Gå til innhold

Lucid Dreaming - Et prosjekt | Oppdatert 07.02.2010

Romis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har lest er at figuren ofte kan være der, men i en annen form. Om du tegner en "A" kan den være en "E" i drømmen, eller en sau eller bare en haug krusseduller - eller ingenting. Det er også viktig å se på klokker og annen skrift, dette vil også være utydelig og rotete.

Lenke til kommentar

I dag opplevde jeg Lucid Dreaming! Ikke bare en gang, men to ganger til og med! Holder på å oppdatere hovedposten nå, så kan du se hvordan jeg klarte det, og hva som skjedde.

Edit:

Da er tråden oppdatert, blir litt mye lesestoff, men håper alle som har interresse, vil lese det. :)

Endret av Romis
Lenke til kommentar

awesome!! bortsett fra det siste du skrev, hehe. Helt jæævlig det og.

Sist gang jeg hadde LD så var jeg ikke helt bevist før jeg løpte mot ei vindu og hoppet ut pga jeg ble jaget av noen random folk. Det var der og da jeg skjønte at jeg drømte. For det var da jeg sa. Jeg vil flyyy, og plutselig fløy jeg . hoppet flere hundre meter i luften, og lekte ninja med de som var etter meg.

Lenke til kommentar
awesome!! bortsett fra det siste du skrev, hehe. Helt jæævlig det og.

Sist gang jeg hadde LD så var jeg ikke helt bevist før jeg løpte mot ei vindu og hoppet ut pga jeg ble jaget av noen random folk. Det var der og da jeg skjønte at jeg drømte. For det var da jeg sa. Jeg vil flyyy, og plutselig fløy jeg . hoppet flere hundre meter i luften, og lekte ninja med de som var etter meg.

Hvordan opplevde du LD? Fikk du en eller annen følelse i kroppen din?

Lenke til kommentar
Hva slags teknikk bruker du?

personlig har jeg hatt mest hell med Will Induced Lucid Dreaming, altså at du lar kroppen sovne og havner i hypnagogi for så og 'hoppe' inn i drømmen. Har fått til det to ganger nå :), den ene gangen ved hjelp av WTBTB(at du står opp og legger deg igjen litt etterpå).

Ordentlig artige greier!

Har også frø til drømmeforsterkende planter (silene capensis og Calea zacatechichi) som jeg tenker å gro til sommeren! :)

Har hørt at Coleus Blumei også er veldig drømmeforsterkende, og den er meget lett å få tak i. Kan kjøpes på plantasjen :)

http://www.plantasjen.no/Produkter/Innepla...-blumei-hybrid/

De få gangene jeg har fått en lucid drøm, starter med at jeg plutselig skjønner at jeg drømmer, deretter setter meg ned på kne, ser på bakken, tenker "omg, faen så detaljert alt er selv om jeg drømmer", ting begynner å fade, jeg prøver alt jeg kan for å ikke våkne, så våkner jeg.

Det er sykt hvor detaljert alt er i en drøm hvis man først tenker over det.

Endret av GunnarGul
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hørt at Coleus Blumei også er veldig drømmeforsterkende, og den er meget lett å få tak i. Kan kjøpes på plantasjen :)

http://www.plantasjen.no/Produkter/Innepla...-blumei-hybrid/

De få gangene jeg har fått en lucid drøm, starter med at jeg plutselig skjønner at jeg drømmer, deretter setter meg ned på kne, ser på bakken, tenker "omg, faen så detaljert alt er selv om jeg drømmer", ting begynner å fade, jeg prøver alt jeg kan for å ikke våkne, så våkner jeg.

Det er sykt hvor detaljert alt er i en drøm hvis man først tenker over det.

Det skal visst hjelpe å spinne om du kjenner at draumen fader vekk. Snurre rundt og rundt.

Korleis skal ein bruke den planta der til lucid dreaming? Hakke den opp som urter? Lukte på den? Danse ein voodoodans rundt den for sengetid?

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
Det skal visst hjelpe å spinne om du kjenner at draumen fader vekk. Snurre rundt og rundt.

Korleis skal ein bruke den planta der til lucid dreaming? Hakke den opp som urter? Lukte på den? Danse ein voodoodans rundt den for sengetid?

coleus blumei + to andre drømmeurter/planter

Erowid Vault: Coleus Blumei

Erowid Vault: Calea zacatechichi

Erowid Vault: Silene Capensis

videre kan man bruke Malurt, artemisia absinthium(søk wormwood på erowid) og Burot, artemisia vulgaris(søk Mugwort på erowid) som drømmeforsterkere. Den siste vokser forøvrig i alle veikanter over hele landet :)

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...