Donald1 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Har holdt på en stund nå og lest og googla det meste som finnes, og tror endelig jeg har klart å sette opp et dugbart system. Obs: GAMING PC Bestiller fra netshop.no, og satser på å bruke et konfigureringsalternativ sånn at jeg får den fine 3 årsgarantien:) Setter opp delene her, og vil gjerne ha tilbakemeldinger på om eks. ram\hovedkort\hva som helst, kan\burde fikses på OBS. Hovedkortet må ha støtte for full crossfire. Er litt usikker på om jeg burde ha mer minne (kan dette forbedre prestasjonen til PCen?). Også lest litt om en egen "operativsystem" harddisk (SSD), men 1500-2000 kr virket litt mye for rask oppstart? Har undra mye på AMD vs Intel, men endte opp med Intel. Har vel gitt et bedre helhetsinntrykk.. Skal IKKE klokke, men er usikker på om jeg trenger ekstra kjøling? Anyway, here we go: Kabinett (Cooler Master HAF 922 Mini, Miditower) Strømforsyning (Corsair strømforsyning, HX750W) Hovedkort (MSI P55-GD65, P55, Socket-1156) Prosessor (Intel Core i7 860 2,8Ghz Socket 1156) Minne (OCZ DDR3 4 GB Intel® Extreme Edition) HD (Western Digital 1TB Black 3,5", SATA) Skjermkort (XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5) DVD brenner (Sony DVD-brenner AD-7240S) + Windows operativ system (825 kr). Alt dette blir på 11800 (350 kr for montering og testing\fosikring). Tar veldig gjerne tilbakemeldinger fra så mange som mulig:) EDIT Suger å ikke kunne dele en konfigurert PC fra komplett! Noen som har noe å si om dette oppsettet? : Komplett Gamer Premium i35 Varenr.:335658 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske STOR Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort Corsair TX 650W PSU MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:1 stk. på lager 11700 kr. Endret 31. januar 2010 av Donald1 Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har samme kabinett som deg, og må si at det er en drøm å bygge i. Prossesoren ville jeg kanskje ha oppgradert til 920 (ca samme pris, med 3kanals minne(?)) Angående SSD harddisk, er dette absolutt noe å anbefale, SSD gir ikke bare rask oppstart, men et raskere system generelt Ikke så mye annet å si fra min side tror jeg. Lenke til kommentar
Donald1 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Okey:) takk for svar. Valgte vel 860 grunnet den har vist bedre prestasjoner til gaming på de testene jeg har sett. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Core i7 9** passer ikke på P55/sokkel LGA1156. Skal du ha en slik CPU må du over på X58/LGA1366. Til spilling vil jeg hevde at Core i5 650 på et P55-basert hovedkort holder i massevis. i7 860 er ikke verdt prisforskjellen, etter min mening. Når du ikke skal klokke holder boxed-kjøleren fint, med mindre du er følsom ovenfor lyd. Men det er ikke værre enn å teste standardkjøleren først og bytte den ut senere hvis behovet melder seg. Edit: P55 gir forresten ikke full støtte for Crossfire - da må du over på X58 hvis du skal ha Intel. I praksis er det ikke den store forskjellen mellom full CF-støtte (x16 + x16) og "halv" (x8 + x8), men hvis du absolutt vil ha full, hadde jeg vurdert et oppsett med AMD 790X-basert HK parret med en AMD Phenom X4 965 BE hvis jeg var deg. Edit2: Når du leser ytelsestester av CPU på nettet ift. spilling skal du ta resultatene med en klype salt. Benchmark-testene som benyttes sier ofte lite om den reelle spillytelsen fordi man kjører disse i lave oppløsninger da det er her forskjellene mellom de ulike CPUene kommer best frem. Ser man derimot på resultatene i de høyere oppløsningene, de som man normalt faktisk spiller i, ser man at forskjellene blir mindre siden det da er GPU som dikterer resultatet. Det man kan lese ut av dette er at CPU egentlig spiller liten rolle for spillytelsen, og at det eneste den egentlig skal klare er å henge med GPUen i svingene. Derfor er det lite vits å legge mye penger i en fancy CPU i et spilloppsett. Bruk heller pengene du sparer på en SSD, så laster spillene fortere Endret 31. januar 2010 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Donald1 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Takk for bra svar Hugo! Har satt opp et nytt oppsett som jeg gjerne skulle bestilt idag\imorgen.. meninger any1? Lenke til kommentar
Donald1 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Komplett Gamer Premium i35 Varenr.:335658 Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 8 OEM Vista kompatibel CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD Støtsikker PC-eske STOR Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort Corsair TX 650W PSU MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Hitachi Deskstar™ 7K1000.C 1TB Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 MS COA Label Windows Home Premium 7 MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit MS MANUAL Win Home Premium 7 NO MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic Garanti 3 år - Sende inn Lagerstatus:1 stk. på lager 11700 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå