Gå til innhold

Ny gaming pc til rundt 10-12k

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger ny gaming pc og har rundt 10-12k og bruke på dette. Den må kunne klare wow på beste grafikk i dalaran og alle raids uten noe lagg. Jeg har lyst på en 22 tommer skjerm og men ikke regn med det i prisen.

Det må være 4gb ram på den

Jeg har forelsket meg i noen lian li lian li kabinett

Den må ikke lage så høy lyd at jeg ikke får sove

Den må ikke lage så mye støv, eller jeg må kunne rense den lett for støv (den store jeg har nå må jeg støvsuge annenhver uke og den støver rommet)

Jeg har allerede 2 harddisker på 250gb hver (de er gamle gjør det noe)

jeg trenger 1 harddisk jeg kan ha OS på (windows 7) trenger nok ikke mer enn max 250gb på denne

overklokker ikke

Resten har jeg ikke peiling på, derfor jeg spør her :p takk for alle svar!

Endret av Duffo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha eit moderne skjermkort får du ikkje ein lydlaus PC, enkelt og greit.

Støy venner du deg til uansett.

Støv unngår du med gode viftefilter, ingen store hol i kabinettet (som ubrukte viftehol) og ved å skape overtrykk, dvs. fleire vifter som sug inn enn som blåser ut.

Gamle harddiskar går sannsynlegvis fint, dei fleste nye HK har framleis støtte for eldre koblinger.

Lenke til kommentar

Nei, men for å få 16x2, altså full crossfire, må du gjerne opp mot den prisen tror jeg.

Et rimeligere alternativ er å bruke 8x2, som fra det jeg har sett ikke gir noen stor forskjell ytelses messig. Eksempel

Nå skal jeg ikke være for skråsikker siden jeg aldri har brukt crossfire selv, men tror jeg har lest riktig. Forhåpentligvis kommer noen inn her og stopper meg hvis dette er helt feil.. :)

Lenke til kommentar

Fint kabinett Sovehest

Oppdaterte handlelista:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...AA-1AABE2892E3B

Av en eller annen grunn har komplett slettet sapphire radeon 5850 fra siden dems :S så jeg måtte opp 200 kr for å få XFX sin :S dårlig gjort..

- Bytta til USB3.0

- 1600Mhz ram

Er usikker på harddisken, har hørt de bråker mye. Bør jeg gå for Samsung eller Seagate? Synspunkt?

Ser fram til svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Her er et forslag jeg hadde sett på, kabinett kan du bytte selv, vil du strekke budsjettet litt kan du velge 5970 over 5870 som jeg har valgt.
Lenke til kommentar
Her er et forslag jeg hadde sett på, kabinett kan du bytte selv, vil du strekke budsjettet litt kan du velge 5970 over 5870 som jeg har valgt.

Dårleg plan å gå for 5970 dersom du vil ha ein stille pc, dessutan får du lite ytelse/pris, vent heller til Fermi kjem dersom du vil ha såpass mykje kraft.

Corsair PSU kostar det same og er kjen tfor å vere betre.

Black Pearl kabinettet er kort, du hadde nok ikkje fått plass til 5970 der uansett, 5870 går akkurat.

Intel SSD regjerar framleis markedet mtp kvalitet så vidt eg veit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...