sprettleif Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Er Møller bare Møller, eller er det forskjell i kundeservice om du handler Audi, VW eller Skoda? Tenker da på det makabre rykte som Møller har som forhandler, samtidig som Skoda (med Møller som importør) scorer svært bra i kundetilfredshet... Jeg er en av mange som tenker på Superb stv som kommer i disse dager, men er redd for et dårlig Møller-forhold... Erfaringer? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg har en Skoda, men forhandleren er ikke en Møller bedrift og jeg bor ikke i Bergen. Min bil er en Roomster, og jeg har ikke hatt annet enn vanlig service på den i de tre årene jeg har hatt den. Det er jo aldri noe feil på de bilene, og hvis Superb er like bra har du liten grunn til bekymring. Jeg tror en av grunnene til at Skoda har så lite problemer er at de stort sett satser på velprøvde VAG komponenter i bilene sine. Nye ting lanseres først på Audi og VW, og når de er ferdige med barnesykdommene brukes de også på Skoda. Noen sier også at tsjekkiske arbeidere i Tsjekkia har høyere yrkestolthet enn tyrkiske fremmedarbeidere i Tyskland og derfor legger litt mer flid i å levere fra seg et godt produkt. Lenke til kommentar
sprettleif Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har en Skoda, men forhandleren er ikke en Møller bedrift og jeg bor ikke i Bergen. Min bil er en Roomster, og jeg har ikke hatt annet enn vanlig service på den i de tre årene jeg har hatt den. Det er jo aldri noe feil på de bilene, og hvis Superb er like bra har du liten grunn til bekymring. Jeg tror en av grunnene til at Skoda har så lite problemer er at de stort sett satser på velprøvde VAG komponenter i bilene sine. Nye ting lanseres først på Audi og VW, og når de er ferdige med barnesykdommene brukes de også på Skoda. Noen sier også at tsjekkiske arbeidere i Tsjekkia har høyere yrkestolthet enn tyrkiske fremmedarbeidere i Tyskland og derfor legger litt mer flid i å levere fra seg et godt produkt. k, det var jo betryggende mtp driftssikkerhet! Så lenge bilene er lite problem med i garantitiden, er man jo tross alt mindre avhengig av merkeforhandler. Ikke har jeg førstehånds kjennskap til den vissnok dårlige servicen hos Møller heller, men vil tro det er betydelige forskjeller fra verksted til verksted... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå