Gjest Større bryster, større selvtilli Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei. Jeg er en jente på 18 år, og har en samboer på 19. Jeg sliter nok litt med selvtilliten min, noe jeg har kommet frem til med tanke på sjalusien jeg stadig kjenner stikker inni meg hver gang en jente/dame med store bryster går forbi kjæresten min, og han ser på henne. Jeg har tenkt tanken på silikoner i flere år, og har nå bestilt meg en konsulatsjonstime hos en kirurg. Har snakket med flere kirurger, men de påstår at brystene mine er store nok som de er. Saken er at; Jeg føler at denne sjalusien og kontrollen jeg føler jeg må ha ovenfor samboeren min vil reduseres betraktelig hvis jeg får litt større bryster. Han sier jo litt sånn smått at jeg ikke trenger det, og at jeg er fin nok som jeg er. Saken er bare den at han sier jo selv at han blir kåt av en jente/kvinne hvis hun maserer puppene sine mot hverandre (om dere skjønner) Dette svei noe så innmari når han sa (jeg spurte han), og det satte liksom litt opp farten på ønsket mitt om større bryster. Det hadde vært litt godt å slippe å kjenne sjalusien gnage hver gang en jente med bryster går forbi oss, og at jeg kan bruke topper og gensere med utrigning, uten å skjemmes av at dem er for små? NB: Jeg har ikke tenk meg noen store E-cupper her, men en god og litt stor håndfull! (noe som ikke blir for stygt og for stort for min kropp, og jeg er henholdsvis ganske tynn) Syns dere at det er helt feil av meg, eller tror dere det er en god idè? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 I følge statistikkane har utseende innverknad på sjølvtillit, "penere" mennesker er generelt lykkeligere. Feil av deg synast eg på ingen måte at det er, men det er viktig at du gjer det for din del eller for forholdet sin del, ikkje berre for kjærasten din sin del. Ser at du brukar gjestebruker så om du ikkje har noko imot det, kor store bryst har du? Greit å vite om det heller er du eller kjæresten din som er for kravstore. Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hei. Jeg er en jente på 18 år, og har en samboer på 19. Jeg sliter nok litt med selvtilliten min, noe jeg har kommet frem til med tanke på sjalusien jeg stadig kjenner stikker inni meg hver gang en jente/dame med store bryster går forbi kjæresten min, og han ser på henne. Jeg har tenkt tanken på silikoner i flere år, og har nå bestilt meg en konsulatsjonstime hos en kirurg. Har snakket med flere kirurger, men de påstår at brystene mine er store nok som de er. Saken er at; Jeg føler at denne sjalusien og kontrollen jeg føler jeg må ha ovenfor samboeren min vil reduseres betraktelig hvis jeg får litt større bryster. Han sier jo litt sånn smått at jeg ikke trenger det, og at jeg er fin nok som jeg er. Saken er bare den at han sier jo selv at han blir kåt av en jente/kvinne hvis hun maserer puppene sine mot hverandre (om dere skjønner) Dette svei noe så innmari når han sa (jeg spurte han), og det satte liksom litt opp farten på ønsket mitt om større bryster. Det hadde vært litt godt å slippe å kjenne sjalusien gnage hver gang en jente med bryster går forbi oss, og at jeg kan bruke topper og gensere med utrigning, uten å skjemmes av at dem er for små? NB: Jeg har ikke tenk meg noen store E-cupper her, men en god og litt stor håndfull! (noe som ikke blir for stygt og for stort for min kropp, og jeg er henholdsvis ganske tynn) Syns dere at det er helt feil av meg, eller tror dere det er en god idè? Jeg synes generelt at å endre på utseende på den måten ikke vil være en god ide. Det er vel en grunn for at han er kjæreste med deg? Og ting går ikke bare en vei. Han må jo også være ok for at du skal være med han. Og om menn ser på damer så behøver det ikke å være ille. Det er naturlig det. Det er ikke noe mer bak enn det. Og er du sjalu vil du ikke bli mindre sjalu om du har operert, fått store bryster og han fortsett ser på damer med store bryster fordi det er instinkt, refleks osv. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 1. Jeg tipper at du egentlig har helt grei størrelse på brystene, jeg tipper B? 2. Det er en grunn til at kroppen din har gitt deg de brystene du har, det er de som kler deg best. 3. De fleste mannfolk vil heller ha litt mindre og ekte bryster, enn større og falske. 4. Om kjæresten din er sammen med deg pga. hvordan du ser ut, bør du bare skaffe deg en ny kjæreste. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Syns faktisk at du bør snakke med en psykolog først, for å løse selve problemet: sjalusien. Å snakke med profesjonelle som har peiling på tanker og følelser kan kanskje hjelpe deg til å se ting i en helt annen vinkel. Man må ikke være skrueløs for å kunne snakke med psykologer, tvert imot. Jeg vet om mennesker som bare har bekymringer som de sliter med å få "løst" som går til psykologen. Og de var kjempeimponert over resultatet av å få snakket med en profesjonell. Jeg føler at silikonene blir en maskering av en bekymring som ligger helt innerst i deg, istedet for å løse det. Og for å være helt ærlig, jeg tviler sterkt på at kjæresten din vil slutte å se på andre selv om du får større pupper. Så her ligger problemer et helt annet sted enn på brystkassa - det er noe psykisk. Endret 31. januar 2010 av morningstar665 Lenke til kommentar
StatusQuo Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 1. Jeg tipper at du egentlig har helt grei størrelse på brystene, jeg tipper B?2. Det er en grunn til at kroppen din har gitt deg de brystene du har, det er de som kler deg best. 3. De fleste mannfolk vil heller ha litt mindre og ekte bryster, enn større og falske. 4. Om kjæresten din er sammen med deg pga. hvordan du ser ut, bør du bare skaffe deg en ny kjæreste. Støtter den her ja. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) I følge statistikkane har utseende innverknad på sjølvtillit, "penere" mennesker er generelt lykkeligere. Har du noen tall på dette? Jeg ser nemlig bare motsatt Edit: feks http://www.klikk.no/samliv/forhold/article392115.ece Edit igjen: Glemte helt å svare ts.. Så lenge det er noe du vil for deg selv, og ikke for kjæresten din (og du ikke skal ha dobbel F, men noe som står til kroppen din) - så syntes jeg du skal gjøre det. Pupper har mye å si for selvtilliten og følelsen av å ha former. Men, kan jo være du har drømmepuppene til mange gutter allerede. Slettes ikke alle gutter som liker de store best Endret 31. januar 2010 av Miamor Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Syns du burde slå opp med typen om han kun er ute etter jenter med store bryster og driter i alt som heter personlighet. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Og dama legger ikke merke til pene mannfolk selv om hun er sammen med en fantastisk(?) type? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Om han ikke hadde likt at hun hadde så små bryster og kun vil være sammen med jenter med store bryster, hadde han ikke blitt sammen med henne. Nå må vi ikke ta helt på vei her. Lenke til kommentar
Miamor Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Om han ikke hadde likt at hun hadde så små bryster og kun vil være sammen med jenter med store bryster, hadde han ikke blitt sammen med henne. Nå må vi ikke ta helt på vei her. Enig med deg. Tror egentlig dette først og fremst er et problem i hodet på ts, ikke noe typen driver å tenker på. At man er fornøyd med puppene sine har faktisk masse å si for selvbildet til oss jenter. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Om han ikke hadde likt at hun hadde så små bryster og kun vil være sammen med jenter med store bryster, hadde han ikke blitt sammen med henne. Nå må vi ikke ta helt på vei her. Enig med deg. Tror egentlig dette først og fremst er et problem i hodet på ts, ikke noe typen driver å tenker på. At man er fornøyd med puppene sine har faktisk masse å si for selvbildet til oss jenter. Enig. No er eg mann, så eg kan ikkje sette meg inn i alle følesane her, men ifølge ein av forelesarane mine i psykologi er "fornøgd med utseende = betre sjølvtillit" (åpenbart). Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Har vært sammen med en jente med silikonpupper. De tiltrakk seg oppmerksomhet. De så fine ut med klær på, falske uten klær på. Å klemme henne var som å klemme en jente som hadde puttet to halve tennisballer i bh-en. Hun kunne ikke lenger ligge på magen. Hadde jeg kunnet velge så hadde jeg foretrekket at hun hadde sine orginale små pupper. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ærlig talt! Så lenge de er gode å holde på er det plenty! Har selv en kjæreste med relativt liten 'rack' (ingen U3, for å si det slik), men ville ikke endret noe om jeg kunne. Dine problemer er nok strengt tatt psykiske, og det er ingen god idé å prøve og løse dem med å legge i saltvanssekker. Og det at gutter ser på andre jenter i forbifarten er ikke akkurat unaturlig, og dette betyr strengt tatt ingenting. Og angående den kommentaren han hadde kommet med som svei litt. Du spurte han, og da skal du kunnet forvente ett ærlig svar. Personlig er det en del ting jeg kunne tenke meg å prøve med kjæresten min dersom hun hadde hatt større pupper, men det er en hypotetisk problemstilling, og det gjør meg ingenting at det ikke er gjennomførbart. Pengene er nok bedre brukt hos psykolog enn hos plastisk kirurg. Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Når skal damer forstå at de fleste gutter faktisk ikke liker store bryst, og da i allefall ikke silikon-meloner. Kan helt ærlig ikke tenke meg noe mer turn-off enn store silikonpupper Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 1. Jeg tipper at du egentlig har helt grei størrelse på brystene, jeg tipper B?2. Det er en grunn til at kroppen din har gitt deg de brystene du har, det er de som kler deg best. 3. De fleste mannfolk vil heller ha litt mindre og ekte bryster, enn større og falske. 4. Om kjæresten din er sammen med deg pga. hvordan du ser ut, bør du bare skaffe deg en ny kjæreste. Jeg støtter den!! Det er en grunn til at puppene dine har den størrelsen dine har. Jeg synes ikke oppblåste silikon-pupper er noe særlig pent. Personlig synes jeg at de er finest naturlig. Det er nok som folk her har sagt før meg, at det ligger nok psykologisk. Gå litt i tenkeboksen, synes du selv puppene dine er for små? Eller var det et spørsmål som dukket opp fordi kjæresten ser på jenter/damer med store bryster som du selv sier? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Forstørre brystene dine fordi du tror du vil bli mindre sjalu er helt feil grunn å operere seg for. Sliter du med sjalusi og dårlig selvtillit så er dette storsett noe mentalt du må fikse opp i. Eller flytte deg og kjæresten din til en øde øy, uten tv og internett. Jeg tror også at om du hadde vært ærlig med en kirurg om at dette var grunnen, og han eide et gram av intelligens og god etikk så hadde han ikke operert deg. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 "eksen" min som jeg egentlig aldri burde vært annet enn venn med (vi er gode venner i dag) har ikke spesielt fine pupper. Hun var veldig misfornøyd med sine, jeg sa til henne at om hun ville gjøre de større for sin egen del så bare kjør på, men jeg likte de og henne akkurat som hun var (og jeg mente det) Ikke forandre puppene dine for han, han er ikke mye å samle på om han ikke er interessert i deg på grunn av hvordan de er nå Sikkert ikke så lett å tro på dette for noen på din alder, med alt kroppshysteriet o.l i media, men du blir kanskje mer enig om noen år Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Det er faktisk ofte i forhold at jenta tror at puppene ikke er "gode/fine nok" for gutten i forholdet, men så stemmer det altså ikke overhode for gutten. Enda gutten sier at han synes de er perfekt, så blir han ikke trodd på. Vet ikke helt hvorfor det er slik, men jeg føler media må ta sin bit av skylden. Jeg personlig synes som nevnt tidligere at silikonbryster er utrolig turn-off. Eneste grunnen jeg kunne tenke meg måtte være av kirurgiske grunner. Altså at man har vært i en ulykke, har ekstrem forskjellige størrelser på brystene (f.eks B-kupp og D-kupp) Alle kvinner med normale og sunne bryster synes jeg skulle holde seg for god til silikon. Kroppen er skapt slik og det er ikke slik at alle menn liker store og runde bryster. Alle former kan ha sin sjarm for noen og stort er så slettes ikke synonymt med fint for min del Endret 1. februar 2010 av Mantoius Lenke til kommentar
Mord-Sith Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Store pupper betyr ikke alltid større selvtillitt, heller. Selv har legen min erklært at jeg har sosial angst, og en medvirkende årsak er at jeg har nokså store pupper. Når du har store pupper blir det gjerne mye fokus på akkurat dette, og det er dessuten slitsomt for skuldre/rygg. Og dessuten liker han deg nok akkurat som du er. Jeg tror ikke at alle guttene vil ha noen med store pupper - jeg har hørt at gutten gjerne skulle ønske jeg hadde mindre, jeg. Og dessuten, silikonpupper er som tidligere sagt muligens fine å se på, men ikke like behagelige å ta på. Og det er alltid risikoer med å utsette kroppen sin for slikt, selv om det som oftes går bra. Hør på det kirugene har sagt, du har store nok pupper fra før av. Det er nok en grunn til at de sier det. Det kan bli kjipt at du senere sliter helsemessig pga av lav selvtillitt nå. Jobb med selvtillitten din. Du er helt sikkert nydelig, og kjæresten din synes nok det han og. Han er jo tross alt sammen med deg. Men så klart kan det være at han liker større pupper, og tenner på tanken. Men om det virkelig hadde vært viktig for han, ville han ha vært sammen med deg? Eller kan det hende at størrelse ikke spiller noen rolle, der heller? Og om han snur seg etter jenter som går det stellet på utstilling, så kan man ikke anklage han så mye for det, gutter er og blir gutter. Jeg tror ikke du vil føle deg så mye bedre i lengden om du tar den operasjonen. Har du først begynt kan det jo også bli lett å tenke at man skal bare "fikse litt til". (Noget trøtt, så om ting ikke gir mening.. Unnskyld;P) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå