Gå til innhold

Paradise Hotel 2010 Norge (mandag-torsdag kl. 21.30!) *Spoilerfri tråd*

PH 2010  

44 stemmer

1. 1. Dine favorittdeltakere i årets PH?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Petter var med å skape god TV, og slapp dermed inn att, medan kjipe folk som fabian (og snart Jon) IKKJE gjer det, og vil ikkje få moglegheit til å sjekke inn att.

Fabian kjip? Det kan du ikke mene. Sola går aldri ned for livets glade gutter!

Petter kårer ukens "babe"

Fabian var kjip jo. Eller eit anna eksempel, han kjipe sunnmøringen som kom inn i fjorårets sesong. Han fekk ikkje lange tida der inne, og fekk heller ikkje koma inn att...i motsetning til Mats som var "pheeeeeet".

Lenke til kommentar

Om eg ikkje tek heilt feil så gjekk ikkje den amerikanske utgaven over så mange veker som den norske utgaven.

Bingo!

Jeg synes de stakkars deltakerne har fortjent å få slippe nå. Men finalen er vel like rundt hjørnet, er den ikke?

Vel, det er ingenting i mot Big Brother. Der var det jo to stykker som var inne hele tiden, i 3 måneder.

Endret av Ezoo
Lenke til kommentar

Det at SM og Vic ble venner igjen, tviler jeg på er regissert. Har lest på bloggene til dem + flere nettsider, der Vic sier at SM faktisk er den jenta fra PH hun har best kontakt med utenfor. Dette var før vi fikk se episoden de ble venner igjen ;)

Lenke til kommentar

Ein god del er jo regissert for å få best moglet TV for folket. Og alle har heller ikkje like stor sjanse til å vinne konkurransen. I så fall måtte heile gjengen ha starta på likt, og eliminert kvarandre heilt til vinnaren stod att (ser at det kan bli vanskelig, mtp på antall gutar og jenter til eikvar tid).

Petter var med å skape god TV, og slapp dermed inn att, medan kjipe folk som fabian (og snart Jon) IKKJE gjer det, og vil ikkje få moglegheit til å sjekke inn att.

Daniel lagde masse liv, kanskje mest av alle, han ser det ikke ut til at sjekker inn igjen akkurat. Selvom det hadde vært vært veldig brennbar bensin på bålet nå som det er så mye bråk med Victoria.

Synes dette blir latterlig nå. Er jo ikke lengre enn konkurranse. Folk blir jo sendt inn igjen i hytt og gevær.

Det har aldri vært en konkurranse - det er et TV-show der TV3 driter ut folk foran seerne.

Kjendispsykolog: Det vil komme reality-selvmord i Norge

Det kan føles som et overgrep.

Både TV 2s «Farmen» og TV3s «Paradise Hotel» har blitt braksuksesser denne sesongen, med gode seertall og stor interesse.

- Som et overgrep

Men å bli kjendis over natta, som deltakerne i de etterhvert tallrike realityseriene blir, kan også ha ettervirkninger.

Psykolog John Petter Fagerhaug, som har spesialisert seg på problemstillinger i forhold til media, retter en advarende pekefinger.

- Det kan ha ganske mange ettervirkninger, og for mange kan det føles som et overgrep, at media definerer deg opp, og når lyset går av, kan du føle deg verdiløs, sier psykologen til «God kveld Norge».

Tøft

Daniel Hamnes fortalte til VG at han valgte å gå til psykolog etter «Paradise Hotel».

22-åringen hadde en tøff tid inne på hotellet, og man kunne blant annet se at han knakk sammen for åpent kamera. «God kveld Norge» har tidligere fortalt om Pernille Vedeler, som fikk tilbud om 50 000 i cash hvis hun droppet «Paradise Hotel».

Det gjorde hun ikke, og ble utsatt for både grov hets og trusler i etterkant av hennes besøk på hotellet.

På Farmen har det også vært bitre krangler, særlig mellom to av jentene.

Dette har også fortsatt i media i ettertid.

Fagerhaug mener de tøffe påkjenningene som deltakelse i enkelte i reality-serier medfører, i verste fall kan føre til alvorlige sinnslidelser.

- Det kan føre til for eksempel angst, depresjon og en del sterkere reaksjoner, som vi kjenner til fra overgrep, sier han.

- Vil komme selvmord i Norge

Det psykologene frykter mest, er selvmord.

- Det man frykter mest er at folk skal gjøre noe veldig, veldig dumt, som for eksempel selvmord. Det tror jeg også TV-selskapene er veldig veldig, bevist på. Og det har man sett internasjonalt at det faktisk skjer, og det kommer også til å skje i Norge, sier Fagerhaug, som også frykter at selvmedisinering skal bli en konsekvens.

- Mennesker er veldig flinke til å finne løsninger. Selvmedisinering som alkohol, narkotika og andre ting, er veldig vanlig for mennesket å gjøre. Og det er klart at det kan faktisk lede til sånne ting som alkoholisme, stoffmisbruk også videre. Fordi man vil flykte vekk fra den ubehagelige følelsen og den smerten som nedturen mange kan oppleve kan føre med seg, sier han.

- Kan ikke kontrollere media

Nå oppfordrer han alle som vurdere å bli med, å tenke seg godt om før man tar en slik avgjørelse.

- Det som er viktig her er at du må vite hva du går inn i. Og selv kjente folk som har vært i media i årevis, vet at det ikke er kontrollerbart, og de som ikke har peiling i det hele tatt, vil få problemer rundt det.

- Det kan gå veldig galt

Ifølge Fagerhaug er det aller farligste når kjendisstatusen plutselig forsvinner, og interessen for deg som person avtar.

- Det farligste er da lyset går av. Hvis du kombinerer det, en lang periode med kjendisstatus, hvor du har følt deg på toppen av verden, og så kommer nedturen, og du er sliten og føler deg verdiløs, så er det er et eksempel på at det kan gå veldig, veldig galt, sier han.

- Det som er problemet, er at du lukker deg inne, du orker ikke mennesker, det er ikke sikkert du søker hjelp. Og man ser også at en del av personene rundt råder deg til å ikke søke hjelp, dessverre, fordi det er forbundet med at noen kan vite at du faktisk har blitt deprimert på grunn av det.

- Ikke meld deg på

Fagerhaug jobber selv med tidligere realty-deltakere. Han vet at det sitter tidligere deltakere rundt omkring i landet, og har det tøft.

- Ja, det vet jeg. Noen jeg jobber med fortrenger det jo, sier han.

Hans råd til de som vurderer å melde seg på, er å ikke gjøre det.

- Aldri tro du kan håndtere media hundre prosent, for det går ikke, sier psykologen.

http://www.tv2underholdning.no/gkn/kjendispsykolog-det-vil-komme-realityselvmord-i-norge-3163845.html

Synes dette er noe alle som ser på slike programmer burde ha i bakhodet, særlig de som slenger dritt om deltakerene på forum som dette. Ja, man velger selv å melde seg på, men langt fra alle vet hva de går til. Det er nok ganske umulig å sette seg inn i slike situasjoner før man er der selv.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Ja det er bra kjipt det der. Du kan bli kjendis og så er du ikke det lenger og du bare omg pls suicide

Lenke til kommentar

Hehe, bare tuller litt. Eneste Fabian kunne var å snakke komplisert norsk med avanserte ord og uttrykk. Fikk i hvert fall latterkrampe da han knuste flaska, og han gråt i flere minutter. :!:

Nå fikk jeg latterkrampe. Da har du ikke fått med deg hva som skjer med Paradise Hotel. Fabian gråt aldri etter å ha mistet flasken i gulvet.

Lenke til kommentar

At folk tror at alle realityprogrammer er 100% ekte er utrolig :p

Finnes ikke et eneste realityprogram hvor det ikke har blitt tatt i bruk regi.

Uten regi = Ingen drama = ingen spenning = Dårlig program og lave seertall = FLOPPPPPPPPPPPP!!

Endret av Cpt.Awesome
Lenke til kommentar

Hehe, bare tuller litt. Eneste Fabian kunne var å snakke komplisert norsk med avanserte ord og uttrykk. Fikk i hvert fall latterkrampe da han knuste flaska, og han gråt i flere minutter. :!:

Nå fikk jeg latterkrampe. Da har du ikke fått med deg hva som skjer med Paradise Hotel. Fabian gråt aldri etter å ha mistet flasken i gulvet.

Opplys meg! jeg mener han gråt pga han mista flaska?

Lenke til kommentar

Var sikkert klipp og lim inn av TV3, men fortsatt like genialt.

Lenke til kommentar

Da har jeg sett 10 episoder med Paradise Hotel i dag og er endelig uptodate. Har ikke sett på lenge, kun hørt fra andre som har sett på og lest i denne tråden :p

Håper det skjer noe sprøtt! 5 personer i finalen. Petter, Victoria, Thorbjørn, Carl og Tine.

Endret av JanFr
Lenke til kommentar

Opplys meg! jeg mener han gråt pga han mista flaska?

Paradise Hotel er "MEGET FALSK" TV. De filmer alt deltagerne gjør i 40 dager. Så klipper de ting sammen for å skape mer dramatikk. Spesielt tenker jeg på klippende med deltagerne som har singleintervju med et bakgrunnsbilde.

Eks i "Fabian Gråter" er det klippet slik:

¤ Fabian prater om bartender kunnskap og teknikk (5-8 timer før barscenen)

¤ Fabian driver med sjonglering

¤ Fabian mister flasken

¤ De andre "ler litt"

¤ Fabian gråter som singleintervju (skjedde 3-4 dager etterpå, rundt at han ble sendt hjem)

¤ Klippes tilbake til barscenen

¤ Mer gråting fra 3-4 dager etterpå.

Hvordan kan man da forsvare å påstå å si at Fabian gråt fordi han knuste en flaske? Ikke tro på det du ser på Paradise Hotel, virkeligheten vi ser er vrengt, regissert og falsk.

Deler av det er ekte. Men kommentarer fra intervjuene som er klippet sammen med det som skjer på hotellet er ofte tatt fra helt andre sammenhenger. Spesielt ser man det på "dialoger" mellom deltagere via 2 single intervjuer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...