Gå til innhold

Slette/fjerne et operativsystem

bsj

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger virkelig hjelp, da jeg ikke er kjempe god på pc generelt hehe.

Jeg har to operativsystemer på min pc (Toshiba), den første er selvfølgelig Vista og ligger på C hardisken også har jeg windows 7 på E hardisken. Kan jeg få noe hjelp om hvordan jeg sletter windows 7 fra E hardisken, og kan beholde vista?

Jeg vil senere gjennoprette Vista, ettersom det er en del virus og pcen er "full" av filmer +++, som jeg bare vil bli kvitt og slette. Men det første jeg vil er da og slette windows 7 fra den andre hardisken...

Håper på hjelp:(

Mvh

Bsj

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har det på 2 forskjellige partisjoner så er det bare å starte win 7 dvden og når du skal velge hvor du skal installere så sletter du win 7 installasjonen og avslutter.

Du kommer til å få dualboot meny enda, men den kommer vekk neste gang du installerer vista.

Skjønner dog ikke hvorfor du ikke heller beholder win 7 og sletter vista, men men, er opp til deg det. :)

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar=) joda det har sin forklaring, jeg ble nemlig litt lurt for en tid tilbake og fikk installert win 7, men den er jo ikke gyldig da.. Og jeg vil gjerne bli kvitt den, som du da skjønner så har jeg ingen cd til win 7, så da er det store spørsmålet hvordan jeg blir kvitt den??:/

Håper på svar igjen, er veldig ivirg etter og bli kvitt dette skjønner du..

Lenke til kommentar

takk jeg skal forsøke dette=) Forresten siden jeg først spør, når jeg har slettet win 7, hvordan gjenoppretter jeg vista? altså slik den var når jeg fikk den, klarte det på min HP pc men det er noe annerledes hos toshiba, finner det ikke helt ut:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...