Gå til innhold

Ny gaming pc til rundt 10-12k

Anbefalte innlegg

Her er et forslag jeg hadde sett på, kabinett kan du bytte selv, vil du strekke budsjettet litt kan du velge 5970 over 5870 som jeg har valgt.

Er ikke en kløppper men har lært ganske mye i denne posten og det oppsettet du har der vil ikke funke tror jeg

Minnebrikken din er til Intel og ikke AMD

Hovedkortet og minnebrikken må vel støtte AMD om du velger det som CPU

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Her er et forslag jeg hadde sett på, kabinett kan du bytte selv, vil du strekke budsjettet litt kan du velge 5970 over 5870 som jeg har valgt.

Dårleg plan å gå for 5970 dersom du vil ha ein stille pc, dessutan får du lite ytelse/pris, vent heller til Fermi kjem dersom du vil ha såpass mykje kraft.

Corsair PSU kostar det same og er kjen tfor å vere betre.

Black Pearl kabinettet er kort, du hadde nok ikkje fått plass til 5970 der uansett, 5870 går akkurat.

Intel SSD regjerar framleis markedet mtp kvalitet så vidt eg veit.

"kabinett kan du bytte"

Skrev vel det i samme setning som jeg sa han kunne velge kabinett selv, handlelisten hadde jeg bare liggende og la den inn uten noen spesiell effort, derfor kabinettet. Men ja, kunne selvfølgelig sagt ifra at med 5970 burde han velge et annet kabinett. Igjen, SSD til kingston er valgt pga jeg prøvde å holde budsjettet til 10k når jeg lagte listen, kan selvfølgelig endre denne til Intel x25-m 80 gb til noen hundre kroner dyrere.

Til trådstarter.

Det har ingenting si om at det står "for Core i5 and i7" på minnebrikkene, de har fungerer like godt til AMD for det, ettersom det er ikke noe heter AMD-minne og Intel-minne. Eneste forskjell den kan være at enkelte hovedkort ikke støtter for høy voltage, men dette har jeg selvfølgelig tatt hensyn til i handlelisten. Så konklusjon er at hovedkort støtter AMD og har plass til de minnebrikkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Ja, er nok sant det du sier HenrikPC :)

men skjønner ikke hvorfor de har gjort det sånn da om det funker på alle allikevel

Står nok bare siden det skal være lett å se at disse passer til i5 og i7, står jo forsåvidt ingenting om at de kun fungerer på Intel heller.

Skal du tro bildene av minne også så har de ingen Intel-stickers heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...