Gå til innhold

Lucid Dreaming - Et prosjekt | Oppdatert 07.02.2010

Romis

Anbefalte innlegg

Hei! Har lest en del om Lucid Dreaming og følte jeg kunne prøve det selv.

Lucid Dreaming er at man skjønner at man drømmer, og man kan styre drømmen slik akkurat som du vil. Du går f.eks til huset ditt i drømmen, så tenker du '' Oi, det er jo ikke sånn huset mitt ser ut. '' Og da oppdager du at du drømmer, så du kan derfor gjøre akkurat hva du vil i drømmen.

Rekvisita:

Drømmedagbok

Penn

Alarm klokke som skal vekke meg 2 ganger om natten

Skal skrive en A på hånda mi, som betyr Awake. Så jeg ser på handa mi mange ganger om dagen, og gjør at det blir en refleks å sjekke det i drømmen.

Jeg kommer til å skrive alle drømmene mine i denne tråden, for å gjøre det ryddigere for meg.

31.01.2010 - Første natt.

Sovnet: 00:58

Våknet opp første gang: 03:00

Våknet opp andre gang: 05:45

Kodeord: Gaver, tidsfrist, regler, hat, angst, demoner, baal, påkalling

Full drøm:

Jeg drømte at jeg var en barbar som netopp hadde blitt lært opp til å sloss mot demoner fra helvette. Jeg kom ned i en krypt som var fylt med demoner som holdt på å påkalle en demon. De gjorde et voodo ritual, så det ut som for meg. Og jeg ble oppdaget, og ble drept. Her er et par bilder fra hvordan jeg opplevde drømmen: [bilde] [bilde]

Tillegsinfo:

Det ble ikke noen Lucid Dreaming i natt, men prøver så godt jeg kan. Prøvde å fortelle meg selv hele dagen at jeg skulle oppleve Lucid Dreaming i natt, men det funket ikke første natten, men det trodde jeg ikke heller.

01.02.2010 - Andre natt.

Sovnet: 23:08

Kodeord: Fly, vann, innsjø, sanddyner, trær, vekk, idyll

Full drøm:

Jeg drømte at jeg kunne fly. Og jeg fløy over innsjøer, sanddyner og jungelområder. Jeg fløy rundt, og oppdaget alle de fineste stedene på jorda.

Tillegsinfo:

Det ble nok ikke Lucid Dreaming i dat heller, men prøver fortsatt så godt jeg kang. Husk å følg meg på twitter: http://twitter.com/Romis005

02.02.2010 - Tredje natt.

Sovnet: 22:38

Kodeord: Skrik, redsel, tårn, slitte hus, forlatte byer

Full drøm:

Jeg drømte at jeg gikk rundt i en by som var forlatt, og det var kun demoner, og spøkelser igjen i byen, ghouls som klatret opp hus, og skikkelser som svevde rundt i byen, og spiste på kadavere. Jeg våknet opp før jeg fikk drømt ferdig.

Tillegsinfo:

N/A

03.02.2010 - Fjerde natt.

Sovnet: 23:15

Kodeord: N/A

Full drøm:

N/A

Tillegsinfo:

Jeg husker ikke noen ting av drømmen min. Beklager alle sammen. :)

04.02.2010 - Femte natt.

Sovnet: 23:18

Kodeord: Skateboard, brett, kjøpesenter, kamera

Full drøm: Jeg drømte at jeg kjørte et type brett i et kjøpesenter, og plutselig kom det en jente og begynte å beskylde meg for å jukse. Jeg spurte hvorfor hun så ut som en katt, fordi hun hadde kattehode, og kattepoter. Hun ble sinna og begynte å angripe meg. Jeg slo henne ned, og kuttet av strupen hennes, men det var tydeligvis ikke nok, fordi hu stod opp med en gang, og stakk meg med en kniv rett inn i hjertet mitt. Jeg dro ut kniven og så et stort hull i brystet mitt, som jeg kunne se rett gjennom. Jeg ble sinna og hentet fram et glass med syre, og helte over henne. Hun døde.

Tillegsinfo:

Selv om drømmen lyser opp, at jeg drømte, skjønte jeg det ikke. Og det er akkurat det jeg prøver å øve meg opp til å skjønne. Husk å følg meg på Twitter!

07.02.2010 - Sjette natt. [ Lucid Dreaming! ]

Sovnet: 00:05

Våknet opp første gang: N/A

Våknet opp andre gang: N/A

Kodeord: Skrev ikke ned noen

Full drøm:

Vel, jeg fikk ikke drømmen min mitt på natta, men når jeg våkner om morgenen i helgene ligger jeg gjerne 3-4 timer å tenker, og drømmer, og det er i dette stadiet at jeg fikk lucid dreaming. Det som er positivt er at når jeg ligger å dagdrømmer kan jeg oppnå en full drøm, selv om jeg vet at jeg er våken, altså jeg VET at jeg drømmer. Første gangen jeg oppnådde Lucid Dreaming i dag var i en drøm som jeg gikk rundt i et rom, og oppdaget at det var veldig likt rommet mitt, men ting var ikke plassert som de skulle, da sa jeg til meg selv '' drømmer jeg? '' akkurat i det jeg hadde sagt det, ble jeg sugd inn i en drøm, det var akkurat samme rommet, men nå styrte jeg meg selv, jeg gikk bort til pc'en og skrudde den på, det tok omtrent 3 sekunder før jeg kom inn på pc'en, men jeg startet ikke noen programmer, den bare kom inn på noen forskjellige spill, husker i hvertfall et boksespill, jeg bokset ned folk på en basketballkamp. Så kommer det negative siden jeg egentlig er våken, jeg åpnet øynene mine, dum som jeg var.

Andre gang jeg oppnådde lucid dreaming var når jeg drømte at jeg kastet spyd opp i luften, og så de gå ned. Jeg holdt på en stund med dette ( Jeg visste hele tiden at jeg drømte, men denne gangen funket det ikke å si det til meg selv. ), helt til jeg så en i pararellklassen min, en som heter Camilla. jeg gikk opp til Camilla og sa '' Kan du hjelpe meg? Jeg vet jeg drømmer. '' Og akkurat når jeg sa det, ble jeg sugd inn i en annen drøm, jeg gikk rundt i et rom som var rosa, og alt jeg så var blurred, og vanskelig å se noe som helst. Jeg fikk meg selv opp i lufta og fikk flydd. Rommet var veldig mørt, og jeg landet mitt i rommet og ropte for fulle lunger: '' Let there be light! ''. Jeg merket at hele rommet ristet, så kom det et lys midt i rommet som lyste opp hele rommet. Så fløy jeg opp mot taket og så en dør under meg ble åpnet, og inn kom et menneske. Så fadet drømmen vekk, og jeg våknet.

Tillegsinfo:

Lucid Dreaming var helt JÆVLIG! Når jeg oppnådde det første gangen ble kroppen min fylt av en redsel jeg kan kun beskrive ved å si at det er nesten den samme som hvis du har oppnådd søvn paralyse, for første gang. Den samme redselen fylte kroppen mn andre gangen og. Jeg får teste i kveld og se om jeg oppnår Lucid Dreaming. Og hvis følelsen er helt jævlig da og, avslutter jeg prosjektet, fordi det var en helt utrolig ille følelse. Takk til alle som fortsatt følger meg.

Jeg kommer til å oppdatere denne tråden hver dag.

Hvis denne tråden ikke passer til kategorien kan en moderator flytte den når som helst.

Alle som har tips, eller som gjerne vil tilføye noe, så er du velkommen til å gjøre det.

Følg meg på Twitter: http://twitter.com/Romis005

Endret av Romis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spennende. Har selv lest en del om emnet og vært veldig hypp på å greie det, men det har aldri skjedd. Har en fire-fem drømmer i drømmedagboka som jeg ler godt av hver gang jeg tar den frem, jeg vurderte å skrive ned en i dag tidlig men det gadd jeg ikke, så nå har jeg glemt den. :!: Men jeg drømmer i hvert fall ganske mye, så jeg er fortsatt positiv til at jeg en eller annen gang får det til. Lykke til med prosjektet ditt, og hold oss oppdatert! :)

EDIT: Ellers mener jeg å ha lest at bananer og visse vitaminer skal være godt for drømminga, så du kan jo Google litt og prøve det ut.

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Jeg skal holde dere oppdatert så godt jeg kan, forhåpentligvis hver eneste dag, men noen dager er jeg uten PC. Men kan jo skrive to innlegg på en dag kanskje. Vi får se hvordan det går. Men nå må jeg flyte inn i drømmeland.

Lenke til kommentar

Tips fra gorefest i tråden det er linket til over:

- drikk burot te

- ta B6 for de som ønsker det. (men husk at du burde sovne før det har gått for mye tid etter inntak (ca 1 time), siden b6 er litt oppkvikkende) mellom 100-200mg.

- legg deg tidlig

- sett klokka på ringing et par ganger om natta (sørg for og få 4-5 timer søvn før første ringing)

- prøv og husk mest mulig av det du drømte natta før.

- prøv og ligg mest mulig rolig og prøv tenk på minst mulig, men er du som de flest funger det dårlig, så kan du heller tenke på så mye så mulig, altså la ting bare fly rett inn og ut.

ikke tenk på hver ting så lenge før du bytter til en ny tanke.

- si til deg selv mange ganger at du SKAL huske drømmene dine og at du skal bli lucid.

- når klokka ringer stå opp fra senga prøv og husk så mye som mulig av det du har drømt,

tips: gå bakover i tid (altså tenk på det du sist drømte)

- prøv og husk drømmene dine gjennom hele dagen. (dette blir mye lettere med tiden)

- spør deg gjerne et par ganger om dagen, drømmer jeg nå? (hehe, du føler deg jævlig smart når du sier/tenker det) wink.gif

- og ikke minst, sjekk klokker og lysbrytere. wink.gif

-gjenta neste dag.

Man kan også høre på brainwave hvis man ønsker det.

f.eks Brainwave Mind Voyages og Hemi-Sync.. bruk headesett eller to pc høyttalere på hver sin side av hode.

Lenke til kommentar

Bevisst drømming er seriøst noe av det mest sykeste jeg har opplevd. Har hendt en del ganger, og det å kunne fly, svømme timesvis under vann og bli verdenskjendis med alle de digge damene (ja, tenk koffert)...

Håper du lykkes, for det er definitvt verdt det! ^^

Lenke til kommentar

Tråden er oppdatert, for de som har lyst til å lese litt om opplevelsen av første natt. :)

Edit: Gjorde det lettere å holde styr på alle dagene ved å legge alle dagene inn i spoilertekst.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Har aldri opplevd det, men jeg skal prøve så godt jeg kan. Jeg er også villig til å totalt ødelegge soverutinene mine for å oppnå Lucid Dreaming og. Har kun opplevd en annen type greie, husker ikke hva det heter, men det er sånn at man ligger paralysert i senga, og kan kun bevege øynene, men ser halisunasjoner, og masse rart. Så noen gremlinger, og skjeletter som beveget seg rundt i rommet. Husker også at noen slanger kravlet rundt kroppen min.

Og siden det var en så fantastisk følelse, så håper jeg det blir minst like tøft med Lucid Dreaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...