Sangesland Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) jobber i en dagligvare i tr.heim. er ansatt som låseansvarlig, har derfor ikke mulighet til å forlate jobben under pause min. har jeg ikke da krav på lønn i pausen? er ikke så viktig økonomisk, er vel heller det prinsipielle det går på takker for alle bidrag edit: vært strålende om noen hadde en paragraf Endret 31. januar 2010 av Sangesland Lenke til kommentar
Madebyme Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 jobber i en dagligvare i tr.heim.er ansatt som låseansvarlig, har derfor ikke mulighet til å forlate jobben under pause min. har jeg ikke da krav på lønn i pausen? er ikke så viktig økonomisk, er vel heller det prinsipielle det går på takker for alle bidrag edit: vært strålende om noen hadde en paragraf Hvis du er trengt i pausetiden din har du rett på betaling, ja. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det er vel arbeidsavtalen din som styrer dette? Hvis du ikke får lønn i pausen så skal du heller ikke yte tjenester for arbeidsgiver. Ole Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 I dagligvarebutikken jeg jobber i får vi betalt lunch da vi ikke kan forlate arbeidsplassen i lunchspausen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 § 10-9. Pauser (1) Arbeidstaker skal ha minst en pause dersom den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Pausene skal til sammen være minst en halv time hvis den daglige arbeidstid er minst åtte timer. Dersom arbeidstaker ikke fritt kan forlate arbeidsplassen under pausen eller der det ikke finnes tilfredsstillende pauserom, skal pausen regnes som en del av arbeidstiden. Når forholdene gjør det nødvendig, kan pausen forskyves. http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-010.html#10-9 Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 strålande, takker for alle bidrag:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå