clayman_ Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Ettersom min bærbare som er koblet til hdtven begynner å lacke litt mot mine program osv, har jeg besluttet i å invistere i en ny stasjonær pcen en gang i vår. Budsjettet er på 10 000, og jeg lurte på om det er noe jeg bør vente på til vår/sommer? Utenom det så lurer på jeg på om jeg skal gå for Intel (e8400 - i7) eller AMD (965)? Pcen her vil være koblet til både HDtv og lcd skjerm, og vil bli brukt til mye musikk, surfing, spilling og musikkinnspilling og redigering. Har vurdert noen komponenter: Antec HTPC kabinett AMD 965 / Intel E8500 m-ATX hovedkort til en av prosessorene Corsair modulær strømforsyning 620w 4 gb ram 2 x 500 gb hd GTS250 / HD4750 ? 24" lcd skjerm Windows 7 Noen råd til produkter/endringer? Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Her er mine "2 cents". Har du vurdert i5-650 fra Intel? Burde fungere utmerket i en slik maskin - i hvert fall bedre enn E-klassen (etter min mening). Er usikker på m-ATX markedet, men så vidt jeg vet er det få kort med ny USB- og SATA-løsninger her. Kan være at nye kort er på trappene, noe som fort kan presse prisene nedover på disse i tiden som kommer. Men dette blir litt spekulasjon fra min side. Før jeg kommer med flere tanker rundt dette slenger jeg ut et lite spørsmål. Er det et mål i seg selv å lage en stille PC? Endret 2. februar 2010 av Moonhunt Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Har jo lyst å ha en litt stillegående pc, i og med at den vil stå på rommet jeg også sover i! Jeg vurderer mer og mer i5/i7, men lønnet det seg til å vente på nye? Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det er vel en regel som sier at det lønner seg alltid og vente. Problemet med den regelen er vel at man aldri får kjøpt seg en maskin på den måten. Gigabyte H55M-USB3 virker interessant for deg, men kortet er veldig nytt. Ligger for øyeblikket på 900 kroner på Komplett. Lurte litt på angående støy siden enkelte skjermkort leveres uten vifter, men disse skaper jo ofte varme som man må kvitte seg med på annet vis. Tror egentlig du tenker rett om du går for noe i det sjiktet du har tenkt på (GTS250 og lignende). Satte i full fart opp følgende med ca priser. Kom på knappe 10k, men det vil muligens komme litt i tillegg om du trenger mus/ tastatur/ dvd og lignende. Syns dette kan være et greit utgangspunkt. Antec Fusion 1400 i5-650 1500 Gigabyte H55M-USB3 900 Crucial DDR3 4GB 979 Samsung Spinpoint F3 900 Corsair HX 620 950 XFX Radeon HD 4770 850 Windows 7 1000 BenQ 24" 1495 Lenke til kommentar
clayman_ Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Dette har jeg kommet opp me så langt Vil dette lønne seg? Eller vil det komme nye produkter nå i nær framtid som tar over? Lenke til kommentar
Moonhunt Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Er vel en grei liste det der. Det vil alltid komme nye ting, så det er umulig å planlegge etter det neste store. Om behovet ditt er der nå - kjøp nå. Om behovet ditt tilsier at du trenger maskinen til sommeren - vent til sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå