ostenxx Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hei. Lurer på hva dere ville gitt for en hvit macbook fra før sommeren 2009 som har intel core 2 duo 2,0 GHz, 2 Gb DDR2 minne, 120 Gb harddisk m.m. Dette er altså modellen som eksisterte frem til unibodyversjonen kom. Jeg har titt og ofte sett denne i ulike nettbutikker som demovare og prisen ligger på opp mot 7000 kr, noe som er useriøst mye mtp. at den nye modellen (med langt bedre specs.) koster 1000 kr mer. Er 4000- 5000 kr for mye for den gamle? Noen som har efaringer med hva som ligger i "demovare"? Lenke til kommentar
TheDale Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hei. Lurer på hva dere ville gitt for en hvit macbook fra før sommeren 2009 som har intel core 2 duo 2,0 GHz, 2 Gb DDR2 minne, 120 Gb harddisk m.m. Dette er altså modellen som eksisterte frem til unibodyversjonen kom. Jeg har titt og ofte sett denne i ulike nettbutikker som demovare og prisen ligger på opp mot 7000 kr, noe som er useriøst mye mtp. at den nye modellen (med langt bedre specs.) koster 1000 kr mer. Er 4000- 5000 kr for mye for den gamle? Noen som har efaringer med hva som ligger i "demovare"? Hvis ikke du får den for 5000, som er det meste jeg ville gitt for den, så hadde jeg glatt spart slik at jeg fikk råd til den nye. 7000 synest jeg var i meste laget for en den maskinen, som demomaskin. Når jeg tenker på demovare, ser jeg for meg folk med fett/sukkerrike fingre som skaper sticky taster. For ikke snakke om de som likesågodt kunne brukt hammer når de skriver... Får du mulighet til å sjekke demovaren før den kjøpes ville jeg ha gjort det. Usikker på om du får returnere varen hvis den har mangler, ettersom den er oppgitt som demovare, så det er kanskje også greit å finne ut av. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Hei. Lurer på hva dere ville gitt for en hvit macbook fra før sommeren 2009 som har intel core 2 duo 2,0 GHz, 2 Gb DDR2 minne, 120 Gb harddisk m.m. Dette er altså modellen som eksisterte frem til unibodyversjonen kom. Jeg har titt og ofte sett denne i ulike nettbutikker som demovare og prisen ligger på opp mot 7000 kr, noe som er useriøst mye mtp. at den nye modellen (med langt bedre specs.) koster 1000 kr mer. Er 4000- 5000 kr for mye for den gamle? Noen som har efaringer med hva som ligger i "demovare"? Hvis ikke du får den for 5000, som er det meste jeg ville gitt for den, så hadde jeg glatt spart slik at jeg fikk råd til den nye. 7000 synest jeg var i meste laget for en den maskinen, som demomaskin. Når jeg tenker på demovare, ser jeg for meg folk med fett/sukkerrike fingre som skaper sticky taster. For ikke snakke om de som likesågodt kunne brukt hammer når de skriver... Får du mulighet til å sjekke demovaren før den kjøpes ville jeg ha gjort det. Usikker på om du får returnere varen hvis den har mangler, ettersom den er oppgitt som demovare, så det er kanskje også greit å finne ut av. Jeg skal nok alltids finne ut hvorvidt den er i god stand eller ei, og en skulle regne med at landets mange nettbutikker har lover og regelverk og forholde seg til mtp. demovaresalg. Det tenkelige er vel at maskinen har vært inne på service, vært utstillingsmodell eller lignende. 5000 kr blir kun aktuelt om jeg får med snow leopard og kanskje en større harddisk. Maskinen alene er etter min mening ikke verdt 5000 kr. Andre synspunkter? EDIT: TheDale: Det medfølger garanti på ett år med varen. EDIT 2: Det er jo, desverre, en mulighet for at det kan dreie seg om en maskin som har blitt tilbakesendt på angrerett grunnet f.eks. pikselfeil på skjermen... Who knows... Endret 30. januar 2010 av kaffegruff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå