Gå til innhold

Paradise Hotel 2010 Norge (mandag-torsdag kl. 21.30!) *Spoilerfri tråd*


PH 2010  

44 stemmer

  1. 1. Dine favorittdeltakere i årets PH?



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+alsdf

Såklart er jo ting fikset på(situasjoner dradd litt ut osv), men vil tro at det er ekte personligheter man ser der inne. Skal ikke påstå noe tho :)

 

Men har lagt merke til at dem har brukt intervju dem har hatt med deltakerne etter spesielle hendelser, om igjen i helt andre situasjoner. Flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk som ikke forstår at det er regissert burde ta seg en utdanning innefor Film/tv på HiL eller evt medievitenskap/produksjon ved NTNU. bare så at vi slipper å ha folk som tror at reality serier er 100% ekte. geeez

 

Folk som tror at det er 100% ekte har lite dømmekraft.

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Vycan. Det er flere ting som gjør at jeg mener at PH er regissert. Jeg har ikke fått det eksplisitt skrevet på en lapp i posten, men det som burde være åpenbart for alle mennesker over 9 år er at det showet der er spilt inn etter (mer eller mindre delvis) manus og klippet og redigert slik at det skal bli så spennende så mulig. Håper du innser at det er mer interessant at du mener det IKKE er regissert enn at jeg mener det er regissert.

 

Litt klipping og liming er det nok, men jeg har ikke noen problemer med å tro at de klarer og oppføre seg som de gjør.

 

Hva er det de har sagt eller gjort som er så utenkelig at det MÅ være regissert?

Lenke til kommentar

Men ærlig talt da, du kan ikke alvorlig mene at regissørene ikke har NOE å gjøre med hvordan ting blir framstilt, og hvordan parseremoniene samt tvistene framstår?

 

Hvis du hadde lest litt lenger bak, så hadde du sett det.

Poenget mitt er at alt som skjer der er ekte. Om de er påvirket spiller jo ingen rolle. Det er jo ekte!

Lenke til kommentar

Men ærlig talt da, du kan ikke alvorlig mene at regissørene ikke har NOE å gjøre med hvordan ting blir framstilt, og hvordan parseremoniene samt tvistene framstår?

 

Hvis du hadde lest litt lenger bak, så hadde du sett det.

Poenget mitt er at alt som skjer der er ekte. Om de er påvirket spiller jo ingen rolle. Det er jo ekte!

Jeg følger ikke med i tråden noe spesielt, så har ikke lest mange sidene bak. Bra argument, det er ekte... Det kan du jo si til absolutt alt som blir påvirket av noe, fordi det skjer, er det ekte.

Lenke til kommentar

Herregud, det er et REALITY program! Det betyr at det ikke er noe skuespillere med! Dette er vanlige personer som vil kjempe om en premie. Det er helt forskrudd å tro at det er planlagt fra dag 1 hvordan det skal gå. Greit at twistene er planlagt, men de avtaler da ikke hvem som skal gå til hvem i parsermoniene. Ikke glem at det er mikrofoner og kameraer overalt, så produsentene skjønner jo som regel hvem som skal gå hvor, og planlegger utifra det.

 

Må man virkelig sende dette live for at folk ikke skal tro det er skuespill. Og at TV3 klipper frem noe annet enn det som er "sannheten" er da ikke noe deltagerne kan noe for.

Lenke til kommentar

Det betyr at det ikke er noe skuespillere med! Dette er vanlige personer som vil kjempe om en premie.

Det betyr at det ikke er noe skuespillere med! Dette er ufattelig dumme personer som vil kjempe om kjendisstatus, til tross for at de ikke innehar noen interessante egenskaper.

Jeg fiksa litt opp for deg, jeg. :) Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

men som jeg forstod det inne på wiki så er det ingen manus. seff kan di bli forklarte hvordan dette strippegreiene å slikt skulle foregå, men det er fortsatt ingen manus.. å di må klippe til det spennende skjer..

 

for en del år siden hadde vi big brother kanalene.. hvor du kunne se alle kameraerne.. jeg låver deg, det var DRIIITA kjedelig.. for mennesker er kjedelige.. di prata såvidt sammen.. gikk ut tok en røyk.. spiste.. sov lixm.. osv..

 

 

samme er jo på paradise.. vi mennesker fungerer ikke 100% hele tiden å bare går på full guffe å alt eg bare fantastisk og gøy..

 

så jeg velger å tro: ingen manus. MEN evnt hjelp på spesielle arrangementer

Lenke til kommentar

Du slår opp realityserie på wiki og anvender det direkte på Paradise selv om Paradise ikke engang er nevnt i dokumentet. Spennende. Og du sier jo selv at mennesker er kjedelige slik at det må planlegging, arrangementer og fiksing til for å lage moro. Det er jo produksjonen som ordner dette, og deltakerne må dermed være med på det som produksjonen arrangerer. Ikke regissert sier du? Selv om ikke deltakerne har faste replikker, er de jo nødt til å delta på ditten og datten, og det kan ikke utelukkes at folk forteller dem hvordan de skal oppføre seg. "Gjør som vi sier, ellers sendes du hjem".

 

Triana og Petter Pilgaard har forøvrig en manusforfatter som er skyhøy på en substans du ikke får kjøpt over disk i Norge. Fy faen for noen kleine og åpenbare spørsmål de stiller.

Lenke til kommentar

Tror flere folk her inne snakker "forbi/over" hverandre.

 

Det som skjer inne på Paradise ER IKKE skuespill. Det som skjer er regissert og klippet sammen.

 

Deltagerne får også "en dytt" i riktig retning off-camera. Victoria ble bedt om å gå opp på Panorama når Stine-Marie+en til satt og baksnakket henne. Hun gikk da opp ut av det blå og listet seg helt fra trappen og bort for å tyvlytte. Tror dere henne er synsk? Eller tror dere hun fikk vite av produksjonen? Ingen andre deltagere var oppe på Panorama, og vi ville nok få sett det om en annen kom til Victoria og sladdret.

 

Derfor er det et definisjons spørsmål om Paradise Hotel er ekte. Det vi ser i et og et bilde er selvfølgelig ekte. Men en episode fra 0.min til 60.minutt er klippet og vrengt slik at virkeligheten blir falsk.

 

Men eks med Bartender-gråtingen der er Paradise Hotel FALSKT!

Det er ekte at Fabian gråter, men han gråter til noe som skjer 4 dager senere, ikke det som skjer med bar-konkurransen.

 

Ser du forskjellen på dette Nybb? Ser du hva jeg mener Sinnsyk AA?

 

PS! Angående om deltagerne blir bedt om å si ting. Akkurat hva de sier blir de ikke bedt om. Men de får trening i forbindelse med par-sermoni. Gå tilbake på tv3.no, se alle Torsdags episoder og se hvor mange ganger deltagerne som sender hjem en annen sier ordrett "Den som må forlate Paradise Hotel er....". Spesielt når Tine sa dette skjønte man at dette var trent på. Naivt å tro at de ikke får andre type "linjer" innøvd også.

 

De blir også preppet hele tiden på å ikke si dagnavn. De lever jo 2 uker slik:

 

Torsdag: Parsermoni

Fredag: (Mandag på TV)

Lørdag: (TV Tirs) Parsplitt

Søndag: (TV Ons) Pandoras

Mandag: (TV Tors) Parsermoni

Tirsdsg: (TV Mand)

osv osv osv...

 

Derfor må det MYE prepping til for å få inn dette i mentaliteten. Igjen, naivt å tro at produsentene ikke "dytter" deltagerne i riktig retning.

 

Se også på rekkefølgen på hvem som går ut først/sist på parsermni, ingen fast rekkefølge. Tv3 bestemmer for å få mest dramatikk.

Endret av YNWA32
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...