Gå til innhold

Lucid Dreaming - Et prosjekt | Oppdatert 07.02.2010

Romis

Anbefalte innlegg

Søvnparalyse. Kroppens muskler blir paralysert for at du ikke skal utføre handlingene du drømmer om i virkeligheten, og noen ganger kan du bli paralysert før hjernen sovner.

Det var det det het, hadde det på tunga. Hadde kanskje vært tøft med et prosjekt for å gjenskape den fantastiske følelsen, men det er ikke noe jeg orker akkurat nå. Ihvertfall ikke sammen med Lucid Dreaming. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags teknikk bruker du?

personlig har jeg hatt mest hell med Will Induced Lucid Dreaming, altså at du lar kroppen sovne og havner i hypnagogi for så og 'hoppe' inn i drømmen. Har fått til det to ganger nå :), den ene gangen ved hjelp av WTBTB(at du står opp og legger deg igjen litt etterpå).

Ordentlig artige greier!

Har også frø til drømmeforsterkende planter (silene capensis og Calea zacatechichi) som jeg tenker å gro til sommeren! :)

Lenke til kommentar

Det jeg gjør er å bruke forskjellige tegn, for eksempel å skrive en bokstav på hånda mi, og se på den flere ganger på dagen. Og når jeg da er i drømmen, og jeg ikke ser bokstaven i hånda mi, vet jeg at jeg drømmer. Det er også flere forskjellige ting jeg gjør, som er sånn ca. det samme.

Når det gjelder alarm klokker, så har jeg en som går 03:00 på natta, og en som går 05:45.

Da skriver jeg stikkord fra drømmen min, og skriver ut hele drømmen på morgenen når jeg står opp.

Lenke til kommentar
Psychological Side Effects – Sleep Paralysis!

Interresant. Kanskje jeg må skaffe meg en liten rød pille?

'side effect'.. tja..

Når du havner i sleep paralysis er det et godt tidspunkt for å forsøke å 'trekke' seg inn i en drøm! :)

Sleep paralysis er jo stort sett det samme som Hypnagogia, et stadie mellom våken og sovende, bare at dette skjer når du våkner og kan være nifst. Man kan ikke røre seg og hallusinerer ofte 'skumle' ting(er i alle fall de man hører om) som folk som går rundt i rommet ditt og mennesker som snakker. i tillegg føler mange at noen sitter på dem og prøver og kvele dem, men det har jeg lest at skyldes avslappede muskler som føles tunge fordi de ikke presser 'i mot' og bare ligger på deg, eller noe sånt noe... Selv prøver jeg å oppnå SP!

Tror jeg har opplevd det en gang etter at jeg fikk til å havne i en drøm. La meg på senga og prøvde å slappe av i hele kroppen. Etter en halvtime eller noe satt jeg plutselig foran pcn og spilte Warcraft 3 og spells kom ut av skjermen, stoppet og snurret foran meg. Jeg ble rimelig oppspilt og ble 'tatt' inn i kroppen igjen, da føltes det som om jeg lå pakka inn i snø og hele kroppen var tung, selv synes jeg det var rimelig nice! :)

Har prøvd det med lapp i lomma, lysbrytere og andre Reality Checks, funka dårlig for min del så jeg satser alt på WILD-teknikken. Når en først får til WILD kan en havne i bevisste drømmer på kommando(gitt at en klarer og slappe av/er trøtt :)), mens ved RC-teknikkene virker det mer tilfeldig.

Lenke til kommentar
Vurderer å slenge meg på dette. Men det som kan gjøre det vansklig er at jeg bare husker drømmene mine kanskje 5-10 ganger i året, max, og ca 80% av dem er når jeg er på hytta. Lykke til, hvertfall! :)

tenk på dem, skriv dem ned og følg andre prosedyrer og du vil huske fler og fler! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...