Gå til innhold

Overgang fra agp til pci/pci-e?

Pc96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det fantes i sin tid men ikke nå lenger.

Hovedsaklig var det en bridge chip fra Nvidia, den ble brukt i revers på GeForce 6 serien som var PCI-E, det vil si at chipen var AGP så den bridget fra PCI-E til AGP.

På GeForce 7 ble den snudd igjen men bridge fra AGP til PCI-E, GeForce 7800 GS var sistemann ut.

Antar ATi bruker en lignende chip, men problemet er at du rett og slett ikke har en separat løsning.

Den må bygges for hvert grafikkort så da må du handle AGP skjermkort eller nytt HK, RAM, CPU og Skjermkort.

Lenke til kommentar
Det fantes i sin tid men ikke nå lenger.

Hovedsaklig var det en bridge chip fra Nvidia, den ble brukt i revers på GeForce 6 serien som var PCI-E, det vil si at chipen var AGP så den bridget fra PCI-E til AGP.

På GeForce 7 ble den snudd igjen men bridge fra AGP til PCI-E, GeForce 7800 GS var sistemann ut.

Antar ATi bruker en lignende chip, men problemet er at du rett og slett ikke har en separat løsning.

Den må bygges for hvert grafikkort så da må du handle AGP skjermkort eller nytt HK, RAM, CPU og Skjermkort.

ah stemmer det.. hadde helt glemt den tingen.. men det er jaggu noen år siden..

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar!!

Litt dumt at jeg må bytte ut hele innmaten for å sette i et pci/pci-e kort. Har agp tilkobling, kan jo ikke ha noen kraftige skjermkort da.

Men har en acer aspire 5738g i bestilling nå, så jeg får bruke den til å spille på da:)

Lenke til kommentar

Jeg kondolerer! Ferdigbygde maskiner er noe herk om du er entusiast, funker greit når du får den men straks du skal gjøre noe med den i fremtiden så er det kun skjerm, tastatur og mus du kan resirkulere.

Alt annet blir knotete og må byttes, i tilegg får du en strippet BIOS, nei fysj, sånt ville jeg ikke ha hatt.

Uansett, du får 4670 i AGP form, noe sterkere trenger du ikke da din CPU blir flaskehals.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...