sjanten Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 har prøvd det som blir nevnt i denne posten; men når jeg skriver kommandoen "route add default gw 192.168.1.xxx" svarer den med "SIOCADDRT: Network is unreachable" valgte under install 3c59x-driveren (så vidt jeg husker), samme under recompile. valgte og DHCP. har googlet, og prøvd et par omveier, uten å lykkes. netconf finnes ikke, ifup eth0 gir og "network is unreachable". kun ping til localhost (og 127.0.0.1...) går igjennom. os'et klarte fint å finne utav kortet under network-isntall'en, men etter den tid har jeg vært offline. finner intet i boot.log'en. hvordan skal jeg gå frem for å komme online? hw: 3Com 3c920 [3c905-TX Compatible] (iflg win) (onboard) i815 chipset i933mhz os: debian, woody Lenke til kommentar
gspr Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hvilken kernel er dette? (Er 2.2-serien standard i Debian fortsatt? Husker ikke lengre...) Har du loadet modulen til kortet? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 2.4.20; driver kompilert rett inn i kernelen, så vidt jeg husker. har og noen problemer med charset, men ser ikke hvordan det skal være relatert til nettverket (etter å ha googlet fant jeg den sannsynlige årsaken til _de_ problemene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå