfattes litt rart at man ikke ser på dette som problematisk, siden det er så mange krefter som sier at alt annet enn en ideell tilværelse skyldes en mangel eller sykdom. Lar man seg overbevise, blir det et problem i seg selv. Nei, du må for all del gjøre som du selv vil, og ikke innbill deg at verken politikere eller medier kan tegne opp en bedre modell for ditt eget liv enn du selv er i stand til. Det betyr ikke at du på noe tidspunkt må si at "sånn er jeg, og sånn blir jeg". Alt kan skje. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg skjønner ikke problemet. Jeg har en onkel som bor og lever alene. Han er ute og reiser mye, og lever en livsstil han ikke kunne hatt hvis han hadde hatt samboer (og evt. barn). Hvis du trives alene, og ikke har et ønske om å finne noen å bo med, så får du jo få lov til å leve alene Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg skjønner ikke problemet. Jeg har en onkel som bor og lever alene. Han er ute og reiser mye, og lever en livsstil han ikke kunne hatt hvis han hadde hatt samboer (og evt. barn). Hvis du trives alene, og ikke har et ønske om å finne noen å bo med, så får du jo få lov til å leve alene Er ikke noe problem for meg. Er vel mer at samtlige jeg kjenner maser litt på om at jeg burde få meg dame, unger, katt, hund, undulat et eller annet he he Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Er ikke noe problem for meg. Er vel mer at samtlige jeg kjenner maser litt på om at jeg burde få meg dame, unger, katt, hund, undulat et eller annet he he De vil nok bare ditt beste - det kan jo være veldig fint å være sammen med noen. På den annen side er det nok ganske mange menn som sitter i 'barn og kone'-fellen som har kommet frem til at det kanskje ikke er det de ville ha ut av livet (når alt bare dreier seg om jobb, betale (andre (gjerne utakknemlige unger) sine) regninger og løpe beina av seg når barna skal til/fra trening osv. og de aldri har noe som helst tid til å slappe av alene) og ville ha byttet med din 'frihet' på dagen hvis de kunne! Endret 31. januar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Så lenge du er happy slik, så er det jo ikke noe problem Burde jo folk respektere. Men hadde allikevel tenkt ganske grundig gjennom det.. Har hatt en liten ekstra jobb som hjemmehjelp, og det er fryktelig mange ensomme eldre menn der ute, som angrer på nettopp det livet du har nå. . og ville ha byttet med din 'frihet' på dagen hvis de kunne! Tror det er svært få med barn som hadde byttet de vekk for "frihet" Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg er 31 år selv og har ikke akkurat hatt mange kjærester, var utrolig heldig og fant en utrolig søt jente for ikke så lenge siden. Rett før det så tror jeg at jeg hadde litt av samme følelse som du har. Tipper du rett og slett burde være litt mer aktiv etter å finne en kjæreste. At du ikke har funnet en dame som passer deg er nok ikke så rart hvis du ikke har forsøkt mange nok ganger. Å finne riktig dame er nok lettere etter å ha prøve å feilet litt. Du kan tro at du vet hva idealet for hvordan kjæresten din skal være, men det tviler jeg sterkt på at stemmer med virkligheten. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Er du glad alene så lever du alene Folk er forskjellige. Litt kjedelig at du skal gå glipp av de følelsene som er innvolvert i noe sånt da, for det kan være rimelig digg =) Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Tror det er svært få med barn som hadde byttet de vekk for "frihet" Selvfølgelig ikke - når de først har dem. Da blir man jo utstøtt av alle fordi det er 'feil' å ønske noe annnet. Men det skal ikke stikkes under en stol at enkelte (og da gjerne menn) i ettertid ønsker at de hadde valgt annerledes og ikke gitt etter for ungepresset til kjæresten/kona. De tør bare ikke si det høyt. Endret 31. januar 2010 av Transponder79 Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Tror det er svært få med barn som hadde byttet de vekk for "frihet" Selvfølgelig ikke - når de først har dem. Da blir man jo utstøtt av alle fordi det er 'feil' å ønske noe annnet. Men det skal ikke stikkes under en stol at enkelte (og da gjerne menn) i ettertid ønsker at de hadde valgt annerledes og ikke gitt etter for ungepresset til kjæresten/kona. De tør bare ikke si det høyt. Nei må innrømme at mange ser olmt på meg når jeg sier at det å ha unger og sånn er å gå i en økonomisk felle og en tidsklemme av dimensjoner. Det er ikke åpenhet for at noen mener at det å bruke tid slik på andre er sløsing av tid om en heller vil bruke tid på sport, spill og trening. Det er mulig jeg treffer ei dame en gang som virker, men jeg ser ikke noe vits i å lete. Min erfaring er at den som leter finner dritt. Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hvis du er lykkelig i den tilværelsen du er i nå, så ser jeg ikke noe problem i det heller. Det er ikke alle som ønsker å gå inn i et forhold og få barn etc. Andre passer gjerne ikke til å være i et slikt forhold. Mulighetene er mange. Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier om at du har et ideal om hvordan en kvinne skal være. Jeg har noe lignende. Har hatt en kjæreste en gang for et par år siden. I ettertid har jeg sett mange søte, men har aldri funnet en jeg skikkelig har likt. Ser ikke noe poeng i å stresse med det heller - selv om det sikkert hadde vært koselig å finne seg en. Ta det på sikt, tenk over saken. Hvis du finner en du tror kan være en du kunne blitt sammen med, bli kjent med henne og ta det derfra. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Pell deg ut på nettdatingssidene Gå ut på date, det spiller ingen rolle om du ikke føler du har så mye til felles med det de skriver i profilen sin, det er ingen som snakker helt sant der lell Og ikke regn med å få deg en livspartner på første daten, det kan ta litt tid, men det er noen der ute for en hver. Du får deg aldri noen med innstillingen om at du ikke får deg noen, men her har du en jobb å gjøre med å tvinge deg selv til å gjøre ting du kanskje ikke har så lyst til. Det kan godt hende du klarer deg alene, men tviler sterkt på at du ikke har det bedre med sammen med noen, det at du sier du klarer deg fint alene kan godt være bare en forsvarsmekanisme, du lurer deg selv til å tro at du har det bedre alene fordi du tror du ikke finner noen. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nettdating er noe tull. Markedet der er vanvittig skjevt, og det skal mye til for å lykkes om du ikke senker kravene til et minimum. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det der høres ut som et perfekt liv, TS. Skulle ønske jeg var der. Men dog, jeg er bare en liten gutt på 17 år med for mange dårlige erfaringer med forhold... Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Det der høres ut som et perfekt liv, TS. Skulle ønske jeg var der. Men dog, jeg er bare en liten gutt på 17 år med for mange dårlige erfaringer med forhold... Et råd til deg fra meg er å rett og slett heller bruke tid på sport og venner. Da får du mange gode opplevelser og minner og mindre frustrasjon over kvinnevesenet som er så komplisert at ingen noen gang vil kunne forstå det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå